Posádka Jan Kopecký - Petr Starý s vozem Škoda Fabia S2000 s přehledem vyhrála soutěž rally Principe de Asturias odehrávající se nedaleko španělského města Oviedo.
Jan Kopecký vyhrál dvě z celkového počtu 15 rychlostních zkoušek a vytěžil zejména ze své bezchybné jízdy. Oproti svým soupeřům se mu vyhýbali defekty, které postihly všechny jeho největší soupeře. Defekt postihl i domácího matadora Alberto Heviu jedoucího se soukromou Fabií S2000, kterého tento defekt sesadil z průběžného druhého místa a Škoda tak přišla o možné double.
I když se druhé „double“ nekonalo, tak je vítězství Jana Kopeckého a šesté místo Alberto Hevii další vynikající úspěch Škody Motorsport v letošním ročníku Intercontinental Rally Challenge, což potvrdil také šéf továrního týmu Michal Hrabánek: "Jsem rád, že se nám podařilo zařadit tuto soutěž do letošního program. Rád bych poděkoval Janovi s Petrem a celému týmu za výborný výsledek. Dále bych chtěl poděkovat Alberto Heviovi za jeho výkon. Letošní ročník IRC je velice dramatický a vyrovnaný, což činí serial velice atraktivním. Tento víkend se opět potvrdilo, že soukromé týmy můžou soupeřit s továrními, což je bezpochyby aspekt, který přispívá k úspěchu našeho zákaznického programu,".
"Byl to určitě těžký závod, plný nečekaných zvratů. Jelikož je tady velice důležitá znalost tratě, tak nám bylo jasné, že od začátku nemůžeme jet hranu, startovali jsme tady poprvé. Chtěl bych tímto poděkovat Alberto Heviovi, který nám poskytl cenné rady ohledně úskalí a nebezpečí na trati. Už se těším na San Remo, vypadá to, že letošní IRC bude dramatická až do konce," řekl vítěz soutěže Jan Kopecký.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?