Vedení mistrovství světa v rally by rádo vidělo na svých soutěžích víc pilotů F1, podle promotéra Simona Longa by to bylo skvělé pro oba motoristické sporty. Informaci přinesl ve čtvrtek server planet-f1.
Minulý víkend absolvoval Finskou rally domácí pilot stáje F1 Ferrari Kimi Räikkönen. Známý milovník rallyových soutěží se na start mistrovství světa postavil vůbec poprvé. Než havaroval a musel odstoupit, byl třetí ve své třídě. Räikkönenův debut vzbudil zájem dalších pilotů F1, Němce Sebastiana Vettela a Poláka Roberta Kubici. Oba řekli, že vyzkoušet rally by je lákalo.
Výjimkou není ani opačný postup. Mistr světa v rally Sebastien Loeb už testoval vůz F1 Toro Rosso a mluví se dokonce o tom, že v posledním závodě letošní sezony, listopadové Velké ceně Abú Zabí, by mohl v barvách italsko-rakouské stáje debutovat v F1.
"Myslím, že je fantastické vidět zájem pilotů F1 o rally," řekl Long. "Máme dva špičkové a prestižní motoristické seriály, jezdci v obou kategoriích jsou pravděpodobně nejlepšími piloty světa. Bylo by vzrušující, kdyby se rozpoutal boj o to, zda jsou lepší piloti F1, nebo rallyoví závodníci."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.