Na známe rally v San Remu se opět schyluje k tvrdým soubojům. Přesně šest let po té, co byla tato soutěž naposledy součástí mistrovství světa, zde budou usilovat o své body jezdci z IRC na strojích S2000. S touto technikou se jich na start již příští týden postaví čtyřiadvacet.
Největším letošním tahákem jsou jistě účasti továrních týmů. Velká pozornost bude jistě upřena na dvojici českých vozů pod vlajkou Škody Motorsport. Tradičně do těchto dvou vozů usednou Juho Hänninen a v současné době velmi žhavý kandidát na letošní titul, Jan Kopecký. S Peugeoty nastoupí průběžný lídr šampionátu Kris Meeke, dále pak Freddy Loix a Nicolas Vouilloz. Na domácí půdě se jistě nebude chtít nechat zahanbit Abarth, který nasadí hned tři tovární vozy v čele s novou posilou Francoisem Duvalem, Lucou Rossettim a Umbertem Scandolou.
Zajímavé bude také sledovat, jak daleko se Protonu podaří v soutěži dojet. Na Barum Rally se v tomto ohledu moc neukázaly...
Nad to uvidíme také Proton Guye Wilkse, dvě škodovky s Julienem Maurinem a Pierem Longhim (Longhi bude startovat s podporou Škody Italia) a ještě soukromý Abarth Alessia Pisiho. Za BF Goodrich se na start postaví Luca Cantamesa a nebude jistě bez zajímavosti sledovat, jak si bude počínat proti dalším jedenácti soukromým Peugeotů.
Do boje se zapojí také Ralliard, a to se svým stálým jezdcem Franzem Wittmannem k němuž se přidají Simone Campadelli a Fabio Gianfico.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.