Zatímco většina rallyového světa upíra pozornost v seriálu IRC na boje mezi špičkou jezdců s vozy S2000, jakobi v pozadí se však svádí velmi tuhé boje o titul v IRC 2WD Cup, vypsaném pro jezdce s "dvoukolkami".
Jakousi levnější alternativou na popularitě stále stoupajícího šampionátu IRC je IRC 2WD Cup, v rámci něhož sbírají body při podnicích IRC v samostatné kategorii jezdci s vozy s jednou poháněnou nápravou. I když na mimoevropských kolbištích se tyto body stávají povětšinou kořistí domácích jezdců, na evropských soutěžích při IRC to v tomto poháru začíná vřít. A nejinak tomu bylo i právě odjeté Rally Principe de Asturias.
Tahouni tohoto poháru jsou dva a díky jimi používané technice mají jejich souboje i trochu národní nádech. Jedním je Francouz Denis Millet používající francouzský Peugeot 207 RC a druhým Ital Manuel Villa s italským Fiat Punto.
Villa se dvěma letošními vítězstvími se chtěl opět dotáhnout na svého francouzského konkurenta po tom, co mu na minulém podniku bodově odskočil. Ze začátku soutěže se vedení mezi těmito jezdci přelévalo ze strany na stranu, ale nakonec si Millet vypracoval na závěru prvního dne náskok 30 vteřin.
Již ze začítku prvního dne začal Villa tlačit na pilu, ale při incidentu ještě nějaký čas ztratil a svoje druhé letošní vítězství v tomto poháru si připsal Millet.
Stav jezdců IRC 2DW Cupu po devíti z celkových jedenácti soutěží naznačuje, že o vítězství se ještě svede bitva:
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.