Vítězství Giandomenica Bassa je přesně to, co tovární tým Abarth potřeboval. Basso vyhrál pro italskou značku letos první soutěž a zároveň to bylo po delší době, kdy na nejvyšší stupínek v Intercontinental Rally Challenge postavil jezdec pilotující Abarth Grande Punto S2000.
Vítězství Giandomenica má blahodárný účinek na práci všech členů týmu. Jejich morálka pochopitelně vzrostla. Bassův týmový kolega, Anton Alén, který v době konání rally na Madeiře bojoval doma ve Finsku a získal druhé místo ve skupině N, je z vítězství kolegy opravdu šťastný. Alén bude reprezentovat tým Abarth na Barum Czech Rally Zlín, když vystřídá na postu dvojky italského týmu letos nevýrazného Rossetiho. „Je to skvělý výsledek a pochopitelně dobré povzbuzení celého týmu. Na tamější soutěži byl Giandomenico vždycky rychlý a letos to opět prokázal. S konkurenčními Peugeoty si poradil opravdu skvěle,“ chválí svého kolegu Alén. Tovární tým Fiatu má naplánovaný ještě jeden test před startem Barum Czech Rally Zlín.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?