Součastná hvězda mistrovství světa v rally je známa svým zájmem o formuli 1. Světem se šíří další zvěsti...
Pětatřicetiletá rallyová superstar, současný tovární jezdec Citoenu Sebastien Loeb se opět dostal do řeči v souvislosti s formulí 1. Letos v zimě testoval vůz stáje Red Bull a nedávno se o něm mluvilo i v při hledání náhrady za Sebastiena Bourdaise v týmu Toro Rosso. Nyní je tu zase nově vznikající americký tým USF1.
"Kontaktoval nás člověk zastupují Loeba, ale více detailů nemůžu prozradit," poskromnu komentoval ve francouzském deníku L'Equipe Peter Windsor, sportovní ředitel nově vznikající stáje. "Má nesporný talent a určitě by mohlo být zajímavé, sledovat ho ve formuli 1. Nadále hledáme jezdce především v Americe, ale i jeho bereme zcela vážně."
Samotný Sebastien Loeb k tomu dodal: "Chtěl jsem vědět, zda by se o mě měl tým formule 1 opravdový zájem. Někdo tento nový tým kontatoval, ale já nevím, co přesně se potom stalo. V mistrovství světa v rally se mi velice líbí a prodloužení mé smlouvy s Citroenem je na spadnutí. Ale pokud bych dostal možnost v příštím roce zajet pár závodů ve formuli 1 a nedošlo by k termínové kolizi, tak proč ne?"
Sebastiena Loeba okruhové závody rozhodně lákají. Byť jeho testování u Red Bullu bylo spíše mediální atrakcí, něco podobného se již nedá říci o jeho účinkování ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Se silným prototypem Pescarolo, který se v mnoha směrech může výkonově blížit i formuli 1, si v roce 2006 se svými francouzskými kolegy vyjel druhé místo absolutně (!). To je nádherný výsledek pro okruhové jezdce, natož pak pro soutěžního jezdce, který si na okruhy "jezdí odpočinout"...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?