Letošní 51. ročník rally San Remo začal pro posádku továrního týmu Škoda Motorsport Jana Kopeckého s Petrem Starým skvěle, závod však nedokončili.
Jan Kopecký vyhrál první rychlostní zkoušku náročné rally se spoustou zatáček a střídajícího se rytmu. Jeho očekávaný souboj zejména s Krisem Meekem a plejádou domácích pilotů skončil bohužel záhy ve druhé erzetě, kdy Kopecký zavadil levým zadním kolem o zeď a poškodil zavěšení kola natolik, že nemohl pokračovat.
Týmový kolega Juho Hänninen se statečně pral s nástrahami zdejších klikatých asfaltových cest, přestože se na tomto povrchu stále necítí tak jistě jako na své oblíbené šotolině. V průběhu soutěže se mu dařilo vylepšovat svou úvodní 14. pozici a závod dokončil jako celkově osmý.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, rally San Remo komentuje: "Určitě byly ambice našeho týmu na umístění vyšší než konečný dosažený výsledek. Ve sportu však platí, že nemůžete stále vyhrávat. Nicméně účast na této rally pro nás byla přínosnou zkušeností, kterou jistě v budoucnu zúročíme. Nyní se budeme soustředit na náš příští start, kterým bude v polovině října domácí rally Bohemia, součást českého mistrovství."Jan Kopecký: "Jsem samozřejmě zklamaný, závod sem rozjel dobře, bohužel jsem se poté dopustil drobné chyby, na kterou v místních úzkých uličkách není prostor. V každém případě mám z dosavadního týmového vystoupení v tomto našem prvním roce závodění s Fabií Super 2000 velmi dobrý pocit."Juho Hänninen: "Tato rally byla další v řadě, kterou jsem jel poprvé v životě, a to je na tomto typu tratě strašně znát. Zatáčka střídá zatáčku a pokud je neznáte, je to hodně náročné. Určitě bych byl rád za lepší umístění, ale soupeři byli prostě lepší."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?