Vedení mistrovství světa v rally by rádo vidělo na svých soutěžích víc pilotů F1, podle promotéra Simona Longa by to bylo skvělé pro oba motoristické sporty. Informaci přinesl ve čtvrtek server planet-f1.
Minulý víkend absolvoval Finskou rally domácí pilot stáje F1 Ferrari Kimi Räikkönen. Známý milovník rallyových soutěží se na start mistrovství světa postavil vůbec poprvé. Než havaroval a musel odstoupit, byl třetí ve své třídě. Räikkönenův debut vzbudil zájem dalších pilotů F1, Němce Sebastiana Vettela a Poláka Roberta Kubici. Oba řekli, že vyzkoušet rally by je lákalo.
Výjimkou není ani opačný postup. Mistr světa v rally Sebastien Loeb už testoval vůz F1 Toro Rosso a mluví se dokonce o tom, že v posledním závodě letošní sezony, listopadové Velké ceně Abú Zabí, by mohl v barvách italsko-rakouské stáje debutovat v F1.
"Myslím, že je fantastické vidět zájem pilotů F1 o rally," řekl Long. "Máme dva špičkové a prestižní motoristické seriály, jezdci v obou kategoriích jsou pravděpodobně nejlepšími piloty světa. Bylo by vzrušující, kdyby se rozpoutal boj o to, zda jsou lepší piloti F1, nebo rallyoví závodníci."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?