Martin Prokop vyhrál v neděli Finskou rally v kategorii juniorů a stal se mistrem světa. Celkové vítězství v závěrečné třetí etapě udržel domácí Mikko Hirvonen, který tak zvýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí MS před druhým Sébastienem Loebem z Francie.
Prokop s navigátorem Janem Tománkem si od první etapy Finské rally získali před svými pronásledovateli dostatečný náskok, který v dalších dvou dnech jistou jízdou udržovali. K předčasnému prvenství v seriálu MS juniorů jim pomohla zaváhání největších konkurentů. Prokop potřeboval ke stoprocentní jistotě získat o bod více než Polák Michal Kosciuszko, pro kterého to byl letos poslední start, a o čtyři body více než Aaron Burkart z Německa. Obě tyto podmínky nakonec splnil.
"Jsem velmi spokojený s výsledkem. Dříve jsem si něco takového nedokázal představit. Je to jako sen, jeden z nejlepších výsledků kariéry. Snad to bude mít dobrý vliv na moji budoucnost," pravil v cíli jihlavský pilot, který závodil s vozem Citroën C2 1600 a celkově byl čtrnáctý.
Pozornost fanoušků však byla upřena především na souboj Hirvonena s Loebem, který se během závěrečným čtyř rychlostních zkoušek pokoušel o nemožné a toužil po stažení více než půlminutového manka. Hirvonen jel v neděli na jistotu a svůj náskok s přehledem uhájil. "Prožívám absolutně skvělé pocity," svěřil se Hirvonen, jenž má v čele průběžného pořadí MS tříbodový náskok na Francouze.
"Byl to kvalitní souboj. Mikko byl velmi dobrý a jel velmi rychle. Včera jsem ztratil moc času kvůli defektu. O titulu se rozhodne v závěrečných soutěžích," pravil Loeb. Do konce sezony zbývají odjet ještě tři mistrovské závody.
Do cíle Finské rally nakonec nedorazil velmi ostře sledovaný pilot F1 Kimi Räikkönen, jenž ještě v sobotu držel 15. příčku. Ovšem v závěru druhé etapy havaroval, propadl se o šest míst a v neděli už nenastoupil. Druhý český jezdec Martin Semerád měl od začátku závodu technické potíže a také on se v konečném pořadí neobjevil.
Desátým podnikem letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích bude od 4. do 6. září Australská rally.
Finská rallyKonečné pořadí po 3. etapě: 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC) 2:50:40,9, 2. Loeb - Elena (Fr.,Mon./Citröen C4 WRC) +25,1, 3. Latvala - Anttila (Fin./Ford Focus RS WRC) +49,9, 4. Sordo - Marti (Šp./Citroën C4 WRC) +1:06,1, 5. Rantanen - Lukka (Fin./Ford Focus RS WRC) +4:18,2, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +4:18,5, ...14. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Citroën C2 S1600) +26:22,2, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) závod nedokončili.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?