Juniorský mistr světa míří do Zlína

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 19. srpna 2009 11:39
Sdílej:

Martin Prokop prožívá šťastný srpen. Nejprve si v předstihu při Finské rally zajistil světový juniorský titul, následně byl českými novináři vybrán do pozice jezdce, který na Barum Czech rally Zlín bude pilotovat speciál Peugeot 207 Super 2000 v rámci projektu BFGoodrich Drivers Team. Těsně před začátkem seznamovacích jízd pak absolvoval stovku ostrých kilometrů na testovací trati nedaleko Vsetína.

„Když jsem s rallysportem začínal, nedokázal jsem si to představit. Vyhrál jsem v minulosti několik juniorských i produkčních závodů, ale titul jsem získal poprvé. Vše se to seběhlo velmi rychle. Ale postupně nám všem v týmu dochází, co jsme vlastně dokázali. Je to odměna za těch pět let našeho snažení,“ vrací se k zisku juniorského titulu Martin Prokop.

Pro jihlavského jezdce bude start na barumce premiérovým startem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „IRC samozřejmě sleduji i díky vstupu škodovky. Ale přestupu se zatím bráním, nechci jít tímto směrem. Nemám zkušenost s těmito soutěžemi. Mistrovství světa má pro mě stále svůj punc,“ přiznává člen týmu Jipocar Racing. Kromě premiéry v IRC byl pro Martina Prokopa s Janem Tománkem test vozu Peugeot 207 Super 2000 prvním poznáním vozu specifikace Super 2000.

 „V minulosti jsem absolvoval jen pár kilometrů v roli spolujezdce na testu Jaromíra Tarabuse. Proto test s peugeotem byl skutečným poznáváním vozu. A speciál belgického týmu Kronos určitě nezklamal. Peugeot je skutečný závoďák, výtečně funguje, lehce se ovládá, přesně jak jsem si představoval. Každým kilometrem jsem se s autem sžíval, fantastické jsou na dvoutisícovce hlavně brzdy,“ popsal Prokop, jenž naposledy startoval na barumce v roce 2006, kdy obsadil s Citroënem C2 S1600 páté místo.

„Ale myslel jsem si, že přechod do kokpitu peugeotu bude jednodušší. Ale cítím, že mi budou chybět zkušenosti nejen s vozem, ale také s českými tratěmi. V těch velkých rychlostech si nebudu tak jistý, což u dvoutisícovky znamená nutnost ubrat a tím se ztrácí sekundy. Ale i přesto půjdu do barumky s čistou hlavou, se snahou předvést co možná nejlepší výkon. Čím dřív auto lépe poznám a začnu mu věřit, tím pro celkový výsledek lépe. Ale neočekávám, že budu od začátku stíhat absolutní špičce,“ uzavřel své předstartovní úvahy Martin Prokop.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.