Startovní listina Španělské rally je již známá. Na start se postaví 80 posádek ze 28 zemí světa.
45. rally Španělska bude mít centrum v Salou a bude začíná 1. října. Čeká nás především napínavý souboj mezi Mikkou Hirvonenem a Sébastienem Loebem, když po penalizaci Loeba v Austrálii má Fin v čele průběžného pořadí náskok pěti bodů. Hirvonen tedy může za jistých okolností získat titul již ve Španělsku.Tato situace zvyšuje důležitost každého dalšího Fordu Focus RS WRC nebo Citroënu C4 WRC ve startovním poli, protože právě soukromé vozy by mohly hrát důležitou roli v boji o titul. Všech pět týmů, které se letos zúčastní MS nasadí minimálně dva vozy (i Munchi’s).Za tovární tým Citroënu pojedou Sébastien Loeb a Dani Sordo, za Ford Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Stobart Ford budou reprezentovat Henning Solberg s Matthewem Wilsonem. Za třetí tým Fordu, Munchi’s, pojedou Federico Villagra a Paul Bird.
C4 WRC vs. Focus WRC, kterých z nich bude úspěšnější?
Citroën Junior Team budou na trati prezentovat Evgeny Novikov a Conrad Rautenbach, další C4 WRC budou po tratích španělské soutěže vodit Petter Solberg, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen. Ford bude mít k dispozici ještě ve třetím továrním Focusu WRC Khalida al Qassimiho.Jinými slovy, hodnota každého jezdce, který dokáže obrat jednoho z aspirantů na titul v cizím voze o pár bodů, může v očích týmových šéfů značně vzrůst.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?