Na známe rally v San Remu se opět schyluje k tvrdým soubojům. Přesně šest let po té, co byla tato soutěž naposledy součástí mistrovství světa, zde budou usilovat o své body jezdci z IRC na strojích S2000. S touto technikou se jich na start již příští týden postaví čtyřiadvacet.
Největším letošním tahákem jsou jistě účasti továrních týmů. Velká pozornost bude jistě upřena na dvojici českých vozů pod vlajkou Škody Motorsport. Tradičně do těchto dvou vozů usednou Juho Hänninen a v současné době velmi žhavý kandidát na letošní titul, Jan Kopecký. S Peugeoty nastoupí průběžný lídr šampionátu Kris Meeke, dále pak Freddy Loix a Nicolas Vouilloz. Na domácí půdě se jistě nebude chtít nechat zahanbit Abarth, který nasadí hned tři tovární vozy v čele s novou posilou Francoisem Duvalem, Lucou Rossettim a Umbertem Scandolou.
Zajímavé bude také sledovat, jak daleko se Protonu podaří v soutěži dojet. Na Barum Rally se v tomto ohledu moc neukázaly...
Nad to uvidíme také Proton Guye Wilkse, dvě škodovky s Julienem Maurinem a Pierem Longhim (Longhi bude startovat s podporou Škody Italia) a ještě soukromý Abarth Alessia Pisiho. Za BF Goodrich se na start postaví Luca Cantamesa a nebude jistě bez zajímavosti sledovat, jak si bude počínat proti dalším jedenácti soukromým Peugeotů.
Do boje se zapojí také Ralliard, a to se svým stálým jezdcem Franzem Wittmannem k němuž se přidají Simone Campadelli a Fabio Gianfico.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?