Vítězem evropského kola Pirelli Star Driver v rakouském Freistadtu se stal Alex Rashi ze San Marina a Ott Tänak z Estonska.
Již před startem bylo jasné, že se představí jen šestnáct pilotů. Před soutěží se odhlásil Ital, Davide di Benedetto a tak tato šestnácka i s naším Janem Černým za volantem Subaru Impreza Sti bojovala od pátku o přízeň poroty.
V pátek se museli všichni předvést v jazykových znalostech a novince letošního ročníku, fyzických testech. To nejdůležitější však přišlo na řadu v sobotu. Na posádky čekalo šest měřených úseků. Dopolední tři průjezdy se odehrávaly na asfaltovém povrchu, který odpoledne vystřídala šotolina.
Porota, ve které seděl například Petter Solberg či Marku Alén nakonec vybrala dva, kteří se příští rok zúčastní šesti vybraných podniků PWRC pod hlavičkou Pirelli. Vítězi, kteří usednou za volant Mitsubishi Lancer Evo X z dílen italského Ralliartu jsou, Alex Rashi ze San Marina a Ott Tänak z Estonska.
foto: rally-erc.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.