Pátý start v produkčním šampionátu absolvovali v Austrálii Martin Prokop s Janem Tománkem. Česká posádka dokázala navázat na loňský triumf na Novém Zélandu a rovněž na nových tratích Australské rally nenašla přemožitele.
Posádka Jipocaru Racing se dostala do čela produkční klasifikace už po čtvrté zkoušce úvodní etapy, ale následně mírně ztratila. "Trefili jsme v zatáčce skálu. Naštěstí to šlo na lyžinu, takže se autu nic zásadního nestalo, pouze se zmáčkla hadice od intercooleru, což mělo vliv na výkon motoru. Na dalších dvou zkouškách jsme ztratili nějakých dvacet sekund, ale v podstatě to bylo za celý závod jediný závažnější problém," objasnil Martin Prokop.
Jihlavský jezdec se dostal zpět do čela na začátku druhé etapy, když mu mírně nahrála uklouzaná trať po drobné přeháňce. "Ve skutečnosti jsem nečekal, že budu hned bojovat o špičku. Přece jen jsme v poslední době skákali z auta do auta, ale jak se ukázalo, to nakonec mluvilo pro nás. Byli jsme rozjetí, věřili jsme si. To bylo na zdejší trati potřeba. Prostě jsme neřešili rozpis, věřil jsem, že to tak je správně a díky tomu nasazení přišly kvalitní časy. V tomto směru to bylo hodně podobné s Finskem. Navíc nám paradoxně nahrál déšť, domácí trošku tápali, jak se k trati postavit a mi jsme si najeli drobný náskok. Celkově byla trať hodně zrádná, místy to neskutečně klouzalo, ale na druhou stranu závod byl hodně pěkný, v nádherné krajině. Určitě výtečné svezení," uvedl český jezdec.
I přes maximální bodový zisk z Austrálie je produkční šampionát zřejmě rozhodnut. Změnu by mohlo přinést jen odvolání Al Attiyaha, které se bude řešit začátkem října. V případě jeho zamítnutí bude letošním šampiónem Portugalec Armindo Araujo. "Start Arauja v barvách jiného soutěžícího nebyl zcela ideální a úplně nezapadá do atmosféry produkčního šampionátu. Ale ukazuje se, že s nástupem mladých jezdců a nových týmů se seriál přitvrzuje a každý do toho jde na maximum. Proto nás opět může mrzet Argentina, jinak bychom byli nadále ve hře o mistrovský titul. Nyní můžeme pomýšlet jen na boj o druhou nebo třetí příčku při Britské rally," uzavřel Martin Prokop. Dalším startem Martina Prokopa bude Katalánská rally s citroënem, produkční sezonu uzavře ve Walesu za volantem mitsubishi.Australská rally – PCWRC
1. Prokop – Tománek (CZ - Mitsubishi) 3:08:51.22. Mason – Mason (NZ – Subaru Impreza) + 42.23. Crocker – Atkinson (AUS – Subaru Impreza) + 1:35.34. Araujo – Ramalho (P – Mitsubishi) + 4:08.15. Taylor – Searle (NZ – Mitsubishi) + 5:39.16. Linari – Salvucci (I – Subaru Impreza) + 30:01.6PCWRC 2009 (7/8):
1. Araujo (P) 42, 2. Al Attiyah (QA) 31, 3. Prokop (CZ) 29, 4. Sandell (S) 28, 5. Brynildsen (N) 22, 6. Arai (J) 1
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?