Nový Ford Fiesta 2000 z dílen M-Sportu už má za sebou zkoušku systému jak na asfaltu, tak i na šotolině.
Jen šest měcíců poté, co Ford oznámil vývoj Fiesty S2000, je už hotový první speciál a je také schopný jízdy. Nyní začal M-Sport s rozsáhlejším testvacím programem. Kousek od dílen týmu, v britské Cumbrii, se odehrál test jednotlivých systémů vozu. V následujících měsících by se mělo přejít k asfaltovým i šotolinovým testům v různých zemích Evropy. Na tomto testování by se měl podílet Matthew Wilson, který byl i u shakedownu vozu, i další testovací jezdci.
Inženýři týmu v čele s šéftechnikem M-Sportu, Christianem Loriauxem, mají již pevný testovací plán. Podle něj by měli odzkoušet spolehlivost i konkurenceschopnost vozu. Spolu s tím tak mohou začít práce i na druhém voze, ty by měly být hotovy na konci října.
S nasazením Fiesty S2000 se počítá v WRC-Cupu, IRC i národních šampionátech. Homologována by měla být v lednu 2010. "Už se těším, až budeme moci začít plně pracovat na vývoji Fiesty. Je to úplně nové auto. Naši vývojáři dělali vše pro to, abychom mohli soukromníkům nabídnout plně konkureceschopné auto. Každé nové auto potřebuje najedit tisíce kilometrů. Je fantastické, že se nám podařilo dodržet všechny termíny. " říká šéftechnik Loriaux.
"Stavba nového vozu je pro všechny v M-Sportu velmi zvrušující věcí. Těší mě, že jsme vše stihli podle plánů. Teď budou důležité testy a další vývojové práce, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout co nejlepší paket. Jsem si jistý, že toto auto bylo postaveno na velmi dobré bázi z předchozích modelů Focus," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.