CÍL SOUTĚŽE; Loeb s přehledem jedné minuty vítězí a stává se mistrem světa! Prokop je vícemistr světa produkčních vozů.
3. etapa:
Rally of Great Britain dnes pokračovala závěrečnou porcí čtyř rychlostních zkoušek. První z nich, RZ 13, jen potvrdila, jak těsný je boj mezi Loebem a Hirvonenem. Vítězství si sice připsal Hirvonen, ale pouze o nepatrných 0,8 vteřiny. Za druhým Loebem se seřadily další dvě C4 v pořadí Solberg a Sordo. Pátý čas zaznamenal Latvala, šestý Ogier. Mezi produkčními vozy byl nejrychlejší Flodin, těsně následovaný Sandelem. Prokop a Semerád zajely na chlup stejný, čtvrtý čas.
Těsné souboje na špici se odehrály i na následující RZ 14. Vítězem byl opět Hirvonen, ale poraženým byl tentokrát Solberg atakovaný ještě Latvalou. Ještě rychlejší než v cíly pátý Loeb dokázal na tomto ůseků být i jeho týmový kolega Sordo. V PWRC dosáhl nejrychlejšího času Sandel, druhý Al-Attiyah. Prokop sedmý čas, Semerád desátý.
V boji o titul ale přišel rozhodující okamžik až na RZ 15. Loeb si hlídal svoje průběžné vederní a tak Hirvonenovi nezbývalo nic, než zariskovat. To také udělal, ale v zápětí litoval. Po jednom ze skoků špatně dopadl a celkově ztratil celou minutu na v této RZ nejrychlejšího Loeba. Ten už si pro titul mohl dojet prakticky na jistotu. Druhý a třetí čas si rozdělili také jezdci Citroenu v pořadí Sordo, Solberg. V PWRC opět nejrychlejší Flodin, druhý Sandel, Prokop pátý, Semerád šestý.
Nic Hirvonenovi nepomohlo vítězství v poslední RZ. Za ním se seřadily opět Citroeny pilotované Soredm, Solbergem a hlavně Loebem. Ten si čtvrtým místem pohodlně zajistil vítězství v britské rally a stejně tak i titul mistra světa pro rok 2009, v jeho sbírce již šestý. Gratulujeme.
Mezi produkčními vozy byly na posledním úseku nejrychlejší dvě škodovky s Sandelem a Brynildsenem za volanty. Brynildsen tak uhájil svoje vedení v soutěži a tuto kategorii vyhrál. Co je však důležitější, druhé místo si odváží Prokop, který se tak stává vicemistrem světa PWRC. Když k tomu přičteme ještě nedávno získaný titul mezi juniory, musíme konstatovat, se Prokopovi letošní sezóna skutečně vydařila a splnilo se mi to, oč již dlouho usiloval. Také gratulujeme.
Výsledky po RZ15 - Cíl 3. etapy
Info - 2.etapa:Po RZ12:Druhá etapa nezaznamenaa ve svíém průběhu nijak dramatické změny v celkovém pořadí. Co však dramatické je, je náskok Sebastiena Loeba na Mikka Hirvonena. Dramatické z pohledu mladého Fina. Poslední etapa čítá jen čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce osmdesát kilometrů. A stáhnout půlminutovou ztrátu na takto těžké rally bude pro Hirvonena pekelný úkol.V Klasifikaci produkčního šampionátu si vedou oba čeští zástupci výborně. Martin Prokop si drží druhouo příčku a pokud by své snažení dotáhl zdárně do konce, stane se vicemistrem světa produkčních aut. Martin Semerád jede rovněž výborně a rozbahněné podmínky mu zřejmě svědčí. Po druhé etapě je na čtvrtém místě v PWRC a jede si zatím pro svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa. Výsledky po RZ12 - Cíl II. etapy
Sebastien Loeb dokázal zvítězit ve všech třech RZ dopolední sekce, na čele má náskok téměř devítí vteřin. Mikkko Hirvonen zatím zajíždí časy jen o trošku horší než Francouz na Citroënu, takže mu patří druhá příčka. Do velkých problémů se dostal hned na první RZ Hirvonenův kolega Latvala, když hned na první RZ dne poškodil zavěšení a už má ztrátu přes 4 minuty.
Problémy se nevyhnuly ani Henningu Solbergovi, kterému na RZ1 nefungoval zcela optimálně motor. Třetí příčku tak zatím drží Dani Sordo, ale bojuje o ní s Petterem Solbergem. V bodované osmičce se drží i po delší době v MS startující Mads Ostberg se Subaru Impreza WRC. Výsledky po RZ3
Martin Prokop - Jan Tománek prozatím čas 3:34,4, Eyvind Brynildsen - Škoda Faia S2000 3:34,6 a Martin Semerád 3:36,9. V N4 nejrychlejší Pirrelidriver Nikkara 3:33,2.
Shakedown
Pořadí po RZ
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.