Toni Gardemeister věří, že letošní titul mezi jezdci získá jeho krajan Mikko Hirvonen. Gardemeister se musel zúčastnit své domácí Neste Oil Rally Finland pouze jako divák a všiml si velmi zajímavé věci: Jeho krajan doslova létal!
Toni opravu věří tomu, že jeho krajan, Mikko Hirvonen, dokáže zastavit suveréna Loeba v cestě za jeho již šestým titulem mistra světa v rally. Gardemeister má ale jednu podmínku, Mikko musí získat co možná nejlepší výsledek na Repco Rally Australia.„Mikko letos předvádí opravdu skvělou práci, zvláště ve Finsku. Byl jsem zde jako divák a Mikko jel hodně na limitu a tlačil na to. Vypadal báječně. Může vyhrát titul. Hodně důležitý bude nadcházející závod v Austrálii. Myslím, že kdo zde vyhraje, tak na konci roku získá titul,“ předpovídá Fin.
Toni vloni jezdil se SuzukiGardemeister se také vyjádřil na adresu druhého létajícího Fina stáje BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jariho-Mattiho Latvaly: „Jari-Matti zažil opravdu těžký rok a udělal spoustu chyb. On i tým těmito chybami ztratili spoustu bodů. To není moc dobré. Ale nesmíme zapomínat na to, že zajel i pár dobrých časů a výsledků, zvláště jeho vítězství bylo skvělé. Je to příslib do budoucna. Doufám, že opět najde sebedůvěru a bude zpět v plné síle,“ popisuje těžkou situaci svého krajana Gardemeister.Ohledně budoucnosti WRC je Toni optimistický a doufá, že by od roku 2011 mohly ve World Rally Championshipu přibýt další značky. „Je škoda, že v kalendáři na rok 2010 není Monte Carlo. V každém dobrém šampionátu potřebujete Monte, protože je to legenda. Každý ho zná a každý ho sleduje. Když zde bude méně jak 16 nebo 15 podniků, řekněme tak 12 nebo 13, tak to bude snazší pro týmy, snad by to mohlo přilákat i nějaké nové zájemce.“
„Doufejme, že se WRC vydává lepší cestou. Teď je zde jen pár týmů. Myslím však, že je tady dobrý příslib do budoucna. Asi ne příští rok, ale v letech 2011 nebo 2012 zde snad bude více týmů, protože auta budou trošku levnější než jsou teď. Možná také bude více privátních týmů, které do šampionátu přinesou více závodění,“ zakončuje ex-jezdec Suzuki.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.