Na známe rally v San Remu se opět schyluje k tvrdým soubojům. Přesně šest let po té, co byla tato soutěž naposledy součástí mistrovství světa, zde budou usilovat o své body jezdci z IRC na strojích S2000. S touto technikou se jich na start již příští týden postaví čtyřiadvacet.
Největším letošním tahákem jsou jistě účasti továrních týmů. Velká pozornost bude jistě upřena na dvojici českých vozů pod vlajkou Škody Motorsport. Tradičně do těchto dvou vozů usednou Juho Hänninen a v současné době velmi žhavý kandidát na letošní titul, Jan Kopecký. S Peugeoty nastoupí průběžný lídr šampionátu Kris Meeke, dále pak Freddy Loix a Nicolas Vouilloz. Na domácí půdě se jistě nebude chtít nechat zahanbit Abarth, který nasadí hned tři tovární vozy v čele s novou posilou Francoisem Duvalem, Lucou Rossettim a Umbertem Scandolou.
Zajímavé bude také sledovat, jak daleko se Protonu podaří v soutěži dojet. Na Barum Rally se v tomto ohledu moc neukázaly...
Nad to uvidíme také Proton Guye Wilkse, dvě škodovky s Julienem Maurinem a Pierem Longhim (Longhi bude startovat s podporou Škody Italia) a ještě soukromý Abarth Alessia Pisiho. Za BF Goodrich se na start postaví Luca Cantamesa a nebude jistě bez zajímavosti sledovat, jak si bude počínat proti dalším jedenácti soukromým Peugeotů.
Do boje se zapojí také Ralliard, a to se svým stálým jezdcem Franzem Wittmannem k němuž se přidají Simone Campadelli a Fabio Gianfico.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?