Toni Gardemeister věří, že letošní titul mezi jezdci získá jeho krajan Mikko Hirvonen. Gardemeister se musel zúčastnit své domácí Neste Oil Rally Finland pouze jako divák a všiml si velmi zajímavé věci: Jeho krajan doslova létal!
Toni opravu věří tomu, že jeho krajan, Mikko Hirvonen, dokáže zastavit suveréna Loeba v cestě za jeho již šestým titulem mistra světa v rally. Gardemeister má ale jednu podmínku, Mikko musí získat co možná nejlepší výsledek na Repco Rally Australia.„Mikko letos předvádí opravdu skvělou práci, zvláště ve Finsku. Byl jsem zde jako divák a Mikko jel hodně na limitu a tlačil na to. Vypadal báječně. Může vyhrát titul. Hodně důležitý bude nadcházející závod v Austrálii. Myslím, že kdo zde vyhraje, tak na konci roku získá titul,“ předpovídá Fin.
Toni vloni jezdil se SuzukiGardemeister se také vyjádřil na adresu druhého létajícího Fina stáje BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jariho-Mattiho Latvaly: „Jari-Matti zažil opravdu těžký rok a udělal spoustu chyb. On i tým těmito chybami ztratili spoustu bodů. To není moc dobré. Ale nesmíme zapomínat na to, že zajel i pár dobrých časů a výsledků, zvláště jeho vítězství bylo skvělé. Je to příslib do budoucna. Doufám, že opět najde sebedůvěru a bude zpět v plné síle,“ popisuje těžkou situaci svého krajana Gardemeister.Ohledně budoucnosti WRC je Toni optimistický a doufá, že by od roku 2011 mohly ve World Rally Championshipu přibýt další značky. „Je škoda, že v kalendáři na rok 2010 není Monte Carlo. V každém dobrém šampionátu potřebujete Monte, protože je to legenda. Každý ho zná a každý ho sleduje. Když zde bude méně jak 16 nebo 15 podniků, řekněme tak 12 nebo 13, tak to bude snazší pro týmy, snad by to mohlo přilákat i nějaké nové zájemce.“
„Doufejme, že se WRC vydává lepší cestou. Teď je zde jen pár týmů. Myslím však, že je tady dobrý příslib do budoucna. Asi ne příští rok, ale v letech 2011 nebo 2012 zde snad bude více týmů, protože auta budou trošku levnější než jsou teď. Možná také bude více privátních týmů, které do šampionátu přinesou více závodění,“ zakončuje ex-jezdec Suzuki.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?