Toni Gardemeister věří, že letošní titul mezi jezdci získá jeho krajan Mikko Hirvonen. Gardemeister se musel zúčastnit své domácí Neste Oil Rally Finland pouze jako divák a všiml si velmi zajímavé věci: Jeho krajan doslova létal!
Toni opravu věří tomu, že jeho krajan, Mikko Hirvonen, dokáže zastavit suveréna Loeba v cestě za jeho již šestým titulem mistra světa v rally. Gardemeister má ale jednu podmínku, Mikko musí získat co možná nejlepší výsledek na Repco Rally Australia.„Mikko letos předvádí opravdu skvělou práci, zvláště ve Finsku. Byl jsem zde jako divák a Mikko jel hodně na limitu a tlačil na to. Vypadal báječně. Může vyhrát titul. Hodně důležitý bude nadcházející závod v Austrálii. Myslím, že kdo zde vyhraje, tak na konci roku získá titul,“ předpovídá Fin.
Toni vloni jezdil se SuzukiGardemeister se také vyjádřil na adresu druhého létajícího Fina stáje BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jariho-Mattiho Latvaly: „Jari-Matti zažil opravdu těžký rok a udělal spoustu chyb. On i tým těmito chybami ztratili spoustu bodů. To není moc dobré. Ale nesmíme zapomínat na to, že zajel i pár dobrých časů a výsledků, zvláště jeho vítězství bylo skvělé. Je to příslib do budoucna. Doufám, že opět najde sebedůvěru a bude zpět v plné síle,“ popisuje těžkou situaci svého krajana Gardemeister.Ohledně budoucnosti WRC je Toni optimistický a doufá, že by od roku 2011 mohly ve World Rally Championshipu přibýt další značky. „Je škoda, že v kalendáři na rok 2010 není Monte Carlo. V každém dobrém šampionátu potřebujete Monte, protože je to legenda. Každý ho zná a každý ho sleduje. Když zde bude méně jak 16 nebo 15 podniků, řekněme tak 12 nebo 13, tak to bude snazší pro týmy, snad by to mohlo přilákat i nějaké nové zájemce.“
„Doufejme, že se WRC vydává lepší cestou. Teď je zde jen pár týmů. Myslím však, že je tady dobrý příslib do budoucna. Asi ne příští rok, ale v letech 2011 nebo 2012 zde snad bude více týmů, protože auta budou trošku levnější než jsou teď. Možná také bude více privátních týmů, které do šampionátu přinesou více závodění,“ zakončuje ex-jezdec Suzuki.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?