Jezdci na vozech Citroen potrestáni penalizací za nehomologované stabilizátory. Vítězem dodatečně korunován Hirvonen.
Výsledky po RZ 35 v cíli:
Závěrečná technická přejímka australské soutěže rozhodla o penalizaci jezdců Citroen Racing. Na speciálu Citroen C4 WRC se startovním číslem jedna, byl namontován nehomologovaný stabilizátor a sportovní komisaři posádky penalizovali jednou minutou. Redukované pořadí tak ovládl Hirvonen.
Ve zprávě technického komisaře FIA bylo uvedeno, že přední stabilizátor na voze Sebastiena Loeba neodpovídá homologaci vozu.
Jediný český zástupce na startu Martin Prokop dokázal v neděli udržet celkovou desátou pozici i vedení mezi produkčními vozy a připsal si druhé vítězství v kariéře v této kategorii. První místo jej posunulo na třetí příčku průběžného pořadí kategorie produkčních vozů, ale na titul už nemůže dosáhnout, protože v této třídě se už pojede jen jeden závod, kterým bude Britská rally ve druhé polovině října.
Po RZ 35 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:52:54,0 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:53:06,5 +47,5 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:53:11,1 +1:04,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:54:29,8 +1:52,0 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:54:58,5 +2:23,3 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:58:38,8 +5:38,8 7. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 3:00:24,3 +7:30,3 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 3:00:45,9 +7:51,9 9. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 3:06:42,6 +15:48,6 10. Prokop M. / Tománek J. Mitsubishi Lancer Evo IX 3:08:51,2 +15:57,2 Výsledky po RZ 25:
V obou průjezdech bylo pořadí naprosto stejné. První Ogier, druhý Loeb a třetí Sordo, který se těmito umístěními dostal do čela soutěže po druhé etapě. Jeho vedení je však jen o jednu desetinu sekundy před dvěma „kohouty“ v boji o titul Hirvonenem a Loebem.
Další v pořadí začínají ztrácet stále více vteřinek a v zítřejší etapě se bude rozhodovat zřejmě jen mezi prvními třemi. Těžit by měl úřadující mistr světa Loeb, který nebude čistit trať, o což se mu postará týmová dvojka Sordo.
Ač je v pévéčkách stále nejrychlejší novozélandský mladík a v příštím roce účastník Pirelli Star Driver Hayden Paddon, v šampionátu vede stále náš Martin Prokop o 18,3 s před Masonem. Třetí je Crocker a čtvrtý Araujo, který, jak to vypadá, si jede pomalu, ale jistě pro letošní titul v produkčním šampionátu.
Po RZ 25 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:52:28,1 - - - 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:52:28,2 +0,1 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:52:28,2 +0,1 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:53:12,5 +44,4 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:53:14,3 +46,2 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 1:55:10,5 +2:42,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:55:11,3 +2:43,2 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 1:56:27,9 +3:59,8 9. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 2:01:44,1 +9:16,0 10. Prokop M. / ománek J. Mitsubishi Lancer Evo IX 2:01:57,4 +9:29,3
Výsledky po RZ 23:
Po dalších šesti rychlostních zkouškách je v čele Hirvonen, ale jen kvůli taktice Sebastiena Loeba.
Loeb se v druhé rundě rozjel famózně a dostal se do čela o více jak jedenáct vteřin. Ve 23 RZ však začal počítat a vzhledem k tomu, že by v nedělní etapě čistil trať, zpomalil natolik, že se před něj dostal nejen kolega Sordo, ale i Hirvonen. Loeb k tomu říká: “Musel jsem zpomalit, zítra bych neměl šanci,“. Jinak tempu, které Loeb nasadil, přestávali všichni stačit a i jinak rychlý Latvala řekl, že už rychleji jet nemůže. Velké nesnáze má Henning Solberg, který si při nehodě zlomil prst, přesto stále figuruje na šestém místě. Se soutěží se rozloučil Conrad Rautenbach, který přehnal svou „rychlost“, vylétl z tratě a ze soutěže odstoupil.
Produkční vozům stále kraluje Martin Prokop, který zajíždí vyrovnané časy a navyšuje náskok před druhý Masonem, třetí Crocker. Nejrychejší je stále nebodující Paddon.
Po RZ 23 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:48:50,0 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:48:52,0 +2,0 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:48:54,1 +4,1 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:49:36,2 +46,2 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:49:40,7 +50,7 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 1:51:28,3 +2:38,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:51:31,4 +2:41,4 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 1:52:48,9 +3:58,9 9. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:57:45,6 +8:55,6 10. Prokop M. / ománek J. Mitsubishi Lancer Evo IX 1:58:00,6 +9:10,6
Výsledky po RZ 17:
Sebastien Loeb zaútočil a posunul se na druhé místo. Přesto je mezi prvními pěti rozdíl jen 13,9 s.
Loeb vyhrál sedmnáctou RZ před týmovým kolegou Sordem. Třetí dokončil necelých devatenáct kilometrů dlouhý test Hirvonen i přesto, že dost riskuje a byl málem mimo trať. Na čtvrté místo spadl Ogier. Stále šestý Henning Solberg byl na obhlídce místní „fauny a flory“ a dokončil test s velmi poškozeným autem a není jisté, zda bude pokračovat.
Do čela P-WRC se skvělou jízdou dostal Martin Prokop i když není nejrychleší. Tím je stále domácí Paddon, nebodující do P-WRC! Za našeho mistra světa klesl doposud vedoucí Mason a třetího Sousu vystřídal na "bedně" Crocker.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:12:51,5 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:12:56,6 +5,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:13:02,7 +11,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:13:03,0 +11,5 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:13:05,4 +13,9 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 1:14:14,3 +1:54,8 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:15:00,0 +2:08,5 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 1:15:43,5 +2:52,0 9. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 1:16:08,2 +3:16,7 10. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:19:02,3 +6:10,8
Výsledky po RZ 16:
První vložku druhé etapy vyhrál Hirvonen těsně před největším konkurentem Loebem a opět zamotal zápletku australské soutěže. V čele je nadále Latvala, který zvýšil náskok před pronásledovateli i proto, že Ogier byl mimo trať. Rozdíl mezi dalšími třemi Hirvonenem, Loebem a Sordem je jen 8,6 s.
Druhou etapu začal skvěle Martin Prokop. Figuruje sice stále na druhém místě za Masonem, ale už jen s minimální ztrátou 2,1 s. Na třetí místo se posunul domácí „střelec“ Crocker (Subaru Impreza WRX Sti), který odsunul S2000 Toyota Corola s Bernardem Sousou za volantem. Všichny tito jezdci však nestačí na nebodujícího do šampionátu P-WRC Paddona (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Po RZ 16 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:03:10,8 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:03:24,8 +14,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:03:30,1 +19,3 4. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:03:30,3 +19,5 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:03:33,4 +22,6 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 1:04:14,1 +1:03,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:05:1,7 +2:00,9 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 1:05:44,5 +2:33,7 9. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 1:06:09,3 +2:58,5 10. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:08:29,9 +5:19,1
Výsledky po RZ 15:
Poslední dva divácké testy první etapy se vydařily úřadujícímu mistru světa Loebovi, který vrátil úder Hirvonenovi a po prvním dnu figuruje na třetím místě.
Oba testy vyhrál Ogier před Loebem, kterému dvě druhá místa stačila na posun mezi tři nejlepší. Poněkud opatrněji absolvovali dva testy oba jezdci fordu, což Hirvonena stálo třetí místo. Nic však není rozhodnuto. První dva jezdce dělí jen 2,2s. Další tři jezdce dělí jen 0,9s a to se k nim pomalu přibližuje Henning Solberg.
Dramatické souboje o vteřinky se odehrávají také mezi pěvečky. Stále vede domácí Mason (Subaru Impreza Sti). Druhý je o 15,3s náš Martin Prokop a třetí jen o 0,1s Bernardo Sousa. Mezi první dva jezdce se ještě protlačil domácí Paddon (Mitsubishi Lancer Evo IX), který však neboduje do šampionátu P-WRC.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 53:21,4 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 53:23,6 +2,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 53:44,1 +22,7 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 53:44,2 +22,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 53:45,0 +23,6 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 54:12,7 +51,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 55:03,8 +1:42,4 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 55:26,0 +2:04,6 9. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 55:48,9 +2:27,5 10. Mason R. / Mason S. Subaru Impreza WRX Sti N4 57:37,7 +4:16,3
Výsledky pom RZ 13:
Ve třinácté rychlostní zkoušce se podařilo jedničce fordu poskočit na třetí místo.
Test vyhrál Latvala právě pře Hirvonenem, kterému tento výsledek stačil na posun mezi nejlepší tři jezdce. Těsně za „bednou“ figuruje Sordo a Loeb. Rozdíli jsou však stále velmi malé a tak se dá předpokládat, že se pořadí bude neustále měnit.
Mezi jezdci produkčního šampionátu se vítězství radoval Martin Prokop a opět se o několik vteřin přiblížil vedoucí dvojici Mason, Sousa. "Je to dobré, ale velmi těžké, protože místní jezdci jsou velmi rychlí. Jedeme naplno," řekl Martin Prokop
Po RZ 13
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 49:41,3 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 49:48,7 +7,4 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 50:01,2 +19,9 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 50:04,0 +22,7 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 50:08,0 +26,7 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 50:33,7 +52,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 51:16,6 +1:35,3 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 51:41,2 +1:59,9 9. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 51:55,9 +2:14,6 10. Mason R. / Mason S. Subaru Impreza WRX Sti N4 53:36,3 +3:55,0Výsledky po RZ 12:
Po dvanácti rychlostních zkouškách se na čele usadil J.-M. Latvala před dalším mladíkem a zatím výborně jedoucím Sebastienem Ogierem.
Dvojka fordu a jezdec juniorky citroenu jakoby začali ostatním trochu ujíždět. Na dalších třech místech se neustále bojovalo o vteřinky mezi triem Sordo, Hirvonen, Loeb. Nejrychleší z této trojice je zatím Sordo a vypadá to jakoby se dva aspiranti na titul mistra světa Hirvonen a Loeb hlídali navzájem.
Mezi produkčními vozy se rozjel k perfektnímu výkonu Martin Prokop, který se postupně propracoval do čela. Bohužel problémy s intercolerem ho trochu vyřadili s tempa a Martin se propadl. Po opravě auta začal opět útočit a figuruje na druhém místě za Masonem a Sousou.
Soutěž poznamenalo také zrušení dvou rychlostních zkoušek, z nichž šestá byla zrušena kvůli ekologickým aktivistům, kteří házeli kameny na trať.
Po RZ 12 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 40:38,6 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 40:42,4 +3,8 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 40:53,1 +14,5 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 40:57,0 +18,4 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 40:58,7 +20,1 6. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 41:21,7 +43,1 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 41:56,1 +1:17,5 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 42:19,7 +1:41,1 9. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 42:22,2 +1:43,6 10. Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 43:53,0 +3:14,4
Výsledky po RZ 2:
Jezdci Citroenu v čele s mladíkem Ogierem opanovali první dvě rychlostní zkoušky Repco rally Austrálie.
Speciálka dlouhá 2,55 kilometrů, která se odehrávala na asfaltovém povrchu s šotolinovými pneumatikami, byla především show pro diváky. Což potvrdili přední jezdci jízdou dveřmi napřed, kterou na trati předváděli. Oba průjezdy absolvoval nejrychleji mladík z juniorky Citroenu Sebastien Ogier a usadil se na čele před jmenovcem Loebem a třetím Dani Sordem. Za triem citroenu se seřadila dvojice Latvala a Hirvonen, následována další smečkou jezdců na fordech.
Za titulem v kategorii P-WRC vykročil Araujo, který je těsně následován dvěma jezdci s vozy S2000 Sousou a Batesem. Martin Prokop prozatím figuruje na místě šestém.
Po RZ 2 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 3:35,1 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 3:39,4 +4,3 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 3:40,1 +5,0 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 3:40,2 +5,1 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 3:43,2 +8,1 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 3:48,4 +13,3 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 3:48,6 +13,5 8. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 3:51,5 +16,4 9. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 3:53,6 +18,5 10. Rautenbach C. / Barrit D. Citroën C4 WRC A8 3:54,9 +19,8
Shakedown
Shakedown australské soutěže, odehrávající se v nočních hodinách středoevropského času, se stal kořistí dvojky citroenu Dani Sorda.
Na trati v Dunloe Parku dlouhé 3,29 kilometru, za jasného počasí, kdy teploty dosahovaly 23 stupňů celsia. Absolvoval Sordo čtyři průjezdy, z nichž byl právě čtvrtý nejrychlejší. Druhý nejrychlejší čas zajel jeho týmový kolega a úřadující mistr světa Sebastien Loeb. Triumf jezdců s Citroeny C4 WRC završil třetím místem „junior“ Sebastien Ogier.
Mezi produkčními vozy byl nejrychlejší Bernardo Sousa (Fiatem Grande Punto S2000), který se protlačil do první desítky celkového pořadí. Druhý byl Neal Bates s další dvoutisícovkou (Toyota Corola S2000). Až třetí byl Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer Evo IX), hlavní kandidát na zisk titulu PWRC. Letošní juniorský mistr světa Martin Prokop (Mitsubishi Lancer Evo IX) zajel společně s Toshi Araiem (Subaru Impreza N14)šestý čas.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:34,3 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:34,8 +0,5 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:35,2 +0,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:35,5 +1,2 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:35,7 +1,4 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 09 1:35,7 +1,4 7. Solberg H. - Mencerud C. Ford Focus RS WRC 09 1:35,9 +1,6 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:37,3 +3,0 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 1:38,6 +4,3 10. Sousa B. - Carvalho J. Fiat Grande Punto S2000 N4 1:40,1 +5,8
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?