Na zasedání komise WRC byl schválen kalendář podniků mistrovství světa na rok 2010. Před zasedáním bylo jasné, že se rozhoduje jen o zařazení rally Bulgaria, která byla jediným kandidátem.
Bulharská soutěž již byla předběžně do kalendáře zařazena, ale čekalo se na zprávu pozorovatelů FIA z letošního ročníku soutěže. Po jeho ukončení vyvstalo několik pochybností o tom, jestli bulharská soutěž do WRC patří, protože letošní ročník byl předčasně ukončen kvůli havárii posádky Brian Lavio – Flavio Guglielmin, který podlehl svým zraněním.Po přezkoumání zprávy pozorovatelů, komise v čele s Morrie Chandlerem rozhodla o zařazení rally Bulgaria do kalendáře WRC pro příští rok i proto, že splnila veškeré jimi požadované standarty. Bulharská soutěž by se měla konat jako sedmý podnik v termínu od 11. července. Ale velice pravděpodobné je, že termín bude posunut o týden do zadu nebo dopředu, aby nekolidoval se závěrečnými boji na mistrovství světa v kopané.
Kalendář WRC 20101. Švédsko: 14. 02. 2010 2. Mexiko: 07. 03. 2010 3. Jordánsko: 04. 04. 2010 4. Turecko: 18. 04. 2010 5. Nový Zéland: 09. 05. 2010 6. Portugalsko: 30. 05. 2010 7. Bulharsko *: 11. 07. 2010 8. Finsko: 01. 08. 2010 9. Německo: 22. 08. 2010 10. Japonsko: 12. 09. 2010 11. Francie: 03. 10. 2010 12. Španělsko: 24. 10. 2010 13. GB: 14. 11. 2010
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.