Nový Juniorský mistr světa, Martin Prokop, doufá, že mu titul pomůže a dostane se třeba do šampionátu WRC. Jeho vysněným vozem by byl Citroën C4 WRC.
Martin Prokop by rád napodobil Sébastiena Ogiera a využil zisk Juniorského titulu k postupu o kategorii výš. Martin doufá, že titul mezi juniory je k tomu dostatečný. Nejraději by samozřejmě soutěžil za volantem Citroënu C4 WRC. Prokop jezdil čtyři roky Juniorský šampionát, proto by teď mohl přijít ten pravý čas na přestup do nejvyšší ligy.
Možností má kromě WRC český zástupce ale víc, například vozy S2000, ze kterých se za dva roky stanou auta kategorie WRC. Mohl by si tak zajistit například místo v nějakém týmu, který se chystá na přestup. Další možností je pochopitelně zůstat v J-WRC a P-WRC. „Každý ví, že bychom rádi udělali krok vpřed. To znamená vůz S2000 nebo WRC. Bude to ale velký krok vpřed,“ říká Martin pro stránky wrc.com.
„Musíme počkat, až budou upřesněna pravidla. Až poté budeme vědět, jakým směrem se bude v budoucnosti rallysportu ubírat, jestli to budou vozy WRC nebo Super 2000. Poté se rozhodnu, jestli zůstanu v kategoriích P-WRC a J-WRC nebo koupím vůz S2000. Nejsem si ale jistý, jestli by to byla dobrá investice, investovat do S2000 už teď. Musíme všichni počkat na rozhodnutí FIA.“
Martin už s C4 WRC jezdil
Prvotním cílem je ale WRC. Prokop doufá, že se mu podaří získat potřebný obnos pro tuto kategorii. Zároveň by chtěl pokračovat s Citroënem a jeho podporou: „Pro mne by to byla ta nejlepší varianta. Všichni ale dobře víme, že WRC stojí hodně peněz. Když je seženu, mohu začít jednat s Citroënem,“ zakončil Martin.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?