Ruská rallyová naděje Evgenij Novikov se přijel na Barum Czech rally Zlín především učit. Před sebou tak měl spoustu nelehkých úkolů, když poprvé usednul do nového vozu, musel vyladit spolupráci s novým spolujezdcem a také se učit nové tratě.
Pozice Novikova na Barum Czech rally Zlín je opravdu složitá, ale maldý Rus se s ní popral čestně. Když hodnotil svoje účinkování v soutěži po prvním dnu, bylka na něm znát spokojenost.
"Celokově jsme spokojení, celý den nám vyšel až na poslední zkoušku," nechal se slyšet Novikov. "V prvních průjezdech jsme si především zvykali na vůz. Ve druhých průjezdech jsem zrychlili, ale nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je pro nás důležité trénovat a nabírat nová zkušenosti. Vlastně nám všechno vyšlo dobře." Tato tvrzení také dakozoval fakt, že v prvních průjezdech byl nejvýše osmý, v druhých průjezdech už zaznamemal čtvrtý čas.
Evgenij Novikov přímo na trati
Poslední zkouška však situací hodně zamával a souvislý déšť udělal své. "Na poslední zkoušce nám ale zašlo pršet a na kluzké trati jsem se musel protloukat na gumách na sucho. Naneštěstí nebyl gumy vůbec prořezané a ani tak měkké, jako měli ostatní. V těchto podmínkách jsme ztratili hodně času, ale chtěli jsme se dostat až do cíle a jinak to prostě nešlo."
I průběžná sedmá příčka po první dnu byla pro toho ruského mladíčka znatelným úspěchem. Rychlejší než on byly už jen dvě tovární Fabie, tři Peugeoty týmu Kronos a domácí suverém Kresta. Pro Novikova tedy velký úspěch.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?