Na zasedání Světové rady FIA byly schváleny změny, které začnou platit od úvodní soutěže WRC v roce 2010 a výčet těch nejdůležitějších vám právě přinášíme.
Rychlostní zkouškyV příštím roce nebude délka rychlostní zkoušky nikterak omezena. Nicméně, délka rychlostních zkoušek mezi jednotlivými servisy by neměla překročit 80 kilometrů. Délka ostrých kilometrů v průběhu celé soutěže by se měla pohybovat mezi 300 – 500 kilometry.Servisní parkV průběhu každé soutěže bude zřízen hlavní servisní park. Pořadatel však bude mít možnost zažádat u FIA o přesun areálu během soutěže, pokud k tomu budou pádné důvody. Potěšující zprávou je, že v servisním areálu budou mít diváci přístup k jednotlivým týmům nejen zepředu, jako tomu bylo doposud, ale i zezadu.Hodnocení značekPro hodnocení značek jsou povoleny všechny přihlášené vozy, včetně současných vozů WRC. Přihlášené značky (např. Citroen, Ford) se musí zúčastnit všech soutěží v kalendáři a musí startovat s vozy homologovanými v roce 2009. Přihlášené týmy (např. Stobart, Munchis) musí startovat minimálně na osmi soutěžích, včetně jedné mimoevropské a Turecka s jedním nebo dvěma vozy, které mohou být homologovány i před rokem 2009.Noční rychlostní zkouškyNoční rychlostní zkoušky jsou na příští rok povoleny, ale nesmí tvořit celou jednu etapu.ShakedownStejně jako tomu bylo v letošním roce ve Španělsku, se v příští sezoně může shakedown uskutečnit na trati rychlostní zkoušky.Zpoždění v ČKMaximální zpoždění mezi dvěma časovými kontrolami bylo prodlouženo z 15 na 30 minut, avšak za jednu etapu zůstává stávajících 30 minut.Další změny, které byly navrhovány, nebyly prozatím schváleny a Světová rada motoristického sportu se dohodla na jejich odložení.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?