Sebastien Loeb letos zažívá něco nového, něco, na co nebyl zvyklý: Je pod velkým tlakem. První polovina sezony se odehrávala podle jeho plánu, jenže v té druhé přišlo pár chyb a výsledné nuly na jeho kontu jsou v závěru sezony cítit. I proto nás čeká jeden z nejvyrovnanějších závěrů sezony za poslední roky.
„Nemyslím si, že by se můj jezdecký styl za poslední roky nějak změnil, teď ale jezdím lépe. Když jsem vyhrál tituly v letech 2004 a 2005, tak si nemyslím, že jsem jezdil tak dobře, jako teď. Nejsem pomalejší, než jsem byl vloni,“ ohrazuje se zatím ještě úřadující mistr v rally Sebastien Loeb na názory, které říkají, že už není tak rychlý, jak býval.
Loeb prohrál souboj o titul pouze jednou, v roce 2003 když ho v přímém souboji porazil Petter Solberg na voze Subaru Impreza WRC o jediný bod. Od té doby nezažil Francouz vyrovnanou bitvu o titul, až na jednu výjímku. Tou vyjímkou byl rok 2007, kdy svedl přenádherný souboj o titul s Marcusem Grönholmem. Teď je na scéně nový soupeř: Velmi vyrovnaný a rychlý Fin Mikko Hirvonen.
„Nedělá chyby a je velmi, velmi rychlý. Druhá polovina roku nebyla jednoduchá, jsem jí velmi frustrován. Šampionát není v mých rukou, záleží na Mikkovi. Nejsem zrovna v pozici, ve které bych chtěl být. Teď uvidíme, co se stane ve Walesu, každopádně to bude velmi zajímavé pro všechny,“ připouští zklamání Loeb.
Památný souboj o titul s Grönholmem v roce 2007 vyhrál Loeb
„Testy před soutěží byly dobré, byl sucho, jen pár míst bylo vlhkých. Zkoušel jsem různá nastavení vozu, ale vlastně jsem byl se vším spokojený a moc změn jsem neudělal. Bylo určitě skvělé, že jsem mohl test absolvovat pouze pár dnů před startem soutěže. Auto mi vyhovovalo,“ prohlásil po testu, který se uskutečnil ve Walesu Sebastien.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?