Dnešní první etapu Repco rally Austrália narušili ekoaktivisté. Policie slíbila dopadení pachatele a zároveň vydala varování před dalšími takovými protesty.
Na šesté rychlostní zkoušce se ekoaktivisté pokusili přerušit plynulost soutěže. Což se jim nakonec podařilo. Házeli kameny na projíždějící posádky a nakonec zablokovali trať plotem, kterým projel Mikko Hirvonen. Poté byla rychlostní zkouška CTEK East I přerušena a následně zrušena.
Zrušen byl i druhý průjezd touto rychlostní zkouškou v důsledku vyšetřování řádění „zelených“. Superintendant Michael Kenny k incidentu řekl: "Chování demonstrantů je neakceptovatelné. Vůbec si neuvědomují, že mohlo dojít ke zranění některého z účastníků soutěže,".
"Nikoho nebudu omlouvat a chystám radikální kroky. Všichni demonstranti, kteří budou dodržovat zákony se nemají čeho obávat. Ti, kteří budou jednat protiprávně nebo budou ohrožovat bezpečnost lidí, budo potrestáni. Policie k tomu plně využije práva, které zabezpečí bezpečnost všech účastníků soutěže," doplnil superintendant.
Někteří jezdci si stěžovali, že jim demonstranti bránili v jízdě na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a oni museli kličkovat mezi auty a porušovat předpisy. "Když jsme přijížděli na RZ 6, tak tam bylo asi 50 aktivistů a ti na nás řvali ať jedeme domů. Nebylo to příjemné, šel z nich strach," komentoval situaci Matt Wilson. "Je to těžké, tito lidé nás tady nechtějí. Možná to nebylo nejšťastnější rozhodnutí závodit v této oblasti, ale to nebylo naše rozhodnutí," doplnil Wilson.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?