Jari Ketomaa podal na své domácí soutěži Neste Oil Rally Finland skvělý výkon, když dokázal poprvé v MS bodovat. Ač by se mohlo zdát, že to byl dobrý výsledek, Jari chtěl víc.
Ketomaa, který vloni skončil v PWRC třetí, startoval s privátním Subaru Impreza WRC specifikace 2007. I přes tento handicap se Ketomaa dokázal prosazovat mezi ostřílenými borci z MS. První den zakončil na osmém místě. V průběhu prvního dne sice na RZ6 spadl až na deváté místo, ale hned na dalším testu se vrátil na body, když první etapu zakončil 1,9s za Madsem Ostbergem na sedmé pozici.
V sobotu pokračoval Jari Ketomaa ve skvělých výkonech. Jedinou skvrnou na jeho sobotním výsledku byla chyba na první ranní vložce, Leustu 1, kde sjel finský závodník s svým Subaru mimo trati a trefil strom. Celý incident znamenal ztrátu 1 minuty. Hned na další RZ se ale dostal zpět na osmou příčku, když skvělým časem přeskočil Matthewa Wilsona a Henninga Solberga (problémy se zavěšením). Druhý den soutěže zakončil na sedmém místě.V celkovém účtování si Jari připsal jedenáct časů v TOP6 a ve svém prvním startu v MS s vozem kategorie WRC specifikace 2007 dokázal víc, než od něj odborníci očekávali. Samotný jezdec ale se svým výsledkem spokojený není! Na této rally startoval již po šesté: „Rozhodně jsem chtěl lepší výsledek. Naše časy mohly být lepší, ale jsem rád, že jsme byli blízko nejlepší pětici posádek. Měli jsme ale k dispozici vůz specifikace 2007. To byla určitá nevýhoda. S tímto vozem jsme zatím letos natestovali pouhých 100 km,“ připomíná Ketomaa.
Ketomaa měl k dispozici tuto specifikaci Subaru Imprezy WRC
„Když jsme odjeli dobrou rychlostní zkoušku bez problémů, tak jsme byli s našimi časy spokojeni. Ale díky problémům s motorem a také defektu není náš výsledek tak skvělý. Mohli jsme být pátí celkově, kdybychom neměli tyto problémy,“ podotýká spolujezdec Stenberg.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?