První tři rychlostní zkoušky poslední etapy Rally Catalunya nepřinesly mnoho změn v celkovém pořadí. Stále vede Loeb.
Po RZ15:V první rychlostní zkoušce dnešního dne odstoupil opět Martin Semerád. Jeho druhé odstoupení na této soutěži je opět dílem technických problémů. Tentokrát Martina zradil motor jeho Lanceru EVO X. Na stejném testu ještě havaroval Novikov. O jednu rychlostní zkoušku dál pak havaroval Paul Bird jedoucí s Focusem WRC. Po jeho havárii byly na trať vyslány záchranné složky. O stavu posádky zatím nejsou žádné informace. Výsledkově se toho však v průbběhu první trojice rychlostních zkoušek závěrečné etapy příliš nezměnilo. Stále vede Seb Lob s minimálním náskokem před Sordem. Petter Solberg i dnes dokázal vyhrát rychlostní zkoušku a stále si drží celkové čtvrté místo. Po servisu čeká na jezdce ještě záverečná sekce tří rychlostních zkoušek. Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:53:05,4 --- 2. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +2,3 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +50,0 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:14,8 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:38,2 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:47,2 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +6:32,0 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +7:27,9 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +7:57,4 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 WRC +9:51,6 Po RZ 12:Druhá sekce deuhé etapy přinesla další střídání na vedoucím postu. Do čela se dostal Loeb a dá se předpokládat, že zítra už ho Sordo nepředjede. Proč by bral týmovému kolegovi body... Třetí místo si hlídá Hirvonen, i když to má kvůli neustálému zrychlování čtvrtého Pettera Solberga hodně těžké. Petter Solberg se začíná velmi pěkně rozjíždět s novým vozem a výsledkem toho je nejen umístění v celkovém pořadí, ale i jedna vyhraná rychlostní zkouška.Prokop bohužel nedokončil druhou etapu, když v RZ10 havaroval. Posádka by měla podle informací být bez zranění.Zítra je na programu šest rychlostních zkoušek. Po RZ 12 - cíl II. Etapy Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:24:01,3 --- 2. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +1,5 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +48,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:10,9 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:30,9 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:31,7 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +5:52,6 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +6:43,0 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +7:03,1 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 CC WRC +8:22,4 Po RZ 9:
Přetahovaná mezi jezdci Citroenu nabírá na obrátkách. Po deváté zkoušce vrátil Sordo Loebovi úder a opět se posunul do čela soutěže. Třetí místo stále drží jednička Fordu Hirvonen před Petterem Solbergem, který dokázal v posledních dvou vložkách „létajícího“ Fina porazit a s C4 si začíná stále více rozumět.
Martin Prokop stále kraluje juniorům a produkčním vozům Asi před Brynildsenem.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:47:15,6 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +0,9 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +44,6 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:12,0 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:30,7 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:11,8 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +4:46,1 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +5:22,2 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +5:52,7 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 CC WRC +6:50,7
Po RZ 8:
Na osmé rychlostní zkoušce se do čela dostal Sébastien Loeb, který ale vede nad svým týmovým kolegou o pouhých 0,3s! Jejich souboj o čelo tak dál pokračuje a je kořením této soutěže. Třetí se drží Mikko Hirvonen, který jezdí pravidelně časy za oběma továrními C4kami. Za ním se i nadále drží Petter Solberg, který je zatím rychlejší než s C4 zkušenější Ogier. Příjemné výkony předvádí Dany Snobeck, který startuje s Peugeotem 307 WRC týmu Bozian a drží se na solidním desátém místě.
Po RZ 7:
První vložka druhé etapy přinesla změnu na čele soutěže. Do čela se dostal úřadující mistr světa Sebastien Loeb, který první příčku opanuje společně s týmovým kolegou Dani Sordem. Oba mají naprosto shodný čas. Tato rychlostní zkouška se stala osudnou Evgenyi Novikovovi, který havaroval a pro dnešek v katalánsku skončil.
Juniorský mistr světa Martin Prokop navyšuje náskok na nizozemce Weijse. V kategorii produkčních vozů se začíná s Fabií S2000 zžívat mladík Brynildsen, který poskočil již na druhé místo PWRC.
Po RZ 6:
Loeb zvítězil i v poslední vložce první etapy a zmenšil ztrátu na vedoucího Sorda na pouhých 1,6 vteřiny. Třetí je Hirvonen a hned za ním Petter Solberg, který slibuje zrychlení na zítřejší druhou etapu. Nejlepší šestici jezdců uzavírají v pořadí pátý Ogier a šestý Latvala. Další jezdci mají již značnou ztrátu.
Vedoucí muž juniorské klasifikace Martin Prokop si celou soutěž velice užívá a celkem s přehledem navyšuje náskok nad druhým Weijsem. Třetí mezi juniory je domácí Mártí.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:10:45,3 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +1,6 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +34,2 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +59,7 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:22,9 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +1:36,6 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +3:11,0 8. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +3:28,8 9. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +3:51,9 10. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +3:58,7
Po RZ 5:
Ani na RZ 5 jsme neviděli žádnou změnu v pořadí. Na čele si to rozdávájí mezi sebou Citroëny, kterým se marně snaží sekundovat Hirvonen. Za Finem se i nadále drží další dvojice Citroënů, jeden v rukou Pettera Solberga a druhý v rukou Sébastiena Ogiera. Následuje Latvala, Novikov, Wilson, který překvapivě poráží zkušenějšího Henninga Solberga. Na obranu Nora je ale třeba podotknout, že jeho zkušenosti s asfaltem jsou pouze minimální.
Po RZ 4:
Čtvrtá rychlostní zkouška nepřinesla žádné převratné změny v celkovém pořadí. Oba vedoucí jezdci Sordo a Loeb zvyšují náskok na čele soutěže. Naopak velký souboj pokračuje mezi juniory. Doposavad druhý Martin Prokop "zabral" a poprvé se dostal do čela soutěže před nizozemce Weijse.
Po RZ 3:
Po první sekci úvodní etapy se na čele Katalánské soutěže usadili oba tovární jezdci Citroën Racing. V čele je Dani Sordo před Sebastienem Loebem.
Sordo vyhrál všechny tři úvodní testy a na čele se usadil po právu před týmovým kolegou a jedničkou Citroënu Sebastienem Loebem. Třetí místo patří vedoucímu muži šampionátu Hirvonenovi, který po druhém místě v úvodním testu začíná ztrácet a zaostává již o necelých dvacet vteřin. Stále zvykající si na C4 WRC, Petter Solberg , figuruje na čtvrtém místě před Sebastienem Ogierem.
Martin Prokop, jako jistý mistr světa JWRC, figuruje po třech testech na druhém místě za nizozemcem Weijsem. Přesto, že si stěžuje na příliš tvrdý podvozek, dokázal ukrojit z náskoku další vteřinky a zaostává jen o 0,8 vteřiny na vedoucího nizozemce.
Smutná zpráva opět přišla od Martina Semeráda, který zastavil na třetí vložce a opět ho nepodržel speciál Mitsubishi Lancer Evo X připravovaný iatalským RallyArtem.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 35:33,0 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +4,8 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +19,1 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +37,6 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +59,2 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +1:00,0 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +1:49,4 8. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +1:53,5 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +2:09,7 10. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +2:21,3
Po RZ 1:
První rychlostní zkouška je už za námi. Nejrychleji jel zatím Sordo, druhý Hirvonen a třetí Loeb - ti jsou ve dvou vteřinách. Čtvrtý Petter Solberg má ztrátu už 15 vteřin.
V JWRC vede Weijs před Prokopem. Dvacátý absolutně a čtvrtý v Nkách je Semerád, 33. je Tomaštík, 36. Brynildsen s Fabií S2000 a 51. Ludvík Otto.
Shakedown:Nejrychlejší většina Citroenů - Petter Solberg jel devětkrát. Náš Martin Prokop potvrdil nadvládu dvoukolkám časem 2:50.0, Abbring 2:53.2 a Weijs 2:51.6.
Martin Semerád zajel na asfaltu s desátou evolucí Lanceru čas 2:56,1 což je poměrně slušný čas.
Dalším naším zástupcem by měl být Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou a Subaru WRX STI.
První rychlostní zkouška startuje zítra 08:46
Výsledky shakedownu 1.10.2009
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:36,4 --- 2. Ogier Sebastian - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC +1,0 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +1,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1,6 5. Latvala Jarri Matti - Antillia Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2,8 6. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +2,9 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +3,2 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +3,3 9. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +3,4 10. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +3,5
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.