Vítěz jednoho závodu WRC, Francois Duval, se vrací do IRC už příští týden. Belgičan by byl rád, kdyby nezůstalo jen u jediného startu, chtěl by jet kompletní příští sezonu.
Duval pojede s továrním Abarthem Grande Punto na jedné z nejkouzelnějších a nejznámějších evropských soutěžích, na rally San Remo. Soutěž začíná v pátek 25. září. „Chtěl bych se zúčastnit letošních posledních dvou soutěží a také si najít dobré místo pro následující rok,“ říká ke svým plánům Duval.
Duvalův první start s S2000...
Belgičan ale zatím nemá s vozy S2000 moc zkušeností: V roce 2007 jel rally v Portugalsku s Fiatem S2000 a letos se zúčastnil Ypres Rally se Škodou Fabia S2000, ale tam jeho účinkování nemělo moc dlouhého trvání: „Bude to těžká soutěž s velkou konkurencí. Hlavně nechci, aby se opakovala situace z Ypres! Před startem si otestuji nový motor, který, jak se zdá, funguje velmi dobře. Ze začátku si budu trošku na vůz zvykat. V nočních RZ asi nepojedu úplně naplno,“ říká Francois.
... a druhý start.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.