Pirelli Star Driver Shootout 2009 byl již druhým ročníkem velice zajímavého a úspěšného projektu. V zásadě jde o to, že mladí a nadějní jezdci z celého světa dostanou možnost změřit své síly a vítězové pak mají možnost zúčastnit se šesti podniků Mistrovství světa v rally s týmem Pirelli, s profesionálním zázemím a s vozem Mitsubishi Lancer Evo 10. Jedním z loňských vítězů byl náš Martin Semerád, který dokázal zvítězit ve velmi silné konkurenci a v letošním roce tak mimo jiné startuje ve vybraných závodech Mistrovství světa.
Evropská část Pirelli Star Driver Shootout se stejně jako loňský rok konala ve Freistadtu pod patronátem stejného týmu pořadatelů, kteří pořádají velice kvalitní a oblíbenou Jänner Rally. Mezi šestnácti přihlášenými jezdci jsme měli i tentokrát české želízko v ohni. Byl jím teprve devatenáctiletý Honza Černý, který se přihlásil se svým Subaru. "Pirelli Star Driver projekt je především obrovská šance udělat velký krok dopředu. Je zde obrovská konkurence, všech šestnáct účastníků jsou talentovaní mladí závodníci a nebude vůbec lehké mezi nimi uspět. My se však pokusíme udělat proto maximum. Na tento závod se osobně připravuji velmi dlouhou dobu. Snažím se pracovat na své fyzičce, ale hlavně na své Angličtině. Jak jsem již řekl, pokusíme se udělat maximum pro vítězství, ačkoli naše šance nejsou největší," řekl před závodem Jan Černý.
Pirelli Star Driver Shootout není jen o rychlosti na rychlostních zkouškách, ale také o fyzické kondici jezdce a jeho schopnosti komunikovat v angličtině s médii a komisí. V té letos opět zasedla slavná jména jako např. Petter Solberg a Markku Allén. Jezdci se tak během pátečního dne museli představit před šestičlennou komisí a odpovídat na všemožné otázky. Sobota již pak byla vyhrazena pro samotný závod, který se skládal ze tří průjezdů dvou rychlostních zkoušek. Jedné asfaltové v okolí městečka Schönau a jedné šotolinové v okolí Rainbachu.
Sobotní den začínal třemi průjezdy asfaltovou rychlostní zkouškou. Ta byla letos opravdu velmi povedená a skutečně se pořadatelům povedla. A hned v prvním průjezdu náš reprezentant doslova zazářil, když skončil druhý jen o vteřinu a půl za pozdějším vítězem Estoncem Tanakem. V dalších průjezdech se Honza trochu zpomalovat, což bylo dáno zejména velkým množstvím vytahaných nečistot na trati, ale stále patřil k nejrychlejším a první sekci zakončil na skvělém druhém místě. Podle vyjádření několika členů komise Honza na asfaltovém povrchu velmi zaujal a díky svému jezdeckému projevu patřil od začátku k velkým favoritům.
Druhá část závodu se však odehrávala na šotolinovém povrchu, se kterým Honza bohužel nemá téměř žádné zkušenosti, kromě svých začátků v rallycrossu. Oproti loňskému roku se pořadatelům šotolinová vložka příliš nepovedla, jelikož se jednalo spíše o úzké lesní cesty lemované stromy. I tak se Honza stále držel na skvělém třetím místě v celkovém pořadí a rozhodně neudělal ostudu. Jeho jízda lahodila oku diváka a přestože chyběli zkušenosti, svým výkonem rozhodně neudělal ostudu. Na poslední rychlostní zkoušce bohužel zaznamenal defekt a ztratil hodně času, což vedlo nakonec k propadu na šesté místo.
V osm hodin se ve Freistadtské hale konalo slavnostní vyhlášení. Jasným vítězem se stal Estonec Ott Tanak, který se svým Subaru N14 zvítězil ve všech rychlostních zkouškách svou čistou a precizní jízdou. Druhým vítězem se stal zástupce San Marina Alex Raschi, který se svým Cliem R3 doslova řádil na šotolinové části a vítězství si jednoznačně zasloužil.
Honza Černý však z Freistadtu neodjížděl zklamaný. Podal výkon, za který se nemusel stydět a od poroty slyšel jen slova chvály. "Pokusíme se nasbírat co nejvíce zkušeností se šotolinovým povrchem a třeba se nám ve Freistadtu povede zvítězit příští rok," uzavírá Honza.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.