Nová zbraň britského M-Sportu, Ford Fiesta S2000, úspěšně zvládá první testovací kilometry jak na asfaltu, tak i na šotolině ve Velké Británii.
Poté, co se speciál zúčastnil prvních zkoušek systémů poblíž dílen M-Sportu (v Cumbrian), při kterém se za volantem vystřídali Matthew a Malcolm Wilsonovi, odjel speciál dalších 1200 km, tentokrát již ostrých. Jezdilo se na šotolině poblíž Greystoke Forest, za volantem se objevil Matthew Wilson. Díky úzké spolupráci a dobrým vztahům M-Sportu a vývojářů Fordu, se Fiesta S2000 na konci měsíce podívá i do Lommelu v Belgii, kde se na testovacím polygonu zúčastní dalších specifických testů. Tato technologie, která je využívána také při testování sériových vozů, má ověřit tuhost zavěšení a rozložení hmotnosti. Od doby, co M-Sport oznámil, že vyvine vůz kategorie S2000, letos v dubnu, tým designerů a inženýrů zvládá velmi těsný a dokonce až šibeniční časový rozpis prací. Aby vůbec bylo možné všechny úkoly zvládnout, tak se tým rozdělil na dvě samostatně pracující skupiny, když má každá z těchto skupin k dispozici svůj vůz.Po testu v Lommelu se tým stěhuje do Španělska, kde se vozy podrobí dalším zkouškám na asfaltu i šotolině. Fiesta S2000 by měla být homologována k lednu 2010 a bude nabídnuta zákazníkům pro WRC Světový pohár, IRC a do všech mistrovství jednotlivých zemí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.