Dnešní první etapu Repco rally Austrália narušili ekoaktivisté. Policie slíbila dopadení pachatele a zároveň vydala varování před dalšími takovými protesty.
Na šesté rychlostní zkoušce se ekoaktivisté pokusili přerušit plynulost soutěže. Což se jim nakonec podařilo. Házeli kameny na projíždějící posádky a nakonec zablokovali trať plotem, kterým projel Mikko Hirvonen. Poté byla rychlostní zkouška CTEK East I přerušena a následně zrušena.
Zrušen byl i druhý průjezd touto rychlostní zkouškou v důsledku vyšetřování řádění „zelených“. Superintendant Michael Kenny k incidentu řekl: "Chování demonstrantů je neakceptovatelné. Vůbec si neuvědomují, že mohlo dojít ke zranění některého z účastníků soutěže,".
"Nikoho nebudu omlouvat a chystám radikální kroky. Všichni demonstranti, kteří budou dodržovat zákony se nemají čeho obávat. Ti, kteří budou jednat protiprávně nebo budou ohrožovat bezpečnost lidí, budo potrestáni. Policie k tomu plně využije práva, které zabezpečí bezpečnost všech účastníků soutěže," doplnil superintendant.
Někteří jezdci si stěžovali, že jim demonstranti bránili v jízdě na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a oni museli kličkovat mezi auty a porušovat předpisy. "Když jsme přijížděli na RZ 6, tak tam bylo asi 50 aktivistů a ti na nás řvali ať jedeme domů. Nebylo to příjemné, šel z nich strach," komentoval situaci Matt Wilson. "Je to těžké, tito lidé nás tady nechtějí. Možná to nebylo nejšťastnější rozhodnutí závodit v této oblasti, ale to nebylo naše rozhodnutí," doplnil Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.