Rally de Espana se stala fantastickou pro Petter Solberg World Rally Team, který se na soutěži poprvé objevil s novou zbraní, Citroënem C4 WRC.
Petter Solberg a jeho co-driver Phil Mills ztěží otestovali novou zbraň před soutěží, pak se už adaptovali natvrdo, když se zlepšovali každý den. Soutěž zakončili se čtyřmi vyhranými zkouškami, to vyústilo v celkové čtvrté místo. Oba byli samozřejmě velmi rádi, když ukázali jeden z nejlepších výkonů za hodně dlouhou dobu.
„Toto je konec tří let frustrace. Nemohu najít slov,“ říká velmi šťastný Petter Solberg. „Pro mě je to velmi zvláštní moment, že mohu řídit toto auto. Děkuji týmu a Citroënu, že mi to umožnily. Doufám, že lidé viděli, že dokážu být rychlý, jen dnes prostě potřebujete podporu továrního týmu. Toho nemůžete dosáhnout sám.“Petter má před posledním závodem roku ve Walesu vysoké ambice. „Ve Walesu chci bojovat. Mám říci ještě něco? Jsem zpět!“Týmový manažer, Ken Rees, je také velmi potěšen úsilím a úspěchem Petter Solberg World Rally Teamu ve Španělsku. „Nikdy jsme nepochybovali, že se Petter na to auto adaptuje velmi rychle, stejně jako se mu to podařilo s Xsarou na začátku sezony. On však předčil naše očekávání,“ říká Rees hrdě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.