EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Před Barum rally jsem si povídal s jezdcem Škoda Motorsport Juho Hänninenem.
Nejprve bych chtěl za celou redakci gratulovat ke skvělému výsledku ve Finku.
J.H. Děkuji, byl to nádherný závod. Možná nejhezčí z celého roku.
V minulém týdnu prověhlo několik testovacích dnů. Testovali jste nějaké nové komponenty ro Fabii?
J.H. Ne ne, byl to normální test jako před každou soutěží. Hlavní zaměření bylo na tlumiče, protože Barum má specifický povrch tratě oproti Ypres.
Barum Czech Rally je náročný závod, absolvujete nejakou speciální přípravu, jako trápení těla v posilovně?
J.H. Ve Zlíně bude velmi teplo. Udržuji se v kondici po celý rok, takže speciální příprava není třeba. Jezdím na kole, běhám.
Ve Zlíně bude obrovská konkurence. Sejde se zde okolo 25 speciálů S2000. Koho tipuješ do TOP 5?
J.H. Nemyslím si, že zasáhnu do boje o vítězství. Je to moje první Barum Rally, a se svým cílem musím být optimistický. Bude zde opravdu velká konkurence, samá velká jména. Viděl bych to takhle. Honza (Jan Kopecký), Meeke, Vouilloiz, Loix, Prokop, Kresta.
Je o tobě známo že jsi specialista na šotolinový povrch. Je pro tebe lepší mokrý nebo suchý asfalt?
J.H. Když je asfalt suchý, tak se zde lépe hledá správná přilnavost, je na něm člověk jistější. Proto se lépe cítím na suchém povrchu.
Je dána nějaká speciální taktika na Barum Czech Rally Zlín?J.H. Žádná speciální taktika nebyla stanovena. Moc rád bych bych v cíli soutěže, abych získal co nejvíce zkušeností nejen s místními tratěmi, ale také hlavně na asfaltě.
Děkuji za rozohovr a ve Zlíně přeji hodně štěstí.J.H. Také děkuji.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?