Sebastien Loeb letos zažívá něco nového, něco, na co nebyl zvyklý: Je pod velkým tlakem. První polovina sezony se odehrávala podle jeho plánu, jenže v té druhé přišlo pár chyb a výsledné nuly na jeho kontu jsou v závěru sezony cítit. I proto nás čeká jeden z nejvyrovnanějších závěrů sezony za poslední roky.
„Nemyslím si, že by se můj jezdecký styl za poslední roky nějak změnil, teď ale jezdím lépe. Když jsem vyhrál tituly v letech 2004 a 2005, tak si nemyslím, že jsem jezdil tak dobře, jako teď. Nejsem pomalejší, než jsem byl vloni,“ ohrazuje se zatím ještě úřadující mistr v rally Sebastien Loeb na názory, které říkají, že už není tak rychlý, jak býval.
Loeb prohrál souboj o titul pouze jednou, v roce 2003 když ho v přímém souboji porazil Petter Solberg na voze Subaru Impreza WRC o jediný bod. Od té doby nezažil Francouz vyrovnanou bitvu o titul, až na jednu výjímku. Tou vyjímkou byl rok 2007, kdy svedl přenádherný souboj o titul s Marcusem Grönholmem. Teď je na scéně nový soupeř: Velmi vyrovnaný a rychlý Fin Mikko Hirvonen.
„Nedělá chyby a je velmi, velmi rychlý. Druhá polovina roku nebyla jednoduchá, jsem jí velmi frustrován. Šampionát není v mých rukou, záleží na Mikkovi. Nejsem zrovna v pozici, ve které bych chtěl být. Teď uvidíme, co se stane ve Walesu, každopádně to bude velmi zajímavé pro všechny,“ připouští zklamání Loeb.
Památný souboj o titul s Grönholmem v roce 2007 vyhrál Loeb
„Testy před soutěží byly dobré, byl sucho, jen pár míst bylo vlhkých. Zkoušel jsem různá nastavení vozu, ale vlastně jsem byl se vším spokojený a moc změn jsem neudělal. Bylo určitě skvělé, že jsem mohl test absolvovat pouze pár dnů před startem soutěže. Auto mi vyhovovalo,“ prohlásil po testu, který se uskutečnil ve Walesu Sebastien.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.