Víkendová Katalánská rally uzavře letošní juniorský šampionát, který už ve Finsku korunoval své šampióny. Těmi se stala česká posádka Martin Prokop – Jan Tománek. Ve Španělsku přesto budou bojovat za obhajobu prvenství.
Startovní listina Katalánské rally eviduje osm soupeřů českého posádky, ale již nyní je jisté, že na startu bude chybět i chráněnec Didiera Auriola Yoann Bonato. Mladý Francouz, jenž byl přihlášen pouze s vozem Suzuki Swift Sport tř. N2, si totiž v minulých dnech poranil kotník. Největší soupeři posádky Jipocar Racingu se tak budou rekrutovat z tria Aaron Burkart (může se posunout na druhé místo JWRC před Kosciuszka, jenž ve Španělsku nestartuje), Kevin Abbring a Hans Weijs. V roli hosta nominovaného španělskou federací se objeví Jordi Martí (Renault Clio R3).
Průběžné pořadí JWRC před Katalánskou rally (7/8):
1. Prokop (CZ) 46 bodů, 2. Kosciuzsko (PL) 42, 3. Burkart (D) 35, 4. Abbring (NL) 22, 5. Bertolotti (I) 18, 6. Bonato (F) a Weijs (NL) 16, 8. Bettega (I) 14
Druhý asfaltový závod letošního šampionátu nabízí tradiční úseky v regionu Tarragona, s centrem v přímořském letovisku Salou. Soutěž odstartuje čtvrtečním slavnostním startem na pobřeží moře, v pátek pak na účastníky čeká nejdelší etapa soutěže se šesti rychlostními zkouškami a délkou 132 ostrých kilometrů. V druhé etapě obsahuje harmonogram soutěže naopak nejdelší zkoušku soutěže – 38,27 km dlouhý test El Priorat - La Ribera d'Ebre. Poslední etapa se odehraje nejblíže centra soutěže, první posádky jsou v cíli očekávány v neděli krátce po patnácté hodině. Katalánská rally měří 1299,13 km a obsahuje osmnáct měřených úseků (353,62 km).
RALLY DE ESPA?A
11. soutěž MS1. – 4. října 2009
Čtvrtek 1. října
Slavnostní start, Salou 20:00
Pátek 2. října
Start PortAventura 8:00RZ1 La Mussara 1 (20,48 km) 8:46RZ2 Querol 1 (21,26 km) 10:24RZ3 El Montmell 1 (24,14 km) 11:07Servis A PortAventura (30 minut) 12:38RZ4 La Mussara 2 (20,48 km) 13:54RZ5 Querol 2 (21,26 km) 15:32RZ6 El Montmell 2 (24,14 km) 16:15Servis B PortAventura (45 minut) 17:36Cíl etapy PortAventura 18:21
Sobota 3. října
Servis C PortAventura (15 minut) 8:00RZ7 El Priorat / La Ribera d'Ebre 1 (38,27 km) 9:14RZ8 Les Garrigues 1 (8,60 km) 10:27RZ9 La Llena 1 (17,12 km) 10:58Servis D PortAventura (30 minut) 12:48RZ10 El Priorat / La Ribera d'Ebre 2 (38,27 km) 14:17RZ11 Les Garrigues 2 (8,60 km) 15:30RZ12 La Llena 2 (17,12 km) 16:01Servis E PortAventura (45 minut) 17:41Cíl etapy PortAventura 18:26
Neděle 4. října
Servis F PortAventura (15 minut) 7:15RZ13 Riudecanyes 1 (16,32 km) 8:05RZ14 Santa Marina 1 (26,51 km) 9:06RZ15 La Serra d'Almos 1 (4,11 km) 10:02Servis G PortAventura (30 minut) 10:56RZ16 Riudecanyes 2 (16,32 km) 12:01RZ17 Santa Marina 2 (26,51km) 13:02RZ18 La Serra d'Almos 2 (4,11 km) 13:58Servis H PortAventura (10 minut) 14:47Cíl soutěže, Salou 15:07
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?