Nová zbraň britského M-Sportu, Ford Fiesta S2000, úspěšně zvládá první testovací kilometry jak na asfaltu, tak i na šotolině ve Velké Británii.
Poté, co se speciál zúčastnil prvních zkoušek systémů poblíž dílen M-Sportu (v Cumbrian), při kterém se za volantem vystřídali Matthew a Malcolm Wilsonovi, odjel speciál dalších 1200 km, tentokrát již ostrých. Jezdilo se na šotolině poblíž Greystoke Forest, za volantem se objevil Matthew Wilson. Díky úzké spolupráci a dobrým vztahům M-Sportu a vývojářů Fordu, se Fiesta S2000 na konci měsíce podívá i do Lommelu v Belgii, kde se na testovacím polygonu zúčastní dalších specifických testů. Tato technologie, která je využívána také při testování sériových vozů, má ověřit tuhost zavěšení a rozložení hmotnosti. Od doby, co M-Sport oznámil, že vyvine vůz kategorie S2000, letos v dubnu, tým designerů a inženýrů zvládá velmi těsný a dokonce až šibeniční časový rozpis prací. Aby vůbec bylo možné všechny úkoly zvládnout, tak se tým rozdělil na dvě samostatně pracující skupiny, když má každá z těchto skupin k dispozici svůj vůz.Po testu v Lommelu se tým stěhuje do Španělska, kde se vozy podrobí dalším zkouškám na asfaltu i šotolině. Fiesta S2000 by měla být homologována k lednu 2010 a bude nabídnuta zákazníkům pro WRC Světový pohár, IRC a do všech mistrovství jednotlivých zemí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.