Toni Gardemeister věří, že letošní titul mezi jezdci získá jeho krajan Mikko Hirvonen. Gardemeister se musel zúčastnit své domácí Neste Oil Rally Finland pouze jako divák a všiml si velmi zajímavé věci: Jeho krajan doslova létal!
Toni opravu věří tomu, že jeho krajan, Mikko Hirvonen, dokáže zastavit suveréna Loeba v cestě za jeho již šestým titulem mistra světa v rally. Gardemeister má ale jednu podmínku, Mikko musí získat co možná nejlepší výsledek na Repco Rally Australia.„Mikko letos předvádí opravdu skvělou práci, zvláště ve Finsku. Byl jsem zde jako divák a Mikko jel hodně na limitu a tlačil na to. Vypadal báječně. Může vyhrát titul. Hodně důležitý bude nadcházející závod v Austrálii. Myslím, že kdo zde vyhraje, tak na konci roku získá titul,“ předpovídá Fin.
Toni vloni jezdil se SuzukiGardemeister se také vyjádřil na adresu druhého létajícího Fina stáje BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jariho-Mattiho Latvaly: „Jari-Matti zažil opravdu těžký rok a udělal spoustu chyb. On i tým těmito chybami ztratili spoustu bodů. To není moc dobré. Ale nesmíme zapomínat na to, že zajel i pár dobrých časů a výsledků, zvláště jeho vítězství bylo skvělé. Je to příslib do budoucna. Doufám, že opět najde sebedůvěru a bude zpět v plné síle,“ popisuje těžkou situaci svého krajana Gardemeister.Ohledně budoucnosti WRC je Toni optimistický a doufá, že by od roku 2011 mohly ve World Rally Championshipu přibýt další značky. „Je škoda, že v kalendáři na rok 2010 není Monte Carlo. V každém dobrém šampionátu potřebujete Monte, protože je to legenda. Každý ho zná a každý ho sleduje. Když zde bude méně jak 16 nebo 15 podniků, řekněme tak 12 nebo 13, tak to bude snazší pro týmy, snad by to mohlo přilákat i nějaké nové zájemce.“
„Doufejme, že se WRC vydává lepší cestou. Teď je zde jen pár týmů. Myslím však, že je tady dobrý příslib do budoucna. Asi ne příští rok, ale v letech 2011 nebo 2012 zde snad bude více týmů, protože auta budou trošku levnější než jsou teď. Možná také bude více privátních týmů, které do šampionátu přinesou více závodění,“ zakončuje ex-jezdec Suzuki.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.