Víkendová Katalánská rally uzavře letošní juniorský šampionát, který už ve Finsku korunoval své šampióny. Těmi se stala česká posádka Martin Prokop – Jan Tománek. Ve Španělsku přesto budou bojovat za obhajobu prvenství.
Startovní listina Katalánské rally eviduje osm soupeřů českého posádky, ale již nyní je jisté, že na startu bude chybět i chráněnec Didiera Auriola Yoann Bonato. Mladý Francouz, jenž byl přihlášen pouze s vozem Suzuki Swift Sport tř. N2, si totiž v minulých dnech poranil kotník. Největší soupeři posádky Jipocar Racingu se tak budou rekrutovat z tria Aaron Burkart (může se posunout na druhé místo JWRC před Kosciuszka, jenž ve Španělsku nestartuje), Kevin Abbring a Hans Weijs. V roli hosta nominovaného španělskou federací se objeví Jordi Martí (Renault Clio R3).
Průběžné pořadí JWRC před Katalánskou rally (7/8):
1. Prokop (CZ) 46 bodů, 2. Kosciuzsko (PL) 42, 3. Burkart (D) 35, 4. Abbring (NL) 22, 5. Bertolotti (I) 18, 6. Bonato (F) a Weijs (NL) 16, 8. Bettega (I) 14
Druhý asfaltový závod letošního šampionátu nabízí tradiční úseky v regionu Tarragona, s centrem v přímořském letovisku Salou. Soutěž odstartuje čtvrtečním slavnostním startem na pobřeží moře, v pátek pak na účastníky čeká nejdelší etapa soutěže se šesti rychlostními zkouškami a délkou 132 ostrých kilometrů. V druhé etapě obsahuje harmonogram soutěže naopak nejdelší zkoušku soutěže – 38,27 km dlouhý test El Priorat - La Ribera d'Ebre. Poslední etapa se odehraje nejblíže centra soutěže, první posádky jsou v cíli očekávány v neděli krátce po patnácté hodině. Katalánská rally měří 1299,13 km a obsahuje osmnáct měřených úseků (353,62 km).
RALLY DE ESPA?A
11. soutěž MS1. – 4. října 2009
Čtvrtek 1. října
Slavnostní start, Salou 20:00
Pátek 2. října
Start PortAventura 8:00RZ1 La Mussara 1 (20,48 km) 8:46RZ2 Querol 1 (21,26 km) 10:24RZ3 El Montmell 1 (24,14 km) 11:07Servis A PortAventura (30 minut) 12:38RZ4 La Mussara 2 (20,48 km) 13:54RZ5 Querol 2 (21,26 km) 15:32RZ6 El Montmell 2 (24,14 km) 16:15Servis B PortAventura (45 minut) 17:36Cíl etapy PortAventura 18:21
Sobota 3. října
Servis C PortAventura (15 minut) 8:00RZ7 El Priorat / La Ribera d'Ebre 1 (38,27 km) 9:14RZ8 Les Garrigues 1 (8,60 km) 10:27RZ9 La Llena 1 (17,12 km) 10:58Servis D PortAventura (30 minut) 12:48RZ10 El Priorat / La Ribera d'Ebre 2 (38,27 km) 14:17RZ11 Les Garrigues 2 (8,60 km) 15:30RZ12 La Llena 2 (17,12 km) 16:01Servis E PortAventura (45 minut) 17:41Cíl etapy PortAventura 18:26
Neděle 4. října
Servis F PortAventura (15 minut) 7:15RZ13 Riudecanyes 1 (16,32 km) 8:05RZ14 Santa Marina 1 (26,51 km) 9:06RZ15 La Serra d'Almos 1 (4,11 km) 10:02Servis G PortAventura (30 minut) 10:56RZ16 Riudecanyes 2 (16,32 km) 12:01RZ17 Santa Marina 2 (26,51km) 13:02RZ18 La Serra d'Almos 2 (4,11 km) 13:58Servis H PortAventura (10 minut) 14:47Cíl soutěže, Salou 15:07
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?