Norský jezdec týmu Stobart Ford, Henning Solberg, volá po zvýšení mezer mezi jednotlivými vozy během Australské rally. Nor se obává, že standardní odstup dvou minut mezi soutěžícími vozy nebude na prašné trati stačit.
Hennig si myslí, že by závod mohl být dokonce nebezpečný. Závod v Novém Jižním Walesu bude pravděpodobně nejprašnější soutěží roku. Vysoké teploty a sucho tomu jen napomáhají. Nejhorší situace je v místech, kde tratě rychlostních zkoušek vedou lesními úseky. Vítr zde nefouká a prach tak zůstává nad tratí.„Potřebujeme, abychom startovali s tříminutovými rozestupy. Když zrovna nefouká vítr, tak jedeme v prachu. To by mohlo být nebezpečné! Organizátoři ale řekli ne. Ale stačí si vzpomenout na to, co se dělo na Sardinii. Problémy s prachem tam byly také obrovské. Je to nebezpečné,“ popisuje situaci Solberg.
Problémy s prachem byly letos již na Sardinii
„Doufám, že organizátoři nakonec tuto změnu provedou. Jednoduše není vidět žádné věci před vozem, dokonce ani kdybychom někoho dojeli,“ dodává starší z bratrů Solbergů. Zdroj blízký pořadatelům tvrdí, že se organizátoři nad tímto problémem ještě jednou pozastaví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.