Pátý start v produkčním šampionátu absolvovali v Austrálii Martin Prokop s Janem Tománkem. Česká posádka dokázala navázat na loňský triumf na Novém Zélandu a rovněž na nových tratích Australské rally nenašla přemožitele.
Posádka Jipocaru Racing se dostala do čela produkční klasifikace už po čtvrté zkoušce úvodní etapy, ale následně mírně ztratila. "Trefili jsme v zatáčce skálu. Naštěstí to šlo na lyžinu, takže se autu nic zásadního nestalo, pouze se zmáčkla hadice od intercooleru, což mělo vliv na výkon motoru. Na dalších dvou zkouškách jsme ztratili nějakých dvacet sekund, ale v podstatě to bylo za celý závod jediný závažnější problém," objasnil Martin Prokop.
Jihlavský jezdec se dostal zpět do čela na začátku druhé etapy, když mu mírně nahrála uklouzaná trať po drobné přeháňce. "Ve skutečnosti jsem nečekal, že budu hned bojovat o špičku. Přece jen jsme v poslední době skákali z auta do auta, ale jak se ukázalo, to nakonec mluvilo pro nás. Byli jsme rozjetí, věřili jsme si. To bylo na zdejší trati potřeba. Prostě jsme neřešili rozpis, věřil jsem, že to tak je správně a díky tomu nasazení přišly kvalitní časy. V tomto směru to bylo hodně podobné s Finskem. Navíc nám paradoxně nahrál déšť, domácí trošku tápali, jak se k trati postavit a mi jsme si najeli drobný náskok. Celkově byla trať hodně zrádná, místy to neskutečně klouzalo, ale na druhou stranu závod byl hodně pěkný, v nádherné krajině. Určitě výtečné svezení," uvedl český jezdec.
I přes maximální bodový zisk z Austrálie je produkční šampionát zřejmě rozhodnut. Změnu by mohlo přinést jen odvolání Al Attiyaha, které se bude řešit začátkem října. V případě jeho zamítnutí bude letošním šampiónem Portugalec Armindo Araujo. "Start Arauja v barvách jiného soutěžícího nebyl zcela ideální a úplně nezapadá do atmosféry produkčního šampionátu. Ale ukazuje se, že s nástupem mladých jezdců a nových týmů se seriál přitvrzuje a každý do toho jde na maximum. Proto nás opět může mrzet Argentina, jinak bychom byli nadále ve hře o mistrovský titul. Nyní můžeme pomýšlet jen na boj o druhou nebo třetí příčku při Britské rally," uzavřel Martin Prokop. Dalším startem Martina Prokopa bude Katalánská rally s citroënem, produkční sezonu uzavře ve Walesu za volantem mitsubishi.Australská rally – PCWRC
1. Prokop – Tománek (CZ - Mitsubishi) 3:08:51.22. Mason – Mason (NZ – Subaru Impreza) + 42.23. Crocker – Atkinson (AUS – Subaru Impreza) + 1:35.34. Araujo – Ramalho (P – Mitsubishi) + 4:08.15. Taylor – Searle (NZ – Mitsubishi) + 5:39.16. Linari – Salvucci (I – Subaru Impreza) + 30:01.6PCWRC 2009 (7/8):
1. Araujo (P) 42, 2. Al Attiyah (QA) 31, 3. Prokop (CZ) 29, 4. Sandell (S) 28, 5. Brynildsen (N) 22, 6. Arai (J) 1
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.