CÍL; Kopecký pohodlně dojíždí pro vítězství, vítězem poslední vložky Hänninen. Bravurní druhý čas bere Pech.
Fotografie přímo z dění Barum Czech rally Zlín
Ohlasy jezdců po 1. etapě
Flash info:
Se soutěží se na RZ 10 rozloučil Loix kvůli technickým problémům. Meeke se tak posouvá na druhé místo za Kopeckým.
Giandomenico Basso havaroval na trati 8. RZ, odtupuje tak z průběžné třetí pozice. Posádka nezraněna, tato zkouška byla zrušena.
Po 6. rychlostní zkoušce odstupuje Jaromír Tarabus pro technické problémy.
Po RZ 14:
RZ 13 zřejmě rozhodla souboj o druhé místo. Meeke o necelé čtyři sekundy porazil Kopeckého a opět vyhrál RZ. Hänninen vyjel z trati a ztratil 52,4 sekund. Po této RZ se dokonce propadl na čtvrté místo za Krestem. Třetí čas zajel Valoušek, čtvrtý Prokop. Díky defektu ztratil i Pech a propadá se průběžným pořadím. Kvůli technickým porblémům do této RZ neodtartoval Novikov a v soutěži končí.
RZ 14 však Hänninen vyhrává a dostává se opět před Krestu. Další pořadí RZ Valoušek, Prokop Pech, Kopecký pátý desetinu před Meekem.
Kratičká RZ 15 Komárov měřící pouhých 8,47 km už znamenala pro cedoucího jezdce jen jakýsi dojezd. Svým desátým časem se ztrátou šesti sekund si k obrovské radosti místních diváků dojel Jan Kopecký. Vítězství si připsal Hänninen a na všechny jistě zapůsobil druhým nejrychlejším časem Václav Pech, který se se svým srdnatě bil proti silnější konkurenci. Třetí čas mají shodně Meeke a Valoušek, pátý je Toht a šestý Basso.
Poslední "rychlostka" tak na celkovém výsledku nic nezměnila. Po sedmi vyhraných zkouškách zaslouženě stanul na nejvyšším stupni Jan Kopecký takřka stylem start-cíl. Po sérii vynikajících druhých míst na předchozích soutěžích tak konečně skóruje maximálním počtem deseti bodů. Stahuje tak svoji ztrátu v celkovém bodování IRC na Meekeho na tři body a dramatizuje boj o titul. Z něj však již začínají vypadávat Loix, Basso a především Vouilloz, protože ze zlínské outěže si neodvážejí ani bod.
Osm bodů za druhé místo bere Meeke a stupně vítězů uzavírá Hänninen, který na jeho ne zrovna oblíbeném asfaltu odvedl skvělou práci. Z našich pravidelných účastníků MMČR je nejrychlejší čtvrtý Kresta, nejrychlejší klasické enko vedl podle očekávání Pech.
Pořadí v cíli (po RZ 15 Komárov):
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 2:24:21,1 - - - 2. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 2:25:21,5 +1:00,4 3. Hänninen Juho - Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 2:26:21,9 +2:00,8 4. Kresta Roman - Gross Petr Peugeot 207 S2000 2:26:31,9 +2:10,8 5. Prokop Martin - Tománek Jan Peugeot 207 S2000 2:27:00,7 +2:39,6 6. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 2:29:11,5 +4:50,4 7. Tóth János - Tagai Róbert Peugeot 207 S2000 2:29:40,8 +5:19,7 8. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 2:29:44,3 +5:23,2 9. Solowow Michal - Baran Maciej Peugeot 207 S2000 2:30:14,3 +5:53,2 10. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 2:31:24,8 +7:03,7
Po RZ 12:
RZ 10 byla bohužel poslední pro loňského vítěze a žhavého kandidáta na letošní vítězství vítězství Freddyho Loixe. Nejprve píchnul a pozdějí úplně vzdal pro technickou závadu. Tým Kronos je tak v celkem nezávidihodné situaci, když po včerejším odstoupení Vouilloze přišel i o druhého rychlého jezdce. To však nahrává do karet vítězovi této zkoušky Meekeovi, který se posouvá pořadím výše, konkrétně hned za Kopeckého, který na něj se svým třetím časem ztratil bezmála sedm sekund. Druhý byl Hänninen, čtvrtý Kresta, pátý Basso, který dnes znovu odstartoval. Mimo trať se koukli Toht a Novikov. Po výpadcích Bassa, Vouilloze a Loixe se tak v boji o titul v IRC výrazně odtrhují Meeke a Kopecký.
Na RZ 11 Škoda vrací úder. Konkrétně Kopecký, který opět nabral to, co na Meekeho na předchozí RZ ztratil. Druhý dojel jeho týmový kolega Hänninen a třetí byl Valoušek taktéž se Škodou. a ztrátou čtyř sekund. Meeke na čtvrtém místě ztratil bezmála šest sekund. Valoušek se tedy dostáva před Tohta na deváté místo a Hänninen dotahuje průběžnou druhou příčku, kterou si hlídá Meeke.
RZ 12 se stala kořistí Krise Meekea, ale Hänninen za ním zaostal o pohých 0,8 sekundy. Jejich souboj bude ještě zajímavý. Naprosto shodný čas zajel jako Hänninen zajel i Basso, škoda, že po všrejším výletu do lesa jede již mimo pořadí. Čtvrté, páté a šesté místo patřilo dalším Fábiím v pořadí Kopecký Valoušek a Novikov. Pořadí se tedy teď příliš neměnilo, Kopecký upevňuje vedení a ke vdou velkým soubojům se schyluje na druhé příčce mezi Meekem a Hänninenem a na sedmé příčce, kde Novikov stahuje Pecha.
Pořadí po RZ 12 Komárov:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 1:56:10,3 - - - 2. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:57:17,9 +1:07,6 3. Hänninen Juho - Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 1:57:38,0 +1:27,7 4. Kresta Roman - Gross Petr Peugeot 207 S2000 1:58:11,0 +2:00,7 5. Prokop Martin - Tománek Jan Peugeot 207 S2000 1:58:45,6 +2:35,3 6. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 1:59:44,7 +3:34,4 7. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 2:00:09,8 +3:59,3 8. Novikov Evgeny - Prévot Stéphane Škoda Fabia S2000 2:00:13,6 +4:03,3 9. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 2:00:59,2 +4:48,9 10. Tóth János - Tagai Róbert Peugeot 207 S2000 2:01:12,1 +5:01,8
Po 1. etapě (po RZ 9 Zádveřice):
Sedmá rychlostní zkouška v Halenkovicích patřila jednoznačně vozům Škoda. Dominance těchto vozů byla tak velká, že obsadily hned první čyři místa. Vyhrál Hänninen, následovaný s nevelkou ztrátou Valouškem a Kopeckým, který ztratil už 1,5 sekundy. O jednu desetinu za ním byl ruský nováček na této soutěži Novikov. Až za "škodováky" se umístili stálí účastníci IRC Meeke a Loix. Sedmé místo patřilo Krestovi, osmé Prokopovi. Na této zkoušce odstoupil Odložilík pro poruchu převodovky a Martin Semerád vzdal také por technické potíže.
V osmou RZ sice vyhrál také Jan Kopecký, ale ta byla nakonec silně poznamenána velkou havárií Bassa. Ten nezvládl na mokru svůj vůz a zkončil v lese. Druhý čas ještě stihl zajet Prokop, Hänninen třetí a Meeke čtvrtý, ale další posádky měli už jen volný průjezd a tak dostaly časy přiděleny. Loix dostal vítězný čas Kopeckého, takže se na špici odstup neměnil.
Poslední zkouška první etapy RZ 9 Zádveřice se již jela za souvislého deště. Bravurní výkon předvedli vítězný Kopecký a pouhé čtyři sekundy za ním Meeke.Velice krásný třetí čas bral i Kresta, ale ten na vítěze ztrácel již dvacetr sekund! Celých dvanáct minut ztratil na zkoušce Mikkelsen, který na trati zastavil. Jezdci, kteří startovli na konci první desítky měli na trati již velmi zhoršené podmínky.
Pořadí po RZ 9 Zádveřice:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 1:27:22,1 - - - 2. Loix Freddy - Miclotte Frédéric Peugeot 207 S2000 1:28:23,7 +1:01,6 3. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 1:28:32,1 +1:10,0 4. Hänninen Juho - Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 1:28:51,4 +1:29,3 5. Kresta Roman - Gross Petr Peugeot 207 S2000 1:29:04,3 +1:42,2 6. Prokop Martin - Tománek Jan Peugeot 207 S2000 1:29:32,6 +2:10,5 7. Novikov Evgeny - Prévot Stéphane Škoda Fabia S2000 1:30:04,1 +2:42,0 8. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 1:30:13,0 +2:50,9 9. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 1:30:39,4 +3:17,3 10. Tóth János - Tagai Róbert Peugeot 207 S2000 1:31:04,7 +3:42,6
Po RZ 6 Zádveřice:
V 12:42 odstartovala legendární zkouška Pindula a na výsluní se opět vrátil Kopecký, který si další vyhranou RZ upevnil průběžné vedení. Něco málo přes tři sekundy ztratil druhý Basso, čtyři sekundy Loix a šest Hänninen. Pátým časem pokračoval v sérii hezkých časů Toht a šestý byl Novikov a následovala trojice Čechů Kresta, Valoušek, Prokop. Až desátý byl Meeke. Tato RZ znamenala propad pro Rosettiho, který nedobrovolně ztrávil 20 sekund v příkopu, a z bojů o vyšší příčky vypadl také Odložilík, který po defektu ztratil čtyři minuty.
RZ 6 nepatřila opět nikomu jinému, než Janu Kopeckému, který nyní vede před Loixem o 21 sekund. druhý byl Meeke a třetí Loix. Čtvrtý Hänninen, který v průběžném pořadí soutěže přeskočil zatím nejlepšího účastníka MMČR Krestu na páté příčce. A právě jemu patřil na této RZ pátý čas. Průběžné pořadí soutěže po 6. RZ ukazuje naše tabulka:
Pořadí po 6. RZ Zádveřice:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan - Starý Petr Škoda Fabia S2000 0:56:27,8 - - - 2. Loix Freddy - Miclotte Frédéric Peugeot 207 S2000 0:56:49,2 +21,4 3. Basso Giandomenico - Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 0:57:02,7 +34,9 4. Meeke Kris - Nagle Paul Peugeot 207 S2000 0:57:21,3 +53,5 5. Hänninen Juho - Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 0:57:27,8 +1:00,0 6. Kresta Roman - Gross Petr Peugeot 207 S2000 0:57:28,8 +1:01,0 7. Novikov Evgeny - Prévot Stéphane Škoda Fabia S2000 0:57:44,0 +1:16,2 8. Prokop Martin - Tománek Jan Peugeot 207 S2000 0:57:57,4 +1:29,6 9. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 0:58:04,9 +1:37,1 10. Rossetti Luca - Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 0:58:20,6 +1:52,8
Po RZ 4 Kudlovice:
První sobotní test patřil už Kopeckému, který nadělil celých 5,2 sekund druhému Vouillozovi. Další pořaí bylo Kris Meeke, Freddy Loix, Giandomenico Basso a Juho Hänninen. Nejrychlejší soukromník byl Maďar Toth na sedmém místě následovaný Novikovem s Fabií. Nejrychlejšími z českého mistrovství byl desátý Kresta a jedenáctý Tarabus.
RZ 3 také patřila k radosti domácích diváků Kopeckému. O necelé tři sekundy byl pomalejší druhý Meeke, Vouilloz a Loix zajeli shodný třetí čas se ztrátou 5,2 sekund. Do konce první desítky se mněstnala čtveřice nejlepčích Čechů od sedmého Valouška přes Krestu a Prokopa k desátému Odložilíkovi. Pech jako suverénně nejrychlejší "enkař" zaznamenal třináctý čas.
Vedoucí jezdec průběžného pořadí Meeke však zdaleka ještě nehodil flintu do žita a ukázal to svým vítězstvím na RZ 4 v Kundlicích. O sekundu zaostal Loix a až třetí místo patřilo Kopeckému. Čtvrtý byl Basso, který zatím drží prapor Abarthu najvíše. Vynikající pátý čas si připsal Kresta, šestý byl Toht, sedmý Novikov, následovaný Prokopem a Pechem. Po menším požaru svého vozu byl nucen odstoupit dosud celkem rychlý Vouilloz, František Pokladník zle pocuchal svou Hondou Civic Type-R a odtoupit musel i druhý Proton Bryana Bouffiere, který měl tak jako jeho týmový kolega problémy s motorem.
Po RZ 1 Zlín:
Celá soutěž začala superspeciálkou ve Zlíně a už zde se domácí tým ukázal ve velkém světle. Zkoušku vyhrál Hänninen sekundu před Kopeckým. Po dvojici škodovek následovala dvojice Abarthů v pořadí Basso Rosetti a dvojice Peugeotů z Kronosu, kde byl Vouilloz rychlejší před Loixem. 7,4 sekud na vítěze ztratil první z domácího mistrovství Kresta, na kterého dotíral osmý Valoušek. Nejrychlejší enko podle očekávání bylo to Pechovo na devátem místě. Díky problémům s motorem zaznamenal až 29. čas Guy Wilks s Protonem. V sobotu už nenastoupil vůbec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.