EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Před Barum rally jsem si povídal s jezdcem Škoda Motorsport Juho Hänninenem.
Nejprve bych chtěl za celou redakci gratulovat ke skvělému výsledku ve Finku.
J.H. Děkuji, byl to nádherný závod. Možná nejhezčí z celého roku.
V minulém týdnu prověhlo několik testovacích dnů. Testovali jste nějaké nové komponenty ro Fabii?
J.H. Ne ne, byl to normální test jako před každou soutěží. Hlavní zaměření bylo na tlumiče, protože Barum má specifický povrch tratě oproti Ypres.
Barum Czech Rally je náročný závod, absolvujete nejakou speciální přípravu, jako trápení těla v posilovně?
J.H. Ve Zlíně bude velmi teplo. Udržuji se v kondici po celý rok, takže speciální příprava není třeba. Jezdím na kole, běhám.
Ve Zlíně bude obrovská konkurence. Sejde se zde okolo 25 speciálů S2000. Koho tipuješ do TOP 5?
J.H. Nemyslím si, že zasáhnu do boje o vítězství. Je to moje první Barum Rally, a se svým cílem musím být optimistický. Bude zde opravdu velká konkurence, samá velká jména. Viděl bych to takhle. Honza (Jan Kopecký), Meeke, Vouilloiz, Loix, Prokop, Kresta.
Je o tobě známo že jsi specialista na šotolinový povrch. Je pro tebe lepší mokrý nebo suchý asfalt?
J.H. Když je asfalt suchý, tak se zde lépe hledá správná přilnavost, je na něm člověk jistější. Proto se lépe cítím na suchém povrchu.
Je dána nějaká speciální taktika na Barum Czech Rally Zlín?J.H. Žádná speciální taktika nebyla stanovena. Moc rád bych bych v cíli soutěže, abych získal co nejvíce zkušeností nejen s místními tratěmi, ale také hlavně na asfaltě.
Děkuji za rozohovr a ve Zlíně přeji hodně štěstí.J.H. Také děkuji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.