Ruská rallyová naděje Evgenij Novikov se přijel na Barum Czech rally Zlín především učit. Před sebou tak měl spoustu nelehkých úkolů, když poprvé usednul do nového vozu, musel vyladit spolupráci s novým spolujezdcem a také se učit nové tratě.
Pozice Novikova na Barum Czech rally Zlín je opravdu složitá, ale maldý Rus se s ní popral čestně. Když hodnotil svoje účinkování v soutěži po prvním dnu, bylka na něm znát spokojenost.
"Celokově jsme spokojení, celý den nám vyšel až na poslední zkoušku," nechal se slyšet Novikov. "V prvních průjezdech jsme si především zvykali na vůz. Ve druhých průjezdech jsem zrychlili, ale nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je pro nás důležité trénovat a nabírat nová zkušenosti. Vlastně nám všechno vyšlo dobře." Tato tvrzení také dakozoval fakt, že v prvních průjezdech byl nejvýše osmý, v druhých průjezdech už zaznamemal čtvrtý čas.
Evgenij Novikov přímo na trati
Poslední zkouška však situací hodně zamával a souvislý déšť udělal své. "Na poslední zkoušce nám ale zašlo pršet a na kluzké trati jsem se musel protloukat na gumách na sucho. Naneštěstí nebyl gumy vůbec prořezané a ani tak měkké, jako měli ostatní. V těchto podmínkách jsme ztratili hodně času, ale chtěli jsme se dostat až do cíle a jinak to prostě nešlo."
I průběžná sedmá příčka po první dnu byla pro toho ruského mladíčka znatelným úspěchem. Rychlejší než on byly už jen dvě tovární Fabie, tři Peugeoty týmu Kronos a domácí suverém Kresta. Pro Novikova tedy velký úspěch.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?