Jari Ketomaa podal na své domácí soutěži Neste Oil Rally Finland skvělý výkon, když dokázal poprvé v MS bodovat. Ač by se mohlo zdát, že to byl dobrý výsledek, Jari chtěl víc.
Ketomaa, který vloni skončil v PWRC třetí, startoval s privátním Subaru Impreza WRC specifikace 2007. I přes tento handicap se Ketomaa dokázal prosazovat mezi ostřílenými borci z MS. První den zakončil na osmém místě. V průběhu prvního dne sice na RZ6 spadl až na deváté místo, ale hned na dalším testu se vrátil na body, když první etapu zakončil 1,9s za Madsem Ostbergem na sedmé pozici.
V sobotu pokračoval Jari Ketomaa ve skvělých výkonech. Jedinou skvrnou na jeho sobotním výsledku byla chyba na první ranní vložce, Leustu 1, kde sjel finský závodník s svým Subaru mimo trati a trefil strom. Celý incident znamenal ztrátu 1 minuty. Hned na další RZ se ale dostal zpět na osmou příčku, když skvělým časem přeskočil Matthewa Wilsona a Henninga Solberga (problémy se zavěšením). Druhý den soutěže zakončil na sedmém místě.V celkovém účtování si Jari připsal jedenáct časů v TOP6 a ve svém prvním startu v MS s vozem kategorie WRC specifikace 2007 dokázal víc, než od něj odborníci očekávali. Samotný jezdec ale se svým výsledkem spokojený není! Na této rally startoval již po šesté: „Rozhodně jsem chtěl lepší výsledek. Naše časy mohly být lepší, ale jsem rád, že jsme byli blízko nejlepší pětici posádek. Měli jsme ale k dispozici vůz specifikace 2007. To byla určitá nevýhoda. S tímto vozem jsme zatím letos natestovali pouhých 100 km,“ připomíná Ketomaa.
Ketomaa měl k dispozici tuto specifikaci Subaru Imprezy WRC
„Když jsme odjeli dobrou rychlostní zkoušku bez problémů, tak jsme byli s našimi časy spokojeni. Ale díky problémům s motorem a také defektu není náš výsledek tak skvělý. Mohli jsme být pátí celkově, kdybychom neměli tyto problémy,“ podotýká spolujezdec Stenberg.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.