Barum Czech Rally Zlín 2009 startuje ve Zlíně v pátek. Už od úterý ale hlídají policisté okolí trati a několik závodníků již dostalo pokutu za rychlou jízdu obcí či městem, sdělila ve čtvrtek policejní mluvčí Jana Bartíková.
"Za překročení maximální povolené rychlosti v obci jsme dali pokutu čtyřem závodníkům, třem zahraničním soutěžícím a jednomu českému jezdci. Právě český závodník bude mít postih největší. V obci Raková jel více než sedmdesátikilometrovou rychlostí. Za to mu hrozí ztráta tří bodů a pokuta," uvedla Bartíková s tím, že ale většina závodníků pravidla silničního provozu bezvýhradně respektovala.
Policisté na zvýšené kontroly upozornili předem organizátory automobilové soutěže i veřejnost. "Závodníci se mimo vymezené tratě stávají běžnými účastníky silničního provozu a platí pro ně stejná pravidla jako pro ostatní řidiče. Přestože jsou to profesionálové, nedovolíme, aby zejména v obcích rychlou jízdou ohrožovali chodce a další účastníky silničního provozu," vzkázala policejní mluvčí. Radarovou techniku bude policie používat na přejezdech mezi jednotlivými rychlostními zkouškami po celou dobu Barum rally.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?