Martin Prokop prožívá šťastný srpen. Nejprve si v předstihu při Finské rally zajistil světový juniorský titul, následně byl českými novináři vybrán do pozice jezdce, který na Barum Czech rally Zlín bude pilotovat speciál Peugeot 207 Super 2000 v rámci projektu BFGoodrich Drivers Team. Těsně před začátkem seznamovacích jízd pak absolvoval stovku ostrých kilometrů na testovací trati nedaleko Vsetína.
„Když jsem s rallysportem začínal, nedokázal jsem si to představit. Vyhrál jsem v minulosti několik juniorských i produkčních závodů, ale titul jsem získal poprvé. Vše se to seběhlo velmi rychle. Ale postupně nám všem v týmu dochází, co jsme vlastně dokázali. Je to odměna za těch pět let našeho snažení,“ vrací se k zisku juniorského titulu Martin Prokop.
Pro jihlavského jezdce bude start na barumce premiérovým startem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „IRC samozřejmě sleduji i díky vstupu škodovky. Ale přestupu se zatím bráním, nechci jít tímto směrem. Nemám zkušenost s těmito soutěžemi. Mistrovství světa má pro mě stále svůj punc,“ přiznává člen týmu Jipocar Racing. Kromě premiéry v IRC byl pro Martina Prokopa s Janem Tománkem test vozu Peugeot 207 Super 2000 prvním poznáním vozu specifikace Super 2000.
„V minulosti jsem absolvoval jen pár kilometrů v roli spolujezdce na testu Jaromíra Tarabuse. Proto test s peugeotem byl skutečným poznáváním vozu. A speciál belgického týmu Kronos určitě nezklamal. Peugeot je skutečný závoďák, výtečně funguje, lehce se ovládá, přesně jak jsem si představoval. Každým kilometrem jsem se s autem sžíval, fantastické jsou na dvoutisícovce hlavně brzdy,“ popsal Prokop, jenž naposledy startoval na barumce v roce 2006, kdy obsadil s Citroënem C2 S1600 páté místo.
„Ale myslel jsem si, že přechod do kokpitu peugeotu bude jednodušší. Ale cítím, že mi budou chybět zkušenosti nejen s vozem, ale také s českými tratěmi. V těch velkých rychlostech si nebudu tak jistý, což u dvoutisícovky znamená nutnost ubrat a tím se ztrácí sekundy. Ale i přesto půjdu do barumky s čistou hlavou, se snahou předvést co možná nejlepší výkon. Čím dřív auto lépe poznám a začnu mu věřit, tím pro celkový výsledek lépe. Ale neočekávám, že budu od začátku stíhat absolutní špičce,“ uzavřel své předstartovní úvahy Martin Prokop.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?