Norský jezdec týmu Stobart Ford, Henning Solberg, volá po zvýšení mezer mezi jednotlivými vozy během Australské rally. Nor se obává, že standardní odstup dvou minut mezi soutěžícími vozy nebude na prašné trati stačit.
Hennig si myslí, že by závod mohl být dokonce nebezpečný. Závod v Novém Jižním Walesu bude pravděpodobně nejprašnější soutěží roku. Vysoké teploty a sucho tomu jen napomáhají. Nejhorší situace je v místech, kde tratě rychlostních zkoušek vedou lesními úseky. Vítr zde nefouká a prach tak zůstává nad tratí.„Potřebujeme, abychom startovali s tříminutovými rozestupy. Když zrovna nefouká vítr, tak jedeme v prachu. To by mohlo být nebezpečné! Organizátoři ale řekli ne. Ale stačí si vzpomenout na to, co se dělo na Sardinii. Problémy s prachem tam byly také obrovské. Je to nebezpečné,“ popisuje situaci Solberg.
Problémy s prachem byly letos již na Sardinii
„Doufám, že organizátoři nakonec tuto změnu provedou. Jednoduše není vidět žádné věci před vozem, dokonce ani kdybychom někoho dojeli,“ dodává starší z bratrů Solbergů. Zdroj blízký pořadatelům tvrdí, že se organizátoři nad tímto problémem ještě jednou pozastaví.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?