Mikko Hirvonen je připraven na těžkou bitvu, která ho čeká na Rally Great Britain, když si zde může zajistit svůj první titul ve World Rally Championship.
Hirvonen jde do závěrečného závodu sezony s jednobodovým průběžným vedením, které se pokusí ubránit před úřadujícím šampiónem, Sébastienem Loebem. Finovi se letos podařilo vyhrát čtyři soutěže a pro technickou poruchu musel odstoupit jen jednou, jen jedinkrát tak nedojel na stupních vítězů. To mu dává solidní šance na zisk titulu. Mikko sám říká, že se pod tlakem necítí.„Situace je samozřejmě velice vzrušující a už se nemohu dočkat startu rally, ale necítím nějaký tlak. Bude to velká bitva, kterou nesmíme podcenit. Musím odvést dobrou práci. Veškerý tlak jsem se před soutěží snažil odhánět od mé osoby,“ říká Mikko Hirvonen.
„I když jsem zde v minulosti vyhrál, tak tato rally ke mně vždy nebyla vlídná. Pokusím se užít si závod, dobře ho znám. Cesty jsou rychlé a plynulé, možná ještě rychlejší než u nás ve Finsku. Kdybych si měl vybrat rally, kde bych měl bojovat o titul, tak bych si vybral Finsko. Ale Británie by byla druhou soutěží v pořadí. Mám to zde rád, zkoušky mi snad budou sedět. V tomto ročním období ještě nebudou pokryty sněhem nebo ledem, takže by to mohlo být perfektní,“ uzavírá Mikko Hirvonen. Jako vedoucí muž průběžného pořadí pojede Mikko na úvodním dni rally jako první, jako velkou nevýhodu to však nebere: „Není to ten typ rally, kde je velký rozdíl mezi tím, zda-li jedete první , druzí, nebo třetí. Pokud bude hodně bláta, tak bude nejlepší jet jako první. Pokud bude povrch suchý a prašný, tak taky. Jsem rád, že budu startovat jako první.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?