Jezdci na vozech Citroen potrestáni penalizací za nehomologované stabilizátory. Vítězem dodatečně korunován Hirvonen.
Výsledky po RZ 35 v cíli:
Závěrečná technická přejímka australské soutěže rozhodla o penalizaci jezdců Citroen Racing. Na speciálu Citroen C4 WRC se startovním číslem jedna, byl namontován nehomologovaný stabilizátor a sportovní komisaři posádky penalizovali jednou minutou. Redukované pořadí tak ovládl Hirvonen.
Ve zprávě technického komisaře FIA bylo uvedeno, že přední stabilizátor na voze Sebastiena Loeba neodpovídá homologaci vozu.
Jediný český zástupce na startu Martin Prokop dokázal v neděli udržet celkovou desátou pozici i vedení mezi produkčními vozy a připsal si druhé vítězství v kariéře v této kategorii. První místo jej posunulo na třetí příčku průběžného pořadí kategorie produkčních vozů, ale na titul už nemůže dosáhnout, protože v této třídě se už pojede jen jeden závod, kterým bude Britská rally ve druhé polovině října.
Po RZ 35
V obou průjezdech bylo pořadí naprosto stejné. První Ogier, druhý Loeb a třetí Sordo, který se těmito umístěními dostal do čela soutěže po druhé etapě. Jeho vedení je však jen o jednu desetinu sekundy před dvěma „kohouty“ v boji o titul Hirvonenem a Loebem.
Další v pořadí začínají ztrácet stále více vteřinek a v zítřejší etapě se bude rozhodovat zřejmě jen mezi prvními třemi. Těžit by měl úřadující mistr světa Loeb, který nebude čistit trať, o což se mu postará týmová dvojka Sordo.
Ač je v pévéčkách stále nejrychlejší novozélandský mladík a v příštím roce účastník Pirelli Star Driver Hayden Paddon, v šampionátu vede stále náš Martin Prokop o 18,3 s před Masonem. Třetí je Crocker a čtvrtý Araujo, který, jak to vypadá, si jede pomalu, ale jistě pro letošní titul v produkčním šampionátu.
Po RZ 25
Výsledky po RZ 23:
Po dalších šesti rychlostních zkouškách je v čele Hirvonen, ale jen kvůli taktice Sebastiena Loeba.
Loeb se v druhé rundě rozjel famózně a dostal se do čela o více jak jedenáct vteřin. Ve 23 RZ však začal počítat a vzhledem k tomu, že by v nedělní etapě čistil trať, zpomalil natolik, že se před něj dostal nejen kolega Sordo, ale i Hirvonen. Loeb k tomu říká: “Musel jsem zpomalit, zítra bych neměl šanci,“. Jinak tempu, které Loeb nasadil, přestávali všichni stačit a i jinak rychlý Latvala řekl, že už rychleji jet nemůže. Velké nesnáze má Henning Solberg, který si při nehodě zlomil prst, přesto stále figuruje na šestém místě. Se soutěží se rozloučil Conrad Rautenbach, který přehnal svou „rychlost“, vylétl z tratě a ze soutěže odstoupil.
Produkční vozům stále kraluje Martin Prokop, který zajíždí vyrovnané časy a navyšuje náskok před druhý Masonem, třetí Crocker. Nejrychejší je stále nebodující Paddon.
Po RZ 23
Výsledky po RZ 17:
Sebastien Loeb zaútočil a posunul se na druhé místo. Přesto je mezi prvními pěti rozdíl jen 13,9 s.
Loeb vyhrál sedmnáctou RZ před týmovým kolegou Sordem. Třetí dokončil necelých devatenáct kilometrů dlouhý test Hirvonen i přesto, že dost riskuje a byl málem mimo trať. Na čtvrté místo spadl Ogier. Stále šestý Henning Solberg byl na obhlídce místní „fauny a flory“ a dokončil test s velmi poškozeným autem a není jisté, zda bude pokračovat.
Do čela P-WRC se skvělou jízdou dostal Martin Prokop i když není nejrychleší. Tím je stále domácí Paddon, nebodující do P-WRC! Za našeho mistra světa klesl doposud vedoucí Mason a třetího Sousu vystřídal na "bedně" Crocker.
Po RZ 17
Výsledky po RZ 16:
První vložku druhé etapy vyhrál Hirvonen těsně před největším konkurentem Loebem a opět zamotal zápletku australské soutěže. V čele je nadále Latvala, který zvýšil náskok před pronásledovateli i proto, že Ogier byl mimo trať. Rozdíl mezi dalšími třemi Hirvonenem, Loebem a Sordem je jen 8,6 s.
Druhou etapu začal skvěle Martin Prokop. Figuruje sice stále na druhém místě za Masonem, ale už jen s minimální ztrátou 2,1 s. Na třetí místo se posunul domácí „střelec“ Crocker (Subaru Impreza WRX Sti), který odsunul S2000 Toyota Corola s Bernardem Sousou za volantem. Všichny tito jezdci však nestačí na nebodujícího do šampionátu P-WRC Paddona (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Výsledky po RZ 15:
Poslední dva divácké testy první etapy se vydařily úřadujícímu mistru světa Loebovi, který vrátil úder Hirvonenovi a po prvním dnu figuruje na třetím místě.
Oba testy vyhrál Ogier před Loebem, kterému dvě druhá místa stačila na posun mezi tři nejlepší. Poněkud opatrněji absolvovali dva testy oba jezdci fordu, což Hirvonena stálo třetí místo. Nic však není rozhodnuto. První dva jezdce dělí jen 2,2s. Další tři jezdce dělí jen 0,9s a to se k nim pomalu přibližuje Henning Solberg.
Dramatické souboje o vteřinky se odehrávají také mezi pěvečky. Stále vede domácí Mason (Subaru Impreza Sti). Druhý je o 15,3s náš Martin Prokop a třetí jen o 0,1s Bernardo Sousa. Mezi první dva jezdce se ještě protlačil domácí Paddon (Mitsubishi Lancer Evo IX), který však neboduje do šampionátu P-WRC.
Výsledky pom RZ 13:
Ve třinácté rychlostní zkoušce se podařilo jedničce fordu poskočit na třetí místo.
Test vyhrál Latvala právě pře Hirvonenem, kterému tento výsledek stačil na posun mezi nejlepší tři jezdce. Těsně za „bednou“ figuruje Sordo a Loeb. Rozdíli jsou však stále velmi malé a tak se dá předpokládat, že se pořadí bude neustále měnit.
Mezi jezdci produkčního šampionátu se vítězství radoval Martin Prokop a opět se o několik vteřin přiblížil vedoucí dvojici Mason, Sousa. "Je to dobré, ale velmi těžké, protože místní jezdci jsou velmi rychlí. Jedeme naplno," řekl Martin Prokop
Po RZ 13
Výsledky po RZ 12:
Po dvanácti rychlostních zkouškách se na čele usadil J.-M. Latvala před dalším mladíkem a zatím výborně jedoucím Sebastienem Ogierem.
Dvojka fordu a jezdec juniorky citroenu jakoby začali ostatním trochu ujíždět. Na dalších třech místech se neustále bojovalo o vteřinky mezi triem Sordo, Hirvonen, Loeb. Nejrychleší z této trojice je zatím Sordo a vypadá to jakoby se dva aspiranti na titul mistra světa Hirvonen a Loeb hlídali navzájem.
Mezi produkčními vozy se rozjel k perfektnímu výkonu Martin Prokop, který se postupně propracoval do čela. Bohužel problémy s intercolerem ho trochu vyřadili s tempa a Martin se propadl. Po opravě auta začal opět útočit a figuruje na druhém místě za Masonem a Sousou.
Soutěž poznamenalo také zrušení dvou rychlostních zkoušek, z nichž šestá byla zrušena kvůli ekologickým aktivistům, kteří házeli kameny na trať.
Výsledky po RZ 2:
Jezdci Citroenu v čele s mladíkem Ogierem opanovali první dvě rychlostní zkoušky Repco rally Austrálie.
Speciálka dlouhá 2,55 kilometrů, která se odehrávala na asfaltovém povrchu s šotolinovými pneumatikami, byla především show pro diváky. Což potvrdili přední jezdci jízdou dveřmi napřed, kterou na trati předváděli. Oba průjezdy absolvoval nejrychleji mladík z juniorky Citroenu Sebastien Ogier a usadil se na čele před jmenovcem Loebem a třetím Dani Sordem. Za triem citroenu se seřadila dvojice Latvala a Hirvonen, následována další smečkou jezdců na fordech.
Za titulem v kategorii P-WRC vykročil Araujo, který je těsně následován dvěma jezdci s vozy S2000 Sousou a Batesem. Martin Prokop prozatím figuruje na místě šestém.
Shakedown
Shakedown australské soutěže, odehrávající se v nočních hodinách středoevropského času, se stal kořistí dvojky citroenu Dani Sorda.
Na trati v Dunloe Parku dlouhé 3,29 kilometru, za jasného počasí, kdy teploty dosahovaly 23 stupňů celsia. Absolvoval Sordo čtyři průjezdy, z nichž byl právě čtvrtý nejrychlejší. Druhý nejrychlejší čas zajel jeho týmový kolega a úřadující mistr světa Sebastien Loeb. Triumf jezdců s Citroeny C4 WRC završil třetím místem „junior“ Sebastien Ogier.
Mezi produkčními vozy byl nejrychlejší Bernardo Sousa (Fiatem Grande Punto S2000), který se protlačil do první desítky celkového pořadí. Druhý byl Neal Bates s další dvoutisícovkou (Toyota Corola S2000). Až třetí byl Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer Evo IX), hlavní kandidát na zisk titulu PWRC. Letošní juniorský mistr světa Martin Prokop (Mitsubishi Lancer Evo IX) zajel společně s Toshi Araiem (Subaru Impreza N14)šestý čas.
Shakedown
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.