Ruská rallyová naděje Evgenij Novikov se přijel na Barum Czech rally Zlín především učit. Před sebou tak měl spoustu nelehkých úkolů, když poprvé usednul do nového vozu, musel vyladit spolupráci s novým spolujezdcem a také se učit nové tratě.
Pozice Novikova na Barum Czech rally Zlín je opravdu složitá, ale maldý Rus se s ní popral čestně. Když hodnotil svoje účinkování v soutěži po prvním dnu, bylka na něm znát spokojenost.
"Celokově jsme spokojení, celý den nám vyšel až na poslední zkoušku," nechal se slyšet Novikov. "V prvních průjezdech jsme si především zvykali na vůz. Ve druhých průjezdech jsem zrychlili, ale nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je pro nás důležité trénovat a nabírat nová zkušenosti. Vlastně nám všechno vyšlo dobře." Tato tvrzení také dakozoval fakt, že v prvních průjezdech byl nejvýše osmý, v druhých průjezdech už zaznamemal čtvrtý čas.
Evgenij Novikov přímo na trati
Poslední zkouška však situací hodně zamával a souvislý déšť udělal své. "Na poslední zkoušce nám ale zašlo pršet a na kluzké trati jsem se musel protloukat na gumách na sucho. Naneštěstí nebyl gumy vůbec prořezané a ani tak měkké, jako měli ostatní. V těchto podmínkách jsme ztratili hodně času, ale chtěli jsme se dostat až do cíle a jinak to prostě nešlo."
I průběžná sedmá příčka po první dnu byla pro toho ruského mladíčka znatelným úspěchem. Rychlejší než on byly už jen dvě tovární Fabie, tři Peugeoty týmu Kronos a domácí suverém Kresta. Pro Novikova tedy velký úspěch.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?