Nový Juniorský mistr světa, Martin Prokop, doufá, že mu titul pomůže a dostane se třeba do šampionátu WRC. Jeho vysněným vozem by byl Citroën C4 WRC.
Martin Prokop by rád napodobil Sébastiena Ogiera a využil zisk Juniorského titulu k postupu o kategorii výš. Martin doufá, že titul mezi juniory je k tomu dostatečný. Nejraději by samozřejmě soutěžil za volantem Citroënu C4 WRC. Prokop jezdil čtyři roky Juniorský šampionát, proto by teď mohl přijít ten pravý čas na přestup do nejvyšší ligy.
Možností má kromě WRC český zástupce ale víc, například vozy S2000, ze kterých se za dva roky stanou auta kategorie WRC. Mohl by si tak zajistit například místo v nějakém týmu, který se chystá na přestup. Další možností je pochopitelně zůstat v J-WRC a P-WRC. „Každý ví, že bychom rádi udělali krok vpřed. To znamená vůz S2000 nebo WRC. Bude to ale velký krok vpřed,“ říká Martin pro stránky wrc.com.
„Musíme počkat, až budou upřesněna pravidla. Až poté budeme vědět, jakým směrem se bude v budoucnosti rallysportu ubírat, jestli to budou vozy WRC nebo Super 2000. Poté se rozhodnu, jestli zůstanu v kategoriích P-WRC a J-WRC nebo koupím vůz S2000. Nejsem si ale jistý, jestli by to byla dobrá investice, investovat do S2000 už teď. Musíme všichni počkat na rozhodnutí FIA.“
Martin už s C4 WRC jezdil
Prvotním cílem je ale WRC. Prokop doufá, že se mu podaří získat potřebný obnos pro tuto kategorii. Zároveň by chtěl pokračovat s Citroënem a jeho podporou: „Pro mne by to byla ta nejlepší varianta. Všichni ale dobře víme, že WRC stojí hodně peněz. Když je seženu, mohu začít jednat s Citroënem,“ zakončil Martin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.