CÍL SOUTĚŽE; Loeb s přehledem jedné minuty vítězí a stává se mistrem světa! Prokop je vícemistr světa produkčních vozů.
3. etapa:
Rally of Great Britain dnes pokračovala závěrečnou porcí čtyř rychlostních zkoušek. První z nich, RZ 13, jen potvrdila, jak těsný je boj mezi Loebem a Hirvonenem. Vítězství si sice připsal Hirvonen, ale pouze o nepatrných 0,8 vteřiny. Za druhým Loebem se seřadily další dvě C4 v pořadí Solberg a Sordo. Pátý čas zaznamenal Latvala, šestý Ogier. Mezi produkčními vozy byl nejrychlejší Flodin, těsně následovaný Sandelem. Prokop a Semerád zajely na chlup stejný, čtvrtý čas.
Těsné souboje na špici se odehrály i na následující RZ 14. Vítězem byl opět Hirvonen, ale poraženým byl tentokrát Solberg atakovaný ještě Latvalou. Ještě rychlejší než v cíly pátý Loeb dokázal na tomto ůseků být i jeho týmový kolega Sordo. V PWRC dosáhl nejrychlejšího času Sandel, druhý Al-Attiyah. Prokop sedmý čas, Semerád desátý.
V boji o titul ale přišel rozhodující okamžik až na RZ 15. Loeb si hlídal svoje průběžné vederní a tak Hirvonenovi nezbývalo nic, než zariskovat. To také udělal, ale v zápětí litoval. Po jednom ze skoků špatně dopadl a celkově ztratil celou minutu na v této RZ nejrychlejšího Loeba. Ten už si pro titul mohl dojet prakticky na jistotu. Druhý a třetí čas si rozdělili také jezdci Citroenu v pořadí Sordo, Solberg. V PWRC opět nejrychlejší Flodin, druhý Sandel, Prokop pátý, Semerád šestý.
Nic Hirvonenovi nepomohlo vítězství v poslední RZ. Za ním se seřadily opět Citroeny pilotované Soredm, Solbergem a hlavně Loebem. Ten si čtvrtým místem pohodlně zajistil vítězství v britské rally a stejně tak i titul mistra světa pro rok 2009, v jeho sbírce již šestý. Gratulujeme.
Mezi produkčními vozy byly na posledním úseku nejrychlejší dvě škodovky s Sandelem a Brynildsenem za volanty. Brynildsen tak uhájil svoje vedení v soutěži a tuto kategorii vyhrál. Co je však důležitější, druhé místo si odváží Prokop, který se tak stává vicemistrem světa PWRC. Když k tomu přičteme ještě nedávno získaný titul mezi juniory, musíme konstatovat, se Prokopovi letošní sezóna skutečně vydařila a splnilo se mi to, oč již dlouho usiloval. Také gratulujeme.
Výsledky po RZ15 - Cíl 3. etapy
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 3:16:25,4 - - - 2. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 3:17:31,5 +1:06,1 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 3:17:32,5 +1:07,1 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 3:17:53,5 +1:28,1 5. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 3:22:53,4 +6:28,0 6. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 08 3:24:11,4 +7:46,0 7. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 3:28:37,3 +12:11,9 8. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 3:30:53,2 +14:27,8 9. BRYNILDSEN Eyvind - GIRAUDET Denis Škoda Fabia S2000 3:38:48,1 +22:22,7 10. ARAÚJO Armindo - RAMALHO Miguel Mitsubishi Lancer Evo X 3:40:44,2 +24:18,8
Info - 2.etapa:Po RZ12:Druhá etapa nezaznamenaa ve svíém průběhu nijak dramatické změny v celkovém pořadí. Co však dramatické je, je náskok Sebastiena Loeba na Mikka Hirvonena. Dramatické z pohledu mladého Fina. Poslední etapa čítá jen čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce osmdesát kilometrů. A stáhnout půlminutovou ztrátu na takto těžké rally bude pro Hirvonena pekelný úkol.V Klasifikaci produkčního šampionátu si vedou oba čeští zástupci výborně. Martin Prokop si drží druhouo příčku a pokud by své snažení dotáhl zdárně do konce, stane se vicemistrem světa produkčních aut. Martin Semerád jede rovněž výborně a rozbahněné podmínky mu zřejmě svědčí. Po druhé etapě je na čtvrtém místě v PWRC a jede si zatím pro svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa. Výsledky po RZ12 - Cíl II. etapy
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:32:21,4 - - - 2. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 2:32:51,6 +30,2 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 2:33:41,5 +1:20,1 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 2:34:05,5 +1:44,1 5. Ogier Sébastien - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC 2:36:43,0 +4:21,6 6. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 2:37:44,2 +5:22,8 7. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 08 2:38:51,4 +6:30,0 8. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 2:40:23,9 +8:02,5 9. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 2:44:21,5 +12:00,1 10. Burkart Aron - Kölbach Michale Citroen C4 WRC 2:48:49,6 +16:28,2 Po RZ9:Dnešní počasí jezdcům opravdu přeje. Od rána se snáší na trať hustý déšť. Dokonce tak silný, že si někteří jezdci stěžovali na neefektivnost stěračů. V závodě samoteném pak Sebastien Loeb trochu odskočil Hirvonenovi. Výsledky po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 1:53:48,5 - - - 2. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 1:54:13,5 +25,0 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:54:51,0 +1:02,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 1:55:14,6 +1:26,1 5. Ogier Sébastien - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC 1:57:33,1 +3:44,6 6. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 1:58:15,5 +4:27,0 7. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 08 1:59:09,8 +5:21,3 8. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 2:01:28,9 +7:40,4 9. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 2:02:51,4 +9:02,9 10. Burkart Aron - Kölbach Michale Citroen C4 WRC 12:05:53,0 +12:04,5 Info - 1.etapa:Na tratích Rally Great Britain je mlha a obecně panuje velmi vlhké počasí.¨Po RZ6 - cíl 1. etapy:Souboj o mistra světa jak má být. Tak vypadala první etapa Rally Great Britain. Sebastien Loeb ve druhé sekci trošičku ztratil, nicméně stále je ve vedení. Mikko Hirvonen ztrácí po první etapě 5,3 vteřiny a na zítra vyhlásil útok. Zbytek startovního pole už sleduje souboj na špici z větší vzdálenosti.Skvěle zatím jedou obě Škody Fabia S2000. Brynildsen vede klasifikaci PWRC. Za ním na druhém místě je z necelou minutou ztráty Patrik Sandell. A oba tito jezdci jedou právě s mladoboleslavským speciálem. Výborně si vedou i oba čeští zástupci v PWRC. Martin Prokop je hned za dvojicí jezdců se Škodovkami na třetím místě. Martin Semerád je mezi produkčními vozy šestý. Výsledky po RZ6 - Cíl 1. etapy Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 1:15:22,1 - - - 2. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 1:15:27,4 +5,3 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:16:02,6 +40,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 1:16:03,7 +41,6 5. Ogier Sébastien - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC 1:18:03,4 +2:41,3 6. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 1:18:12,2 +2:50,1 7. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 08 1:18:45,1 +3:23,0 8. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 1:20:16,7 +4:54,6 9. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 1:22:12,2 +6:50,1 10. Brynildsen E. - Giraudet D. Škoda Fabia S2000 1:23:14,1 +7:52,0 Po RZ3:
Sebastien Loeb dokázal zvítězit ve všech třech RZ dopolední sekce, na čele má náskok téměř devítí vteřin. Mikkko Hirvonen zatím zajíždí časy jen o trošku horší než Francouz na Citroënu, takže mu patří druhá příčka. Do velkých problémů se dostal hned na první RZ Hirvonenův kolega Latvala, když hned na první RZ dne poškodil zavěšení a už má ztrátu přes 4 minuty.
Problémy se nevyhnuly ani Henningu Solbergovi, kterému na RZ1 nefungoval zcela optimálně motor. Třetí příčku tak zatím drží Dani Sordo, ale bojuje o ní s Petterem Solbergem. V bodované osmičce se drží i po delší době v MS startující Mads Ostberg se Subaru Impreza WRC. Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 37:23,2 - - - 2. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 37:32,1 +8,9 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 37:50,9 +27,7 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 37:54,3 +31,1 5. Ogier Sébastien - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC 38:33,2 +1:10,0 6. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 39:09,5 +1:46,3 7. Wilson Matthew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 08 39:15,8 +1:52,6 8. Ostberg Mads - Andersson Jonas Subaru Impreza WRC 08 40:05,5 +2:42,3 9. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 40:30,0 +3:06,8 10. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 41:36,4 +4:13,2 Shakedown:Dešťovými přeháňkami a teplotou 12 stupnů přivítala Wales matka příroda. Dnes byl na programu shakedown.
Martin Prokop - Jan Tománek prozatím čas 3:34,4, Eyvind Brynildsen - Škoda Faia S2000 3:34,6 a Martin Semerád 3:36,9. V N4 nejrychlejší Pirrelidriver Nikkara 3:33,2.
Shakedown
Pořadí po RZ Posádkavůz Počet průjedzů Dosažený čas 1. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC 4 3:16,4 2. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 4 3:16,6 3. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 7 3:18,2 4. Ogier Sébastien - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC 4 3:19,4 5. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2 3:19,6 6. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1 3:19,7 7. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 4 3:21,9 8. Ostberg Mads - Andersson Jonas Subaru Impreza WRC 08 4 3:21,9 9. Al-Quassimi Khalid - Orr Michael Ford Focus RS WRC 08 3 3:24,3 10. Rautenbach Conrad - Barrit Daniel Citroen C4 WRC 3 3:26,1
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?