Mikko Hirvonen je připraven na těžkou bitvu, která ho čeká na Rally Great Britain, když si zde může zajistit svůj první titul ve World Rally Championship.
Hirvonen jde do závěrečného závodu sezony s jednobodovým průběžným vedením, které se pokusí ubránit před úřadujícím šampiónem, Sébastienem Loebem. Finovi se letos podařilo vyhrát čtyři soutěže a pro technickou poruchu musel odstoupit jen jednou, jen jedinkrát tak nedojel na stupních vítězů. To mu dává solidní šance na zisk titulu. Mikko sám říká, že se pod tlakem necítí.„Situace je samozřejmě velice vzrušující a už se nemohu dočkat startu rally, ale necítím nějaký tlak. Bude to velká bitva, kterou nesmíme podcenit. Musím odvést dobrou práci. Veškerý tlak jsem se před soutěží snažil odhánět od mé osoby,“ říká Mikko Hirvonen.
„I když jsem zde v minulosti vyhrál, tak tato rally ke mně vždy nebyla vlídná. Pokusím se užít si závod, dobře ho znám. Cesty jsou rychlé a plynulé, možná ještě rychlejší než u nás ve Finsku. Kdybych si měl vybrat rally, kde bych měl bojovat o titul, tak bych si vybral Finsko. Ale Británie by byla druhou soutěží v pořadí. Mám to zde rád, zkoušky mi snad budou sedět. V tomto ročním období ještě nebudou pokryty sněhem nebo ledem, takže by to mohlo být perfektní,“ uzavírá Mikko Hirvonen. Jako vedoucí muž průběžného pořadí pojede Mikko na úvodním dni rally jako první, jako velkou nevýhodu to však nebere: „Není to ten typ rally, kde je velký rozdíl mezi tím, zda-li jedete první , druzí, nebo třetí. Pokud bude hodně bláta, tak bude nejlepší jet jako první. Pokud bude povrch suchý a prašný, tak taky. Jsem rád, že budu startovat jako první.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?