Rally Principe de Asturias potvrdila to, co se všeobecně dalo předpokládat. Vozy S2000 mají na těžkých asfaltových tratích výrazný náskok před vozy skupiny N. Franz Wittmann se svým Mitsubishi Lancer EVO IX neměl šanci.
Závod ve Španělsku ale také opět prokázal, že ač má Rakušan nekonkurenceschopný vůz, tak dokáže statečně bojovat s místními jezdci, kteří znají tratě. Výsledkem dvoudenního snažení bylo ale až deváté místo, nejlépe umístěný vůz skupiny N. „Bojovali jsme do posledních metrů a rozhodně jsme nic nevzdávali. Hodně jsme se toho naučili, to mě těší. Tento rok je nejdůležitější, abychom se hlavně naučili tratě, které jsou v IRC,“ říká Wittmann.„Tratě byly velmi obtížné. Jediné, co děláte, je, že přesně posloucháte rozpis a každý zvuk, který se ozve. Říkáte si, jen aby to už bylo za námi. Když se začnete bát, tak se staráte o auto a to vás stojí hodně času.“ Wittmannovo deváté místo je sice nejlepším výsledkem, který získal na asfaltu, ale Franz moc spokojený není: „Deváté místo je sice skvělý výsledek, ale je to také první místo, za které se neudělují body.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?