Nový Juniorský mistr světa, Martin Prokop, doufá, že mu titul pomůže a dostane se třeba do šampionátu WRC. Jeho vysněným vozem by byl Citroën C4 WRC.
Martin Prokop by rád napodobil Sébastiena Ogiera a využil zisk Juniorského titulu k postupu o kategorii výš. Martin doufá, že titul mezi juniory je k tomu dostatečný. Nejraději by samozřejmě soutěžil za volantem Citroënu C4 WRC. Prokop jezdil čtyři roky Juniorský šampionát, proto by teď mohl přijít ten pravý čas na přestup do nejvyšší ligy.
Možností má kromě WRC český zástupce ale víc, například vozy S2000, ze kterých se za dva roky stanou auta kategorie WRC. Mohl by si tak zajistit například místo v nějakém týmu, který se chystá na přestup. Další možností je pochopitelně zůstat v J-WRC a P-WRC. „Každý ví, že bychom rádi udělali krok vpřed. To znamená vůz S2000 nebo WRC. Bude to ale velký krok vpřed,“ říká Martin pro stránky wrc.com.
„Musíme počkat, až budou upřesněna pravidla. Až poté budeme vědět, jakým směrem se bude v budoucnosti rallysportu ubírat, jestli to budou vozy WRC nebo Super 2000. Poté se rozhodnu, jestli zůstanu v kategoriích P-WRC a J-WRC nebo koupím vůz S2000. Nejsem si ale jistý, jestli by to byla dobrá investice, investovat do S2000 už teď. Musíme všichni počkat na rozhodnutí FIA.“
Martin už s C4 WRC jezdil
Prvotním cílem je ale WRC. Prokop doufá, že se mu podaří získat potřebný obnos pro tuto kategorii. Zároveň by chtěl pokračovat s Citroënem a jeho podporou: „Pro mne by to byla ta nejlepší varianta. Všichni ale dobře víme, že WRC stojí hodně peněz. Když je seženu, mohu začít jednat s Citroënem,“ zakončil Martin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?