Martin Prokop vyhrál v neděli Finskou rally v kategorii juniorů a stal se mistrem světa. Celkové vítězství v závěrečné třetí etapě udržel domácí Mikko Hirvonen, který tak zvýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí MS před druhým Sébastienem Loebem z Francie.
Prokop s navigátorem Janem Tománkem si od první etapy Finské rally získali před svými pronásledovateli dostatečný náskok, který v dalších dvou dnech jistou jízdou udržovali. K předčasnému prvenství v seriálu MS juniorů jim pomohla zaváhání největších konkurentů. Prokop potřeboval ke stoprocentní jistotě získat o bod více než Polák Michal Kosciuszko, pro kterého to byl letos poslední start, a o čtyři body více než Aaron Burkart z Německa. Obě tyto podmínky nakonec splnil.
"Jsem velmi spokojený s výsledkem. Dříve jsem si něco takového nedokázal představit. Je to jako sen, jeden z nejlepších výsledků kariéry. Snad to bude mít dobrý vliv na moji budoucnost," pravil v cíli jihlavský pilot, který závodil s vozem Citroën C2 1600 a celkově byl čtrnáctý.
Pozornost fanoušků však byla upřena především na souboj Hirvonena s Loebem, který se během závěrečným čtyř rychlostních zkoušek pokoušel o nemožné a toužil po stažení více než půlminutového manka. Hirvonen jel v neděli na jistotu a svůj náskok s přehledem uhájil. "Prožívám absolutně skvělé pocity," svěřil se Hirvonen, jenž má v čele průběžného pořadí MS tříbodový náskok na Francouze.
"Byl to kvalitní souboj. Mikko byl velmi dobrý a jel velmi rychle. Včera jsem ztratil moc času kvůli defektu. O titulu se rozhodne v závěrečných soutěžích," pravil Loeb. Do konce sezony zbývají odjet ještě tři mistrovské závody.
Do cíle Finské rally nakonec nedorazil velmi ostře sledovaný pilot F1 Kimi Räikkönen, jenž ještě v sobotu držel 15. příčku. Ovšem v závěru druhé etapy havaroval, propadl se o šest míst a v neděli už nenastoupil. Druhý český jezdec Martin Semerád měl od začátku závodu technické potíže a také on se v konečném pořadí neobjevil.
Desátým podnikem letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích bude od 4. do 6. září Australská rally.
Finská rallyKonečné pořadí po 3. etapě: 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC) 2:50:40,9, 2. Loeb - Elena (Fr.,Mon./Citröen C4 WRC) +25,1, 3. Latvala - Anttila (Fin./Ford Focus RS WRC) +49,9, 4. Sordo - Marti (Šp./Citroën C4 WRC) +1:06,1, 5. Rantanen - Lukka (Fin./Ford Focus RS WRC) +4:18,2, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +4:18,5, ...14. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Citroën C2 S1600) +26:22,2, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) závod nedokončili.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?