První tři rychlostní zkoušky poslední etapy Rally Catalunya nepřinesly mnoho změn v celkovém pořadí. Stále vede Loeb.
Po RZ15:V první rychlostní zkoušce dnešního dne odstoupil opět Martin Semerád. Jeho druhé odstoupení na této soutěži je opět dílem technických problémů. Tentokrát Martina zradil motor jeho Lanceru EVO X. Na stejném testu ještě havaroval Novikov. O jednu rychlostní zkoušku dál pak havaroval Paul Bird jedoucí s Focusem WRC. Po jeho havárii byly na trať vyslány záchranné složky. O stavu posádky zatím nejsou žádné informace. Výsledkově se toho však v průbběhu první trojice rychlostních zkoušek závěrečné etapy příliš nezměnilo. Stále vede Seb Lob s minimálním náskokem před Sordem. Petter Solberg i dnes dokázal vyhrát rychlostní zkoušku a stále si drží celkové čtvrté místo. Po servisu čeká na jezdce ještě záverečná sekce tří rychlostních zkoušek. Po RZ 15
Přetahovaná mezi jezdci Citroenu nabírá na obrátkách. Po deváté zkoušce vrátil Sordo Loebovi úder a opět se posunul do čela soutěže. Třetí místo stále drží jednička Fordu Hirvonen před Petterem Solbergem, který dokázal v posledních dvou vložkách „létajícího“ Fina porazit a s C4 si začíná stále více rozumět.
Martin Prokop stále kraluje juniorům a produkčním vozům Asi před Brynildsenem.
Po RZ 8:
Na osmé rychlostní zkoušce se do čela dostal Sébastien Loeb, který ale vede nad svým týmovým kolegou o pouhých 0,3s! Jejich souboj o čelo tak dál pokračuje a je kořením této soutěže. Třetí se drží Mikko Hirvonen, který jezdí pravidelně časy za oběma továrními C4kami. Za ním se i nadále drží Petter Solberg, který je zatím rychlejší než s C4 zkušenější Ogier. Příjemné výkony předvádí Dany Snobeck, který startuje s Peugeotem 307 WRC týmu Bozian a drží se na solidním desátém místě.
Po RZ 7:
První vložka druhé etapy přinesla změnu na čele soutěže. Do čela se dostal úřadující mistr světa Sebastien Loeb, který první příčku opanuje společně s týmovým kolegou Dani Sordem. Oba mají naprosto shodný čas. Tato rychlostní zkouška se stala osudnou Evgenyi Novikovovi, který havaroval a pro dnešek v katalánsku skončil.
Juniorský mistr světa Martin Prokop navyšuje náskok na nizozemce Weijse. V kategorii produkčních vozů se začíná s Fabií S2000 zžívat mladík Brynildsen, který poskočil již na druhé místo PWRC.
Po RZ 6:
Loeb zvítězil i v poslední vložce první etapy a zmenšil ztrátu na vedoucího Sorda na pouhých 1,6 vteřiny. Třetí je Hirvonen a hned za ním Petter Solberg, který slibuje zrychlení na zítřejší druhou etapu. Nejlepší šestici jezdců uzavírají v pořadí pátý Ogier a šestý Latvala. Další jezdci mají již značnou ztrátu.
Vedoucí muž juniorské klasifikace Martin Prokop si celou soutěž velice užívá a celkem s přehledem navyšuje náskok nad druhým Weijsem. Třetí mezi juniory je domácí Mártí.
Po RZ 5:
Ani na RZ 5 jsme neviděli žádnou změnu v pořadí. Na čele si to rozdávájí mezi sebou Citroëny, kterým se marně snaží sekundovat Hirvonen. Za Finem se i nadále drží další dvojice Citroënů, jeden v rukou Pettera Solberga a druhý v rukou Sébastiena Ogiera. Následuje Latvala, Novikov, Wilson, který překvapivě poráží zkušenějšího Henninga Solberga. Na obranu Nora je ale třeba podotknout, že jeho zkušenosti s asfaltem jsou pouze minimální.
Po RZ 4:
Čtvrtá rychlostní zkouška nepřinesla žádné převratné změny v celkovém pořadí. Oba vedoucí jezdci Sordo a Loeb zvyšují náskok na čele soutěže. Naopak velký souboj pokračuje mezi juniory. Doposavad druhý Martin Prokop "zabral" a poprvé se dostal do čela soutěže před nizozemce Weijse.
Po RZ 3:
Po první sekci úvodní etapy se na čele Katalánské soutěže usadili oba tovární jezdci Citroën Racing. V čele je Dani Sordo před Sebastienem Loebem.
Sordo vyhrál všechny tři úvodní testy a na čele se usadil po právu před týmovým kolegou a jedničkou Citroënu Sebastienem Loebem. Třetí místo patří vedoucímu muži šampionátu Hirvonenovi, který po druhém místě v úvodním testu začíná ztrácet a zaostává již o necelých dvacet vteřin. Stále zvykající si na C4 WRC, Petter Solberg , figuruje na čtvrtém místě před Sebastienem Ogierem.
Martin Prokop, jako jistý mistr světa JWRC, figuruje po třech testech na druhém místě za nizozemcem Weijsem. Přesto, že si stěžuje na příliš tvrdý podvozek, dokázal ukrojit z náskoku další vteřinky a zaostává jen o 0,8 vteřiny na vedoucího nizozemce.
Smutná zpráva opět přišla od Martina Semeráda, který zastavil na třetí vložce a opět ho nepodržel speciál Mitsubishi Lancer Evo X připravovaný iatalským RallyArtem.
Pořadí po RZ
Po RZ 1:
První rychlostní zkouška je už za námi. Nejrychleji jel zatím Sordo, druhý Hirvonen a třetí Loeb - ti jsou ve dvou vteřinách. Čtvrtý Petter Solberg má ztrátu už 15 vteřin.
V JWRC vede Weijs před Prokopem. Dvacátý absolutně a čtvrtý v Nkách je Semerád, 33. je Tomaštík, 36. Brynildsen s Fabií S2000 a 51. Ludvík Otto.
Shakedown:Nejrychlejší většina Citroenů - Petter Solberg jel devětkrát. Náš Martin Prokop potvrdil nadvládu dvoukolkám časem 2:50.0, Abbring 2:53.2 a Weijs 2:51.6.
Martin Semerád zajel na asfaltu s desátou evolucí Lanceru čas 2:56,1 což je poměrně slušný čas.
Dalším naším zástupcem by měl být Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou a Subaru WRX STI.
První rychlostní zkouška startuje zítra 08:46
Výsledky shakedownu 1.10.2009
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.