Jari Ketomaa podal na své domácí soutěži Neste Oil Rally Finland skvělý výkon, když dokázal poprvé v MS bodovat. Ač by se mohlo zdát, že to byl dobrý výsledek, Jari chtěl víc.
Ketomaa, který vloni skončil v PWRC třetí, startoval s privátním Subaru Impreza WRC specifikace 2007. I přes tento handicap se Ketomaa dokázal prosazovat mezi ostřílenými borci z MS. První den zakončil na osmém místě. V průběhu prvního dne sice na RZ6 spadl až na deváté místo, ale hned na dalším testu se vrátil na body, když první etapu zakončil 1,9s za Madsem Ostbergem na sedmé pozici.
V sobotu pokračoval Jari Ketomaa ve skvělých výkonech. Jedinou skvrnou na jeho sobotním výsledku byla chyba na první ranní vložce, Leustu 1, kde sjel finský závodník s svým Subaru mimo trati a trefil strom. Celý incident znamenal ztrátu 1 minuty. Hned na další RZ se ale dostal zpět na osmou příčku, když skvělým časem přeskočil Matthewa Wilsona a Henninga Solberga (problémy se zavěšením). Druhý den soutěže zakončil na sedmém místě.V celkovém účtování si Jari připsal jedenáct časů v TOP6 a ve svém prvním startu v MS s vozem kategorie WRC specifikace 2007 dokázal víc, než od něj odborníci očekávali. Samotný jezdec ale se svým výsledkem spokojený není! Na této rally startoval již po šesté: „Rozhodně jsem chtěl lepší výsledek. Naše časy mohly být lepší, ale jsem rád, že jsme byli blízko nejlepší pětici posádek. Měli jsme ale k dispozici vůz specifikace 2007. To byla určitá nevýhoda. S tímto vozem jsme zatím letos natestovali pouhých 100 km,“ připomíná Ketomaa.
Ketomaa měl k dispozici tuto specifikaci Subaru Imprezy WRC
„Když jsme odjeli dobrou rychlostní zkoušku bez problémů, tak jsme byli s našimi časy spokojeni. Ale díky problémům s motorem a také defektu není náš výsledek tak skvělý. Mohli jsme být pátí celkově, kdybychom neměli tyto problémy,“ podotýká spolujezdec Stenberg.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?