Vítězem evropského kola Pirelli Star Driver v rakouském Freistadtu se stal Alex Rashi ze San Marina a Ott Tänak z Estonska.
Již před startem bylo jasné, že se představí jen šestnáct pilotů. Před soutěží se odhlásil Ital, Davide di Benedetto a tak tato šestnácka i s naším Janem Černým za volantem Subaru Impreza Sti bojovala od pátku o přízeň poroty.
V pátek se museli všichni předvést v jazykových znalostech a novince letošního ročníku, fyzických testech. To nejdůležitější však přišlo na řadu v sobotu. Na posádky čekalo šest měřených úseků. Dopolední tři průjezdy se odehrávaly na asfaltovém povrchu, který odpoledne vystřídala šotolina.
Porota, ve které seděl například Petter Solberg či Marku Alén nakonec vybrala dva, kteří se příští rok zúčastní šesti vybraných podniků PWRC pod hlavičkou Pirelli. Vítězi, kteří usednou za volant Mitsubishi Lancer Evo X z dílen italského Ralliartu jsou, Alex Rashi ze San Marina a Ott Tänak z Estonska.
foto: rally-erc.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?