Rally Principe de Asturias potvrdila to, co se všeobecně dalo předpokládat. Vozy S2000 mají na těžkých asfaltových tratích výrazný náskok před vozy skupiny N. Franz Wittmann se svým Mitsubishi Lancer EVO IX neměl šanci.
Závod ve Španělsku ale také opět prokázal, že ač má Rakušan nekonkurenceschopný vůz, tak dokáže statečně bojovat s místními jezdci, kteří znají tratě. Výsledkem dvoudenního snažení bylo ale až deváté místo, nejlépe umístěný vůz skupiny N. „Bojovali jsme do posledních metrů a rozhodně jsme nic nevzdávali. Hodně jsme se toho naučili, to mě těší. Tento rok je nejdůležitější, abychom se hlavně naučili tratě, které jsou v IRC,“ říká Wittmann.„Tratě byly velmi obtížné. Jediné, co děláte, je, že přesně posloucháte rozpis a každý zvuk, který se ozve. Říkáte si, jen aby to už bylo za námi. Když se začnete bát, tak se staráte o auto a to vás stojí hodně času.“ Wittmannovo deváté místo je sice nejlepším výsledkem, který získal na asfaltu, ale Franz moc spokojený není: „Deváté místo je sice skvělý výsledek, ale je to také první místo, za které se neudělují body.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?