Česká posádka Jan Kopecký a Petr Starý dovezla tovární vůz Škoda Fabia Super 2000 k vítězství ve 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, která je součástí domácího šampionátu, mistrovství Evropy a seriálu Intercontinental Rally Challenge v automobilových soutěžích. Pilot mladoboleslavské stáje Škoda Motorsport zvítězil s více než minutovým náskokem nad současným lídrem seriálu IRC Britem Krisem Meekem. Úspěch týmu Škoda Motorsport podtrhl třetím místem finský jezdec Juho Hänninen, jenž ustál i závěrečný atak Romana Kresty. Ten se svým Peugeotem 207 S2000 skončil těsně pod pódiem. Do domácího mistrovství si připsal cenný bodový zisk.
Hned v úvodní nedělní rychlostní zkoušce zhasly naděje loňského vítěze na obhajobu prvenství. Belgičan Freddy Loix měl na nejdelší zkoušce rally defekt a následně odstoupil kvůli technickým problémům. Solidní postavení v elitní desítce neudržel ani Jevgenij Novikov, kterému se stala osudná třináctá rychlostní zkouška. Naopak skvělého výsledku dosáhla česká posádka Václav Pech, Petr Uhel jedoucí na produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX, která se jako jediná mezi speciály kategorie Super 2000 pevně vklínila do první desítky.
V první desítce skončily ještě další dvě české posádky. Juniorský mistr světa a vítěz letošního ročníku BFGoodrich Drivers Team Martin Prokop dovezl svůj Peugeot 207 S2000 na páté příčce, hned za ním skončil Pavel Valoušek. Ten startoval coby soukromník s další Škodou Fabií S2000 a oproti první etapě si polepšil o další tři příčky.
Konečné pořadí Barum Czech Rally Zlín 2009:
1. Kopecký – Starý (CZ, Škoda Fabia S2000) 2:24:21,1 hod
2. Meeke – Nagle (GB/IRL, Peugeot 207 S2000) + 1:00,4 min
3. Hänninen – Markkula (FIN, Škoda Fabia S2000) + 2:00,8 min
4. Kresta – Gross (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:10,8 min
5. Prokop – Tománek (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:39,6 min
6. Valoušek – Hrůza (CZ, Škoda Fabia S2000) + 4:50,4 min
7. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 5:19,7 min
8. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23,2 min
9. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 5:53,2 min 10. Rossetti – Chiarcossi (I, Fiat Grande Punto S2000) + 7:03,7 min
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?