První tři rychlostní zkoušky poslední etapy Rally Catalunya nepřinesly mnoho změn v celkovém pořadí. Stále vede Loeb.
Po RZ15:V první rychlostní zkoušce dnešního dne odstoupil opět Martin Semerád. Jeho druhé odstoupení na této soutěži je opět dílem technických problémů. Tentokrát Martina zradil motor jeho Lanceru EVO X. Na stejném testu ještě havaroval Novikov. O jednu rychlostní zkoušku dál pak havaroval Paul Bird jedoucí s Focusem WRC. Po jeho havárii byly na trať vyslány záchranné složky. O stavu posádky zatím nejsou žádné informace. Výsledkově se toho však v průbběhu první trojice rychlostních zkoušek závěrečné etapy příliš nezměnilo. Stále vede Seb Lob s minimálním náskokem před Sordem. Petter Solberg i dnes dokázal vyhrát rychlostní zkoušku a stále si drží celkové čtvrté místo. Po servisu čeká na jezdce ještě záverečná sekce tří rychlostních zkoušek. Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:53:05,4 --- 2. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +2,3 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +50,0 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:14,8 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:38,2 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:47,2 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +6:32,0 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +7:27,9 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +7:57,4 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 WRC +9:51,6 Po RZ 12:Druhá sekce deuhé etapy přinesla další střídání na vedoucím postu. Do čela se dostal Loeb a dá se předpokládat, že zítra už ho Sordo nepředjede. Proč by bral týmovému kolegovi body... Třetí místo si hlídá Hirvonen, i když to má kvůli neustálému zrychlování čtvrtého Pettera Solberga hodně těžké. Petter Solberg se začíná velmi pěkně rozjíždět s novým vozem a výsledkem toho je nejen umístění v celkovém pořadí, ale i jedna vyhraná rychlostní zkouška.Prokop bohužel nedokončil druhou etapu, když v RZ10 havaroval. Posádka by měla podle informací být bez zranění.Zítra je na programu šest rychlostních zkoušek. Po RZ 12 - cíl II. Etapy Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:24:01,3 --- 2. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +1,5 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +48,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:10,9 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:30,9 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:31,7 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +5:52,6 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +6:43,0 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +7:03,1 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 CC WRC +8:22,4 Po RZ 9:
Přetahovaná mezi jezdci Citroenu nabírá na obrátkách. Po deváté zkoušce vrátil Sordo Loebovi úder a opět se posunul do čela soutěže. Třetí místo stále drží jednička Fordu Hirvonen před Petterem Solbergem, který dokázal v posledních dvou vložkách „létajícího“ Fina porazit a s C4 si začíná stále více rozumět.
Martin Prokop stále kraluje juniorům a produkčním vozům Asi před Brynildsenem.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:47:15,6 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +0,9 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +44,6 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1:12,0 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:30,7 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2:11,8 7. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +4:46,1 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +5:22,2 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +5:52,7 10. Snobeck Dany - Mondesir Gilles Peugeot 307 CC WRC +6:50,7
Po RZ 8:
Na osmé rychlostní zkoušce se do čela dostal Sébastien Loeb, který ale vede nad svým týmovým kolegou o pouhých 0,3s! Jejich souboj o čelo tak dál pokračuje a je kořením této soutěže. Třetí se drží Mikko Hirvonen, který jezdí pravidelně časy za oběma továrními C4kami. Za ním se i nadále drží Petter Solberg, který je zatím rychlejší než s C4 zkušenější Ogier. Příjemné výkony předvádí Dany Snobeck, který startuje s Peugeotem 307 WRC týmu Bozian a drží se na solidním desátém místě.
Po RZ 7:
První vložka druhé etapy přinesla změnu na čele soutěže. Do čela se dostal úřadující mistr světa Sebastien Loeb, který první příčku opanuje společně s týmovým kolegou Dani Sordem. Oba mají naprosto shodný čas. Tato rychlostní zkouška se stala osudnou Evgenyi Novikovovi, který havaroval a pro dnešek v katalánsku skončil.
Juniorský mistr světa Martin Prokop navyšuje náskok na nizozemce Weijse. V kategorii produkčních vozů se začíná s Fabií S2000 zžívat mladík Brynildsen, který poskočil již na druhé místo PWRC.
Po RZ 6:
Loeb zvítězil i v poslední vložce první etapy a zmenšil ztrátu na vedoucího Sorda na pouhých 1,6 vteřiny. Třetí je Hirvonen a hned za ním Petter Solberg, který slibuje zrychlení na zítřejší druhou etapu. Nejlepší šestici jezdců uzavírají v pořadí pátý Ogier a šestý Latvala. Další jezdci mají již značnou ztrátu.
Vedoucí muž juniorské klasifikace Martin Prokop si celou soutěž velice užívá a celkem s přehledem navyšuje náskok nad druhým Weijsem. Třetí mezi juniory je domácí Mártí.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 1:10:45,3 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +1,6 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +34,2 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +59,7 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +1:22,9 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +1:36,6 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +3:11,0 8. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +3:28,8 9. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +3:51,9 10. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +3:58,7
Po RZ 5:
Ani na RZ 5 jsme neviděli žádnou změnu v pořadí. Na čele si to rozdávájí mezi sebou Citroëny, kterým se marně snaží sekundovat Hirvonen. Za Finem se i nadále drží další dvojice Citroënů, jeden v rukou Pettera Solberga a druhý v rukou Sébastiena Ogiera. Následuje Latvala, Novikov, Wilson, který překvapivě poráží zkušenějšího Henninga Solberga. Na obranu Nora je ale třeba podotknout, že jeho zkušenosti s asfaltem jsou pouze minimální.
Po RZ 4:
Čtvrtá rychlostní zkouška nepřinesla žádné převratné změny v celkovém pořadí. Oba vedoucí jezdci Sordo a Loeb zvyšují náskok na čele soutěže. Naopak velký souboj pokračuje mezi juniory. Doposavad druhý Martin Prokop "zabral" a poprvé se dostal do čela soutěže před nizozemce Weijse.
Po RZ 3:
Po první sekci úvodní etapy se na čele Katalánské soutěže usadili oba tovární jezdci Citroën Racing. V čele je Dani Sordo před Sebastienem Loebem.
Sordo vyhrál všechny tři úvodní testy a na čele se usadil po právu před týmovým kolegou a jedničkou Citroënu Sebastienem Loebem. Třetí místo patří vedoucímu muži šampionátu Hirvonenovi, který po druhém místě v úvodním testu začíná ztrácet a zaostává již o necelých dvacet vteřin. Stále zvykající si na C4 WRC, Petter Solberg , figuruje na čtvrtém místě před Sebastienem Ogierem.
Martin Prokop, jako jistý mistr světa JWRC, figuruje po třech testech na druhém místě za nizozemcem Weijsem. Přesto, že si stěžuje na příliš tvrdý podvozek, dokázal ukrojit z náskoku další vteřinky a zaostává jen o 0,8 vteřiny na vedoucího nizozemce.
Smutná zpráva opět přišla od Martina Semeráda, který zastavil na třetí vložce a opět ho nepodržel speciál Mitsubishi Lancer Evo X připravovaný iatalským RallyArtem.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC 35:33,0 --- 2. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC +4,8 3. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +19,1 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +37,6 5. Ogier Sebastien - Ingrassian Julien Citroen C4 WRC +59,2 6. Latvala Jarri Matti - Antilla Mikka Ford Focus RS WRC 09 +1:00,0 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +1:49,4 8. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +1:53,5 9. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +2:09,7 10. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +2:21,3
Po RZ 1:
První rychlostní zkouška je už za námi. Nejrychleji jel zatím Sordo, druhý Hirvonen a třetí Loeb - ti jsou ve dvou vteřinách. Čtvrtý Petter Solberg má ztrátu už 15 vteřin.
V JWRC vede Weijs před Prokopem. Dvacátý absolutně a čtvrtý v Nkách je Semerád, 33. je Tomaštík, 36. Brynildsen s Fabií S2000 a 51. Ludvík Otto.
Shakedown:Nejrychlejší většina Citroenů - Petter Solberg jel devětkrát. Náš Martin Prokop potvrdil nadvládu dvoukolkám časem 2:50.0, Abbring 2:53.2 a Weijs 2:51.6.
Martin Semerád zajel na asfaltu s desátou evolucí Lanceru čas 2:56,1 což je poměrně slušný čas.
Dalším naším zástupcem by měl být Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou a Subaru WRX STI.
První rychlostní zkouška startuje zítra 08:46
Výsledky shakedownu 1.10.2009
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb Sebastian - Elena Daniel Citroen C4 WRC 2:36,4 --- 2. Ogier Sebastian - Ingrassia Julien Citroen C4 WRC +1,0 3. Sordo Dani - Martí Marc Citroen C4 WRC +1,5 4. Solberg Petter - Mills Phil Citroen C4 WRC +1,6 5. Latvala Jarri Matti - Antillia Mikka Ford Focus RS WRC 09 +2,8 6. Hirvonen Mikko - Lehtinen Jarmo Ford Focus RS WRC 09 +2,9 7. Novikov Evgeniy - Prevot Stephane Citroen C4 WRC +3,2 8. Villagra Frederico - Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 +3,3 9. Wilson Mathew - Martin Scott Ford Focus RS WRC 09 +3,4 10. Solberg Henning - Menkerud Cato Ford Focus RS WRC 09 +3,5
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.