Kris Meeke se naplno chytil šance a po odstoupení Jana Kopeckého se probojoval do čela Rally San Remo. Soutěž vyhrál a stal se v předstihu letošním mistrem seriálu IRC.
Výsledky po RZ9 -Cíl:Kris Meeke vyhrál ve druhé etapě Rally San Remo tři z pěti testů. dostal se do čela soutěže a vedení si udržel až do cíle. Díky tomu se s předstihem stal mistrem serie IRC pro letošní rok.Za zmínku stojí minimální rozestupy mezi jezdci těsně za Meekem a také konečné osmé místo Juho Hanninena. Po RZ 9 - Cíl soutěže Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:20:03,5 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 2:20:19,2 +15,7 3. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 2:20:20,0 +16,5 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 2:20:20,4 +16,9 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 2:20:23,3 +19,8 6. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 2:20:31,6 +28,1 7. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 2:21:32,1 +1:28,6 8. Hanninen Juho - Markkula Mirko Škoda Fabia S2000 2:21:45,3 +1:48,8 9. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 2:22:11,7 +2:08,2 10. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 2:22:39,7 +2:36,2 Výsledky po RZ8 - Tris 2:Další trojici rychlostního zkoušek mají za sebou jezdci na Rally San Remo a do čela se dostal Kris Meeke. Od vítězství ho dělí už jen jedna rychlostní zkouška. Juho Hanninen je devátý. Po RZ8 - Tris 2, 27,82, start 14:32 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:59:36,1 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:59:47,2 +11,1 3. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 1:59:52,8 +16,7 4. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:59:53,6 +17,5 5. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 1:59:58,2 +22,1 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 1:59:59,1 +23,0 7. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 2:01:04,4 +1:28,3 8. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 2:01:05,3 +1:29,2 9. Hanninen Juho - Markkula Mirko Škoda Fabia S2000 2:01:10,6 +1:34,5 10. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 2:01'28.3 +1:52,2 Výsledky po RZ5 - Tris 1:Po odstoupení Jana Kopeckého Meekovi stačí "jen" dojet do cíle a získat co nejvíce bodů, aby měl vítězství v letošním IRC téměř v kapse. Styl "hyena" ovšem není mladému Britovi vlastní a dokazuje to hned na první sobotní zkoušce. Na ní porazil všechny domácí střelce a celkově je už jen 4,9 vteřiny od prvního místa. Po RZ5 - Tris 1, 27,82 km, start: 9:28 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:17:38,7 --- 2. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:17:43,0 +4,3 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:17'43.6 +4,9 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 1:17:55,3 +16,6 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 1:17:58,4 +19,7 6. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 1:18:03,0 +24,3 7. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 1:18:32,3 +38,7 8. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 1:18:44,6 +1:05,9 9. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:18:47,5 +1:08,8 10. Duval Francois - Giraudet Dennis Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:18:53,3 +1:14,6 Výsledky po RZ4 - Cuori:Nejdelší test soutěže, navíc jedoucí se v noci, nijak zvlášť nezasáhl do průběžného pořadí. Meeke se sice propadl na čtvrtou příčku, ale u tohoto jezdce se nedá čekat boj o vítězství, jako spíš jízda na jistotu. Po Kopeckého odstoupení na RZ2 je jediná tovární Fabia S2000 s Juhou Hanninenem za volantem na jedenácté pozici. Po RZ4 CUORI, 44km, start 22:43 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 58:13,9 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 58:15,6 +1,7 3. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 58:26,2 +12,3 4. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 58:36,4 +22,5 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 58:37,7 +23,8 6. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 58:45,8 +31,9 7. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 58:52,6 +38,7 8. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 59:13,2 +59,3 9. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 59:18,3 +1:04,1 10. Duval Francois - Giraudet Dennis Fiat Abarth Grande Punto S2000 59:30,1 +1:16,2
Výsledky po RZ3 - Quadri:
Třetí, a zároveň předposlední, zkoušku dne vyhrál Ital Paolo Andreucci na Peugeotu 207 S2000. V průběžném pořadí mu také patří první místo, když vede o 8,1s před Lucou Rossettim. Ten na této zkoušce zajel druhý čas. Třetím nejrychlejším na Quadri byl Ital Piero Longhi, nás tak může těšit, že jede s Fabií S2000. Co ovšem není moc povzbudivé je, že průběžně třetí je Kris Meeke, když na čelo ztrácí necelých 14s, což není moc. Druhý tovární jezdec Škodovky, Juho Hänninen, zajel osmý čas. Celkově je až dvanáctý.
Po RZ3 - QUADRI, 10,62 km - start: 19:48
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 28:05,7 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 28:13,8 +8,1 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 28:19,4 +13,7 4. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 28:19,6 +13,9 5. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 28:21,5 +15,8 6. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 28:26,4 +20,7 7. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 28:27,2 +21,5 8. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 28:42,0 +36,3 9. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 28:44,6 +38,9 10. Chentre Elwis - Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 28:51,1 +45,4
Výsledky po RZ2 - Fiori:Bohužel smutná špatná zpráva přišla z Itálie. Jan Kopecký byl na RZ2 mimo trať a ulomil kolo. Podle dostupných informací pro dnešek končí. Po RZ2 - Fiori, 17,50 km, start: 19:21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 21:07,0 --- 2. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 21:10,5 +3,5 3. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 21:11,3 +4,3 4. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 21:13,3 +6,3 5. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 21:14,9 +7,9 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 21:16,9 +9,9 7. Travaglia Renato - Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 21:19,6 +12,6 8. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 21:20,5 +13,5 9. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 21:22,0 +15,0 10. Cantamessa Luca - Capolongo Piercarlo Peugeot 207 S2000 21:28,7 +21,7
Výsledky po RZ1 - Picche:Po Shakedownu byl Honza Kopecký nejrychlejší i v první ostré rychlostní zkoušce. Rozestupy jsou těsné. Francois Duval začal velmi opatrně časem ve druhé desítce. Po RZ1 - PICCHE, 12,92 km, start: 18:59
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 8:27,3 --- 2. Andreucci Paolo - Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 8:27,4 +0,1 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 8:29,3 +2,0 4. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Abarth Grande Punto S2000 8:29,8 +2,5 5. Vouilloz Nicolas - Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 8:30,3 +3,0 6. Loix Freddy - Miclotte Frederic Peugeot 207 S2000 8:31,1 +3,8 7. Perico Alessandro - Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 8:31,4 +4,1 8. Longhi Piero - Imerito Maurizio Škoda Fabia S2000 8:32,6 +5,3 9. Medici Davide - De Luis Daniele Peugeot 207 S2000 8:38,0 +10,7 10. Scandola Umberto - D'Amore Guido Fiat Abarth Grande Punto S2000 8:38,1 +10,8
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.