Kris Meeke se naplno chytil šance a po odstoupení Jana Kopeckého se probojoval do čela Rally San Remo. Soutěž vyhrál a stal se v předstihu letošním mistrem seriálu IRC.
Výsledky po RZ9 -Cíl:Kris Meeke vyhrál ve druhé etapě Rally San Remo tři z pěti testů. dostal se do čela soutěže a vedení si udržel až do cíle. Díky tomu se s předstihem stal mistrem serie IRC pro letošní rok.Za zmínku stojí minimální rozestupy mezi jezdci těsně za Meekem a také konečné osmé místo Juho Hanninena. Po RZ 9 - Cíl soutěže Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:20:03,5 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 2:20:19,2 +15,7 3. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 2:20:20,0 +16,5 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 2:20:20,4 +16,9 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 2:20:23,3 +19,8 6. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 2:20:31,6 +28,1 7. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 2:21:32,1 +1:28,6 8. Hanninen Juho - Markkula Mirko Škoda Fabia S2000 2:21:45,3 +1:48,8 9. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 2:22:11,7 +2:08,2 10. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 2:22:39,7 +2:36,2 Výsledky po RZ8 - Tris 2:Další trojici rychlostního zkoušek mají za sebou jezdci na Rally San Remo a do čela se dostal Kris Meeke. Od vítězství ho dělí už jen jedna rychlostní zkouška. Juho Hanninen je devátý. Po RZ8 - Tris 2, 27,82, start 14:32 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:59:36,1 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:59:47,2 +11,1 3. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 1:59:52,8 +16,7 4. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:59:53,6 +17,5 5. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 1:59:58,2 +22,1 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 1:59:59,1 +23,0 7. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 2:01:04,4 +1:28,3 8. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 2:01:05,3 +1:29,2 9. Hanninen Juho - Markkula Mirko Škoda Fabia S2000 2:01:10,6 +1:34,5 10. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 2:01'28.3 +1:52,2 Výsledky po RZ5 - Tris 1:Po odstoupení Jana Kopeckého Meekovi stačí "jen" dojet do cíle a získat co nejvíce bodů, aby měl vítězství v letošním IRC téměř v kapse. Styl "hyena" ovšem není mladému Britovi vlastní a dokazuje to hned na první sobotní zkoušce. Na ní porazil všechny domácí střelce a celkově je už jen 4,9 vteřiny od prvního místa. Po RZ5 - Tris 1, 27,82 km, start: 9:28 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:17:38,7 --- 2. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:17:43,0 +4,3 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:17'43.6 +4,9 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 1:17:55,3 +16,6 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 1:17:58,4 +19,7 6. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 1:18:03,0 +24,3 7. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 1:18:32,3 +38,7 8. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 1:18:44,6 +1:05,9 9. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:18:47,5 +1:08,8 10. Duval Francois - Giraudet Dennis Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:18:53,3 +1:14,6 Výsledky po RZ4 - Cuori:Nejdelší test soutěže, navíc jedoucí se v noci, nijak zvlášť nezasáhl do průběžného pořadí. Meeke se sice propadl na čtvrtou příčku, ale u tohoto jezdce se nedá čekat boj o vítězství, jako spíš jízda na jistotu. Po Kopeckého odstoupení na RZ2 je jediná tovární Fabia S2000 s Juhou Hanninenem za volantem na jedenácté pozici. Po RZ4 CUORI, 44km, start 22:43 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 58:13,9 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 58:15,6 +1,7 3. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 58:26,2 +12,3 4. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 58:36,4 +22,5 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 58:37,7 +23,8 6. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 58:45,8 +31,9 7. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 58:52,6 +38,7 8. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 59:13,2 +59,3 9. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 59:18,3 +1:04,1 10. Duval Francois - Giraudet Dennis Fiat Abarth Grande Punto S2000 59:30,1 +1:16,2
Výsledky po RZ3 - Quadri:
Třetí, a zároveň předposlední, zkoušku dne vyhrál Ital Paolo Andreucci na Peugeotu 207 S2000. V průběžném pořadí mu také patří první místo, když vede o 8,1s před Lucou Rossettim. Ten na této zkoušce zajel druhý čas. Třetím nejrychlejším na Quadri byl Ital Piero Longhi, nás tak může těšit, že jede s Fabií S2000. Co ovšem není moc povzbudivé je, že průběžně třetí je Kris Meeke, když na čelo ztrácí necelých 14s, což není moc. Druhý tovární jezdec Škodovky, Juho Hänninen, zajel osmý čas. Celkově je až dvanáctý.
Po RZ3 - QUADRI, 10,62 km - start: 19:48
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 28:05,7 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 28:13,8 +8,1 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 28:19,4 +13,7 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 28:19,6 +13,9 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 28:21,5 +15,8 6. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 28:26,4 +20,7 7. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 28:27,2 +21,5 8. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 28:42,0 +36,3 9. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 28:44,6 +38,9 10. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 28:51,1 +45,4
Výsledky po RZ2 - Fiori:Bohužel smutná špatná zpráva přišla z Itálie. Jan Kopecký byl na RZ2 mimo trať a ulomil kolo. Podle dostupných informací pro dnešek končí. Po RZ2 - Fiori, 17,50 km, start: 19:21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 21:07,0 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 21:10,5 +3,5 3. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 21:11,3 +4,3 4. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 21:13,3 +6,3 5. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 21:14,9 +7,9 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 21:16,9 +9,9 7. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 21:19,6 +12,6 8. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 21:20,5 +13,5 9. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 21:22,0 +15,0 10. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 21:28,7 +21,7
Výsledky po RZ1 - Picche:Po Shakedownu byl Honza Kopecký nejrychlejší i v první ostré rychlostní zkoušce. Rozestupy jsou těsné. Francois Duval začal velmi opatrně časem ve druhé desítce. Po RZ1 - PICCHE, 12,92 km, start: 18:59
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 8:27,3 --- 2. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 8:27,4 +0,1 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 8:29,3 +2,0 4. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 8:29,8 +2,5 5. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 8:30,3 +3,0 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 8:31,1 +3,8 7. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 8:31,4 +4,1 8. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 8:32,6 +5,3 9. Medici Davide - De Luis Daniele Peugeot 207 S2000 8:38,0 +10,7 10. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 8:38,1 +10,8
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.