CÍL; Kopecký pohodlně dojíždí pro vítězství, vítězem poslední vložky Hänninen. Bravurní druhý čas bere Pech.
Fotografie přímo z dění Barum Czech rally Zlín
Ohlasy jezdců po 1. etapě
Flash info:
Se soutěží se na RZ 10 rozloučil Loix kvůli technickým problémům. Meeke se tak posouvá na druhé místo za Kopeckým.
Giandomenico Basso havaroval na trati 8. RZ, odtupuje tak z průběžné třetí pozice. Posádka nezraněna, tato zkouška byla zrušena.
Po 6. rychlostní zkoušce odstupuje Jaromír Tarabus pro technické problémy.
Po RZ 14:
RZ 13 zřejmě rozhodla souboj o druhé místo. Meeke o necelé čtyři sekundy porazil Kopeckého a opět vyhrál RZ. Hänninen vyjel z trati a ztratil 52,4 sekund. Po této RZ se dokonce propadl na čtvrté místo za Krestem. Třetí čas zajel Valoušek, čtvrtý Prokop. Díky defektu ztratil i Pech a propadá se průběžným pořadím. Kvůli technickým porblémům do této RZ neodtartoval Novikov a v soutěži končí.
RZ 14 však Hänninen vyhrává a dostává se opět před Krestu. Další pořadí RZ Valoušek, Prokop Pech, Kopecký pátý desetinu před Meekem.
Kratičká RZ 15 Komárov měřící pouhých 8,47 km už znamenala pro cedoucího jezdce jen jakýsi dojezd. Svým desátým časem se ztrátou šesti sekund si k obrovské radosti místních diváků dojel Jan Kopecký. Vítězství si připsal Hänninen a na všechny jistě zapůsobil druhým nejrychlejším časem Václav Pech, který se se svým srdnatě bil proti silnější konkurenci. Třetí čas mají shodně Meeke a Valoušek, pátý je Toht a šestý Basso.
Poslední "rychlostka" tak na celkovém výsledku nic nezměnila. Po sedmi vyhraných zkouškách zaslouženě stanul na nejvyšším stupni Jan Kopecký takřka stylem start-cíl. Po sérii vynikajících druhých míst na předchozích soutěžích tak konečně skóruje maximálním počtem deseti bodů. Stahuje tak svoji ztrátu v celkovém bodování IRC na Meekeho na tři body a dramatizuje boj o titul. Z něj však již začínají vypadávat Loix, Basso a především Vouilloz, protože ze zlínské outěže si neodvážejí ani bod.
Osm bodů za druhé místo bere Meeke a stupně vítězů uzavírá Hänninen, který na jeho ne zrovna oblíbeném asfaltu odvedl skvělou práci. Z našich pravidelných účastníků MMČR je nejrychlejší čtvrtý Kresta, nejrychlejší klasické enko vedl podle očekávání Pech.
Pořadí v cíli (po RZ 15 Komárov):
Po RZ 12:
RZ 10 byla bohužel poslední pro loňského vítěze a žhavého kandidáta na letošní vítězství vítězství Freddyho Loixe. Nejprve píchnul a pozdějí úplně vzdal pro technickou závadu. Tým Kronos je tak v celkem nezávidihodné situaci, když po včerejším odstoupení Vouilloze přišel i o druhého rychlého jezdce. To však nahrává do karet vítězovi této zkoušky Meekeovi, který se posouvá pořadím výše, konkrétně hned za Kopeckého, který na něj se svým třetím časem ztratil bezmála sedm sekund. Druhý byl Hänninen, čtvrtý Kresta, pátý Basso, který dnes znovu odstartoval. Mimo trať se koukli Toht a Novikov. Po výpadcích Bassa, Vouilloze a Loixe se tak v boji o titul v IRC výrazně odtrhují Meeke a Kopecký.
Na RZ 11 Škoda vrací úder. Konkrétně Kopecký, který opět nabral to, co na Meekeho na předchozí RZ ztratil. Druhý dojel jeho týmový kolega Hänninen a třetí byl Valoušek taktéž se Škodou. a ztrátou čtyř sekund. Meeke na čtvrtém místě ztratil bezmála šest sekund. Valoušek se tedy dostáva před Tohta na deváté místo a Hänninen dotahuje průběžnou druhou příčku, kterou si hlídá Meeke.
RZ 12 se stala kořistí Krise Meekea, ale Hänninen za ním zaostal o pohých 0,8 sekundy. Jejich souboj bude ještě zajímavý. Naprosto shodný čas zajel jako Hänninen zajel i Basso, škoda, že po všrejším výletu do lesa jede již mimo pořadí. Čtvrté, páté a šesté místo patřilo dalším Fábiím v pořadí Kopecký Valoušek a Novikov. Pořadí se tedy teď příliš neměnilo, Kopecký upevňuje vedení a ke vdou velkým soubojům se schyluje na druhé příčce mezi Meekem a Hänninenem a na sedmé příčce, kde Novikov stahuje Pecha.
Pořadí po RZ 12 Komárov:
Po 1. etapě (po RZ 9 Zádveřice):
Sedmá rychlostní zkouška v Halenkovicích patřila jednoznačně vozům Škoda. Dominance těchto vozů byla tak velká, že obsadily hned první čyři místa. Vyhrál Hänninen, následovaný s nevelkou ztrátou Valouškem a Kopeckým, který ztratil už 1,5 sekundy. O jednu desetinu za ním byl ruský nováček na této soutěži Novikov. Až za "škodováky" se umístili stálí účastníci IRC Meeke a Loix. Sedmé místo patřilo Krestovi, osmé Prokopovi. Na této zkoušce odstoupil Odložilík pro poruchu převodovky a Martin Semerád vzdal také por technické potíže.
V osmou RZ sice vyhrál také Jan Kopecký, ale ta byla nakonec silně poznamenána velkou havárií Bassa. Ten nezvládl na mokru svůj vůz a zkončil v lese. Druhý čas ještě stihl zajet Prokop, Hänninen třetí a Meeke čtvrtý, ale další posádky měli už jen volný průjezd a tak dostaly časy přiděleny. Loix dostal vítězný čas Kopeckého, takže se na špici odstup neměnil.
Poslední zkouška první etapy RZ 9 Zádveřice se již jela za souvislého deště. Bravurní výkon předvedli vítězný Kopecký a pouhé čtyři sekundy za ním Meeke.Velice krásný třetí čas bral i Kresta, ale ten na vítěze ztrácel již dvacetr sekund! Celých dvanáct minut ztratil na zkoušce Mikkelsen, který na trati zastavil. Jezdci, kteří startovli na konci první desítky měli na trati již velmi zhoršené podmínky.
Pořadí po RZ 9 Zádveřice:
Po RZ 6 Zádveřice:
V 12:42 odstartovala legendární zkouška Pindula a na výsluní se opět vrátil Kopecký, který si další vyhranou RZ upevnil průběžné vedení. Něco málo přes tři sekundy ztratil druhý Basso, čtyři sekundy Loix a šest Hänninen. Pátým časem pokračoval v sérii hezkých časů Toht a šestý byl Novikov a následovala trojice Čechů Kresta, Valoušek, Prokop. Až desátý byl Meeke. Tato RZ znamenala propad pro Rosettiho, který nedobrovolně ztrávil 20 sekund v příkopu, a z bojů o vyšší příčky vypadl také Odložilík, který po defektu ztratil čtyři minuty.
RZ 6 nepatřila opět nikomu jinému, než Janu Kopeckému, který nyní vede před Loixem o 21 sekund. druhý byl Meeke a třetí Loix. Čtvrtý Hänninen, který v průběžném pořadí soutěže přeskočil zatím nejlepšího účastníka MMČR Krestu na páté příčce. A právě jemu patřil na této RZ pátý čas. Průběžné pořadí soutěže po 6. RZ ukazuje naše tabulka:
Pořadí po 6. RZ Zádveřice:
Pořadí po RZ
Po RZ 4 Kudlovice:
První sobotní test patřil už Kopeckému, který nadělil celých 5,2 sekund druhému Vouillozovi. Další pořaí bylo Kris Meeke, Freddy Loix, Giandomenico Basso a Juho Hänninen. Nejrychlejší soukromník byl Maďar Toth na sedmém místě následovaný Novikovem s Fabií. Nejrychlejšími z českého mistrovství byl desátý Kresta a jedenáctý Tarabus.
RZ 3 také patřila k radosti domácích diváků Kopeckému. O necelé tři sekundy byl pomalejší druhý Meeke, Vouilloz a Loix zajeli shodný třetí čas se ztrátou 5,2 sekund. Do konce první desítky se mněstnala čtveřice nejlepčích Čechů od sedmého Valouška přes Krestu a Prokopa k desátému Odložilíkovi. Pech jako suverénně nejrychlejší "enkař" zaznamenal třináctý čas.
Vedoucí jezdec průběžného pořadí Meeke však zdaleka ještě nehodil flintu do žita a ukázal to svým vítězstvím na RZ 4 v Kundlicích. O sekundu zaostal Loix a až třetí místo patřilo Kopeckému. Čtvrtý byl Basso, který zatím drží prapor Abarthu najvíše. Vynikající pátý čas si připsal Kresta, šestý byl Toht, sedmý Novikov, následovaný Prokopem a Pechem. Po menším požaru svého vozu byl nucen odstoupit dosud celkem rychlý Vouilloz, František Pokladník zle pocuchal svou Hondou Civic Type-R a odtoupit musel i druhý Proton Bryana Bouffiere, který měl tak jako jeho týmový kolega problémy s motorem.
Po RZ 1 Zlín:
Celá soutěž začala superspeciálkou ve Zlíně a už zde se domácí tým ukázal ve velkém světle. Zkoušku vyhrál Hänninen sekundu před Kopeckým. Po dvojici škodovek následovala dvojice Abarthů v pořadí Basso Rosetti a dvojice Peugeotů z Kronosu, kde byl Vouilloz rychlejší před Loixem. 7,4 sekud na vítěze ztratil první z domácího mistrovství Kresta, na kterého dotíral osmý Valoušek. Nejrychlejší enko podle očekávání bylo to Pechovo na devátem místě. Díky problémům s motorem zaznamenal až 29. čas Guy Wilks s Protonem. V sobotu už nenastoupil vůbec.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.