Na zasedání komise WRC byl schválen kalendář podniků mistrovství světa na rok 2010. Před zasedáním bylo jasné, že se rozhoduje jen o zařazení rally Bulgaria, která byla jediným kandidátem.
Bulharská soutěž již byla předběžně do kalendáře zařazena, ale čekalo se na zprávu pozorovatelů FIA z letošního ročníku soutěže. Po jeho ukončení vyvstalo několik pochybností o tom, jestli bulharská soutěž do WRC patří, protože letošní ročník byl předčasně ukončen kvůli havárii posádky Brian Lavio – Flavio Guglielmin, který podlehl svým zraněním.Po přezkoumání zprávy pozorovatelů, komise v čele s Morrie Chandlerem rozhodla o zařazení rally Bulgaria do kalendáře WRC pro příští rok i proto, že splnila veškeré jimi požadované standarty. Bulharská soutěž by se měla konat jako sedmý podnik v termínu od 11. července. Ale velice pravděpodobné je, že termín bude posunut o týden do zadu nebo dopředu, aby nekolidoval se závěrečnými boji na mistrovství světa v kopané.
Kalendář WRC 20101. Švédsko: 14. 02. 2010 2. Mexiko: 07. 03. 2010 3. Jordánsko: 04. 04. 2010 4. Turecko: 18. 04. 2010 5. Nový Zéland: 09. 05. 2010 6. Portugalsko: 30. 05. 2010 7. Bulharsko *: 11. 07. 2010 8. Finsko: 01. 08. 2010 9. Německo: 22. 08. 2010 10. Japonsko: 12. 09. 2010 11. Francie: 03. 10. 2010 12. Španělsko: 24. 10. 2010 13. GB: 14. 11. 2010
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?