Repco Rally Austrálie: Loebovo vítězství zrušeno, vyhrál Hirvonen!

Sordo, Dani
Sordo, Dani, foto: Citroën Sport
RallyZone.cz 3. září 2009 09:47
Sdílej:

Jezdci na vozech Citroen potrestáni penalizací za nehomologované stabilizátory. Vítězem dodatečně korunován Hirvonen.

Výsledky po RZ 35 v cíli:

Závěrečná technická přejímka australské soutěže rozhodla o penalizaci jezdců Citroen Racing. Na speciálu Citroen C4 WRC se startovním číslem jedna, byl namontován nehomologovaný stabilizátor a sportovní komisaři posádky penalizovali jednou minutou. Redukované pořadí tak ovládl Hirvonen.

Ve zprávě technického komisaře FIA bylo uvedeno, že přední stabilizátor na voze Sebastiena Loeba neodpovídá homologaci vozu.

Jediný český zástupce na startu Martin Prokop dokázal v neděli udržet celkovou desátou pozici i vedení mezi produkčními vozy a připsal si druhé vítězství v kariéře v této kategorii. První místo jej posunulo na třetí příčku průběžného pořadí kategorie produkčních vozů, ale na titul už nemůže dosáhnout, protože v této třídě se už pojede jen jeden závod, kterým bude Britská rally ve druhé polovině října.

Po RZ 35 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   2:52:54,0 - - -       2.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8 2:53:06,5 +47,5     3.   Sordo D. - Marti M.    Citroën C4 WRC A8 2:53:11,1 +1:04,6     4.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 2:54:29,8 +1:52,0     5.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 2:54:58,5 +2:23,3     6.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 2:58:38,8 +5:38,8      7.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 3:00:24,3 +7:30,3     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 3:00:45,9  +7:51,9     9.   Paddon H. / Kennard J.  Mitsubishi Lancer Evo IX N4 3:06:42,6 +15:48,6    10.   Prokop M. / Tománek J.  Mitsubishi Lancer Evo IX 3:08:51,2 +15:57,2 Výsledky po RZ 25:

V obou průjezdech bylo pořadí naprosto stejné. První Ogier, druhý Loeb a třetí Sordo, který se těmito umístěními dostal do čela soutěže po druhé etapě. Jeho vedení je však jen o jednu desetinu sekundy před dvěma „kohouty“ v boji o titul Hirvonenem a Loebem.

Další v pořadí začínají ztrácet stále více vteřinek a v zítřejší etapě se bude rozhodovat zřejmě jen mezi prvními třemi. Těžit by měl úřadující mistr světa Loeb, který nebude čistit trať, o což se mu postará týmová dvojka  Sordo.

Ač je v pévéčkách stále nejrychlejší novozélandský mladík a v příštím roce účastník Pirelli Star Driver Hayden Paddon, v šampionátu vede stále náš Martin Prokop o 18,3 s před Masonem. Třetí je Crocker a čtvrtý Araujo, který, jak to vypadá, si jede pomalu, ale jistě pro letošní titul v produkčním šampionátu.

 

Po RZ 25 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8 1:52:28,1 - - -       2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   1:52:28,2   +0,1     3.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  1:52:28,2  +0,1      4.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 1:53:12,5 +44,4     5.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 1:53:14,3 +46,2     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 1:55:10,5   +2:42,4      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 1:55:11,3  +2:43,2     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 1:56:27,9    +3:59,8     9.   Paddon H. / Kennard J.  Mitsubishi Lancer Evo IX N4 2:01:44,1   +9:16,0    10.   Prokop M. / ománek J.  Mitsubishi Lancer Evo IX 2:01:57,4         +9:29,3

Výsledky po RZ 23:

Po dalších šesti rychlostních zkouškách je v čele Hirvonen, ale jen kvůli taktice Sebastiena Loeba.

Loeb se v druhé rundě rozjel famózně a dostal se do čela o více jak jedenáct vteřin. Ve 23 RZ však začal počítat a vzhledem k tomu, že by v nedělní etapě čistil trať, zpomalil natolik, že se před něj dostal nejen kolega Sordo, ale i Hirvonen. Loeb k tomu říká: “Musel jsem zpomalit, zítra bych neměl šanci,“. Jinak tempu, které Loeb nasadil, přestávali všichni stačit a i jinak rychlý Latvala řekl, že už rychleji jet nemůže. Velké nesnáze má Henning Solberg, který si při nehodě zlomil prst, přesto stále figuruje na šestém místě. Se soutěží se rozloučil Conrad Rautenbach, který přehnal svou „rychlost“, vylétl z tratě a ze soutěže odstoupil.

Produkční vozům stále kraluje Martin Prokop, který zajíždí vyrovnané časy a navyšuje náskok před druhý Masonem, třetí Crocker. Nejrychejší je stále nebodující Paddon.

 

Po RZ 23 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   1:48:50,0 - - -       2.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8 1:48:52,0   +2,0     3.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  1:48:54,1  +4,1      4.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 1:49:36,2 +46,2     5.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 1:49:40,7 +50,7     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 1:51:28,3   +2:38,3      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 1:51:31,4  +2:41,4     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 1:52:48,9    +3:58,9     9.   Paddon H. / Kennard J.  Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:57:45,6   +8:55,6    10.   Prokop M. / ománek J.  Mitsubishi Lancer Evo IX 1:58:00,6         +9:10,6

Výsledky po RZ 17:

Sebastien Loeb zaútočil a posunul se na druhé místo. Přesto je mezi prvními pěti rozdíl jen 13,9 s.

Loeb vyhrál sedmnáctou RZ před týmovým kolegou Sordem. Třetí dokončil necelých devatenáct kilometrů dlouhý test Hirvonen i přesto, že dost riskuje a byl málem mimo trať. Na čtvrté místo spadl Ogier. Stále šestý Henning Solberg byl na obhlídce místní „fauny a flory“ a dokončil test s velmi poškozeným autem a není jisté, zda bude pokračovat.

Do čela P-WRC se skvělou jízdou dostal Martin Prokop i když není nejrychleší. Tím je stále domácí Paddon, nebodující do P-WRC! Za našeho mistra světa klesl doposud vedoucí Mason a třetího Sousu vystřídal na "bedně" Crocker.

Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 1:12:51,5 - - -       2.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  1:12:56,6   +5,1     3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8    1:13:02,7  +11,2      4.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 1:13:03,0 +11,5     5.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8  1:13:05,4 +13,9     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 1:14:14,3   +1:54,8      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 1:15:00,0  +2:08,5     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 1:15:43,5    +2:52,0     9.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  1:16:08,2   +3:16,7    10.   Paddon H. / Kennard J.  Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:19:02,3         +6:10,8

Výsledky po RZ 16:

První vložku druhé etapy vyhrál Hirvonen těsně před největším konkurentem Loebem a opět zamotal zápletku australské soutěže. V čele je nadále Latvala, který zvýšil náskok před pronásledovateli i proto, že Ogier byl mimo trať. Rozdíl mezi dalšími třemi Hirvonenem, Loebem a Sordem je jen 8,6 s.

Druhou etapu začal skvěle Martin Prokop. Figuruje sice stále na druhém místě za Masonem, ale už jen s minimální ztrátou 2,1 s. Na třetí místo se posunul domácí „střelec“ Crocker (Subaru Impreza WRX Sti), který odsunul S2000 Toyota Corola s Bernardem Sousou za volantem. Všichny tito jezdci však nestačí na nebodujícího do šampionátu P-WRC Paddona (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Po RZ 16 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 1:03:10,8 - - -       2.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 1:03:24,8   +14,0     3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8    1:03:30,1  +19,3      4.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  1:03:30,3 +19,5     5.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8  1:03:33,4 +22,6     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 1:04:14,1   +1:03,3      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 1:05:1,7  +2:00,9     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 1:05:44,5    +2:33,7     9.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  1:06:09,3   +2:58,5    10.   Paddon H. / Kennard J.  Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:08:29,9         +5:19,1

Výsledky po RZ 15:

Poslední dva divácké testy první etapy se vydařily úřadujícímu mistru světa Loebovi, který vrátil úder Hirvonenovi a po prvním dnu figuruje na třetím místě.

Oba testy vyhrál  Ogier před Loebem, kterému dvě druhá místa stačila na posun mezi tři nejlepší. Poněkud opatrněji absolvovali  dva testy oba jezdci fordu, což Hirvonena stálo třetí místo. Nic však není rozhodnuto. První dva jezdce dělí jen 2,2s. Další tři jezdce dělí jen 0,9s a to se k nim pomalu přibližuje Henning Solberg.

Dramatické souboje o vteřinky se odehrávají také mezi pěvečky. Stále vede domácí Mason (Subaru Impreza Sti). Druhý je o 15,3s náš Martin Prokop a třetí jen o 0,1s Bernardo Sousa. Mezi první dva jezdce se ještě protlačil domácí Paddon (Mitsubishi Lancer Evo IX), který však neboduje do šampionátu P-WRC.

 

Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 53:21,4 - - -       2.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 53:23,6   +2,2     3.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8   53:44,1  +22,7      4.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8  53:44,2 +22,8     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   53:45,0 +23,6     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 54:12,7   +51,3      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 55:03,8  +1:42,4     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 55:26,0    +2:04,6     9.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  55:48,9   +2:27,5    10.   Mason R. / Mason S. Subaru Impreza WRX Sti N4 57:37,7         +4:16,3

Výsledky pom RZ 13:

Ve třinácté rychlostní zkoušce se podařilo jedničce fordu poskočit na třetí místo.

Test vyhrál Latvala právě pře Hirvonenem, kterému tento výsledek stačil na posun mezi nejlepší tři jezdce. Těsně za „bednou“ figuruje Sordo a Loeb. Rozdíli jsou však stále velmi malé a tak se dá předpokládat, že se pořadí bude neustále měnit.

Mezi jezdci produkčního šampionátu se vítězství radoval Martin Prokop a opět se o několik vteřin přiblížil vedoucí dvojici Mason, Sousa. "Je to dobré, ale velmi těžké, protože místní jezdci jsou velmi rychlí. Jedeme naplno," řekl Martin Prokop

 

                                        Po RZ 13

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 49:41,3 - - -       2.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 49:48,7   +7,4     3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Focus WRC 08 A8    50:01,2  +19,9      4.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8  50:04,0 +22,7     5.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  50:08,0 +26,7     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 50:33,7   +52,4      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 51:16,6  +1:35,3     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 51:41,2    +1:59,9      9.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  51:55,9   +2:14,6    10.  Mason R. / Mason S. Subaru Impreza WRX Sti N4 53:36,3          +3:55,0

Výsledky po RZ 12:

Po dvanácti rychlostních zkouškách se na čele usadil J.-M. Latvala před dalším mladíkem a zatím výborně jedoucím Sebastienem Ogierem.

Dvojka fordu a jezdec juniorky citroenu jakoby začali ostatním trochu ujíždět. Na dalších třech místech se neustále bojovalo o vteřinky mezi triem Sordo, Hirvonen, Loeb. Nejrychleší z této trojice je zatím Sordo a vypadá to jakoby se dva aspiranti na titul mistra světa Hirvonen a Loeb hlídali navzájem.

Mezi produkčními vozy se rozjel k perfektnímu výkonu Martin Prokop, který se postupně propracoval do čela. Bohužel problémy s intercolerem ho trochu vyřadili s tempa a Martin se propadl. Po opravě auta začal opět útočit a figuruje na druhém místě za Masonem a Sousou.

Soutěž poznamenalo také zrušení dvou rychlostních zkoušek, z nichž šestá byla zrušena kvůli ekologickým aktivistům, kteří házeli kameny na trať. 

 

Po RZ 12 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 40:38,6 - - -       2.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 40:42,4   +3,8     3.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8   40:53,1  +14,5      4.    Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   40:57,0 +18,4     5.    Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  40:58,7 +20,1     6.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 41:21,7   +43,1      7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 41:56,1  +1:17,5     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 42:19,7    +1:41,1      9.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  42:22,2   +1:43,6    10.  Paddon H. / Kennard J. Mitsubishi Lancer Evo IX N4 43:53,0          +3:14,4

Výsledky po RZ 2:

Jezdci Citroenu v čele s mladíkem Ogierem opanovali první dvě rychlostní zkoušky Repco rally Austrálie.

Speciálka dlouhá 2,55 kilometrů, která se odehrávala na asfaltovém povrchu s šotolinovými pneumatikami, byla především show pro diváky. Což potvrdili přední jezdci jízdou dveřmi napřed, kterou na trati předváděli. Oba průjezdy absolvoval nejrychleji mladík z juniorky Citroenu Sebastien Ogier a usadil se na čele před jmenovcem Loebem a třetím Dani Sordem. Za triem citroenu se seřadila dvojice Latvala a Hirvonen, následována další smečkou jezdců na fordech.

Za titulem v kategorii P-WRC vykročil Araujo, který je těsně následován dvěma jezdci s vozy S2000 Sousou a Batesem. Martin Prokop prozatím figuruje na místě šestém.

 

Po RZ 2 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC 3:35,1 - - -       2.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  3:39,4   +4,3     3.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8   3:40,1  +5,0      4.    Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 3:40,2 +5,1     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.    Ford Focus WRC 08 A8   3:43,2 +8,1     6.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 3:48,4   +13,3      7.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 3:48,6  +13,5     8.   Al-Qassimi K. - Orr M.  Ford Focus RS WRC 08 3:51,5    +16,4      9.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 3:53,6   +18,5    10.   Rautenbach C. / Barrit D.  Citroën C4 WRC A8  3:54,9          +19,8

Shakedown

Shakedown australské soutěže,  odehrávající se v nočních hodinách středoevropského času, se stal kořistí dvojky citroenu Dani Sorda.

Na trati v Dunloe Parku dlouhé 3,29 kilometru, za jasného počasí, kdy teploty dosahovaly 23 stupňů celsia.  Absolvoval Sordo čtyři průjezdy, z nichž byl právě čtvrtý nejrychlejší. Druhý nejrychlejší čas zajel jeho týmový kolega a úřadující mistr světa Sebastien Loeb. Triumf jezdců s Citroeny C4 WRC završil třetím místem „junior“ Sebastien Ogier.

Mezi produkčními vozy byl nejrychlejší Bernardo Sousa (Fiatem Grande Punto S2000), který se protlačil do první desítky celkového pořadí. Druhý byl Neal Bates s další dvoutisícovkou (Toyota Corola S2000). Až třetí byl Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer Evo IX), hlavní kandidát na zisk titulu PWRC. Letošní juniorský mistr světa Martin Prokop (Mitsubishi Lancer Evo IX) zajel společně s Toshi Araiem (Subaru Impreza N14)šestý čas.

Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Sordo D. - Marti M.   Citroën C4 WRC A8  1:34,3 - - -       2.   Loeb S. - Elena D.     Citroën C4 WRC A8  1:34,8   +0,5     3.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  1:35,2  +0,9      4.   Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Focus WRC 08 A8   1:35,5 +1,2     5.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Focus RS WRC 09 1:35,7 +1,4     6.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Focus RS WRC 09 1:35,7   +1,4      7.   Solberg H. - Mencerud C.  Ford Focus RS WRC 09 1:35,9  +1,6     8.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 1:37,3    +3,0      9.   Al-Qassimi K. - Orr M.  Ford Focus RS WRC 08 1:38,6   +4,3    10.   Sousa B. - Carvalho J.  Fiat Grande Punto S2000 N4 1:40,1          +5,8

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.