EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Před Barum rally jsem si povídal s jezdcem Škoda Motorsport Juho Hänninenem.
Nejprve bych chtěl za celou redakci gratulovat ke skvělému výsledku ve Finku.
J.H. Děkuji, byl to nádherný závod. Možná nejhezčí z celého roku.
V minulém týdnu prověhlo několik testovacích dnů. Testovali jste nějaké nové komponenty ro Fabii?
J.H. Ne ne, byl to normální test jako před každou soutěží. Hlavní zaměření bylo na tlumiče, protože Barum má specifický povrch tratě oproti Ypres.
Barum Czech Rally je náročný závod, absolvujete nejakou speciální přípravu, jako trápení těla v posilovně?
J.H. Ve Zlíně bude velmi teplo. Udržuji se v kondici po celý rok, takže speciální příprava není třeba. Jezdím na kole, běhám.
Ve Zlíně bude obrovská konkurence. Sejde se zde okolo 25 speciálů S2000. Koho tipuješ do TOP 5?
J.H. Nemyslím si, že zasáhnu do boje o vítězství. Je to moje první Barum Rally, a se svým cílem musím být optimistický. Bude zde opravdu velká konkurence, samá velká jména. Viděl bych to takhle. Honza (Jan Kopecký), Meeke, Vouilloiz, Loix, Prokop, Kresta.
Je o tobě známo že jsi specialista na šotolinový povrch. Je pro tebe lepší mokrý nebo suchý asfalt?
J.H. Když je asfalt suchý, tak se zde lépe hledá správná přilnavost, je na něm člověk jistější. Proto se lépe cítím na suchém povrchu.
Je dána nějaká speciální taktika na Barum Czech Rally Zlín?J.H. Žádná speciální taktika nebyla stanovena. Moc rád bych bych v cíli soutěže, abych získal co nejvíce zkušeností nejen s místními tratěmi, ale také hlavně na asfaltě.
Děkuji za rozohovr a ve Zlíně přeji hodně štěstí.J.H. Také děkuji.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?