Nový Ford Fiesta 2000 z dílen M-Sportu už má za sebou zkoušku systému jak na asfaltu, tak i na šotolině.
Jen šest měcíců poté, co Ford oznámil vývoj Fiesty S2000, je už hotový první speciál a je také schopný jízdy. Nyní začal M-Sport s rozsáhlejším testvacím programem. Kousek od dílen týmu, v britské Cumbrii, se odehrál test jednotlivých systémů vozu. V následujících měsících by se mělo přejít k asfaltovým i šotolinovým testům v různých zemích Evropy. Na tomto testování by se měl podílet Matthew Wilson, který byl i u shakedownu vozu, i další testovací jezdci.
Inženýři týmu v čele s šéftechnikem M-Sportu, Christianem Loriauxem, mají již pevný testovací plán. Podle něj by měli odzkoušet spolehlivost i konkurenceschopnost vozu. Spolu s tím tak mohou začít práce i na druhém voze, ty by měly být hotovy na konci října.
S nasazením Fiesty S2000 se počítá v WRC-Cupu, IRC i národních šampionátech. Homologována by měla být v lednu 2010. "Už se těším, až budeme moci začít plně pracovat na vývoji Fiesty. Je to úplně nové auto. Naši vývojáři dělali vše pro to, abychom mohli soukromníkům nabídnout plně konkureceschopné auto. Každé nové auto potřebuje najedit tisíce kilometrů. Je fantastické, že se nám podařilo dodržet všechny termíny. " říká šéftechnik Loriaux.
"Stavba nového vozu je pro všechny v M-Sportu velmi zvrušující věcí. Těší mě, že jsme vše stihli podle plánů. Teď budou důležité testy a další vývojové práce, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout co nejlepší paket. Jsem si jistý, že toto auto bylo postaveno na velmi dobré bázi z předchozích modelů Focus," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.