Martin Prokop prožívá šťastný srpen. Nejprve si v předstihu při Finské rally zajistil světový juniorský titul, následně byl českými novináři vybrán do pozice jezdce, který na Barum Czech rally Zlín bude pilotovat speciál Peugeot 207 Super 2000 v rámci projektu BFGoodrich Drivers Team. Těsně před začátkem seznamovacích jízd pak absolvoval stovku ostrých kilometrů na testovací trati nedaleko Vsetína.
„Když jsem s rallysportem začínal, nedokázal jsem si to představit. Vyhrál jsem v minulosti několik juniorských i produkčních závodů, ale titul jsem získal poprvé. Vše se to seběhlo velmi rychle. Ale postupně nám všem v týmu dochází, co jsme vlastně dokázali. Je to odměna za těch pět let našeho snažení,“ vrací se k zisku juniorského titulu Martin Prokop.
Pro jihlavského jezdce bude start na barumce premiérovým startem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „IRC samozřejmě sleduji i díky vstupu škodovky. Ale přestupu se zatím bráním, nechci jít tímto směrem. Nemám zkušenost s těmito soutěžemi. Mistrovství světa má pro mě stále svůj punc,“ přiznává člen týmu Jipocar Racing. Kromě premiéry v IRC byl pro Martina Prokopa s Janem Tománkem test vozu Peugeot 207 Super 2000 prvním poznáním vozu specifikace Super 2000.
„V minulosti jsem absolvoval jen pár kilometrů v roli spolujezdce na testu Jaromíra Tarabuse. Proto test s peugeotem byl skutečným poznáváním vozu. A speciál belgického týmu Kronos určitě nezklamal. Peugeot je skutečný závoďák, výtečně funguje, lehce se ovládá, přesně jak jsem si představoval. Každým kilometrem jsem se s autem sžíval, fantastické jsou na dvoutisícovce hlavně brzdy,“ popsal Prokop, jenž naposledy startoval na barumce v roce 2006, kdy obsadil s Citroënem C2 S1600 páté místo.
„Ale myslel jsem si, že přechod do kokpitu peugeotu bude jednodušší. Ale cítím, že mi budou chybět zkušenosti nejen s vozem, ale také s českými tratěmi. V těch velkých rychlostech si nebudu tak jistý, což u dvoutisícovky znamená nutnost ubrat a tím se ztrácí sekundy. Ale i přesto půjdu do barumky s čistou hlavou, se snahou předvést co možná nejlepší výkon. Čím dřív auto lépe poznám a začnu mu věřit, tím pro celkový výsledek lépe. Ale neočekávám, že budu od začátku stíhat absolutní špičce,“ uzavřel své předstartovní úvahy Martin Prokop.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?