Giandomenico Basso udržel za zády domácího Magalhaese a poprvé v letošní sezoně stanul na stupni nejvyšším v Intercontinental Rally Challenge.
Výsledky po RZ21:
Domácí matador Magalhaes v posledních čtyřech vložkách mohutně stahoval Bassův náskok. Zvítězil ve třech vložkách, přesto jeho snaha na vítězství nestačila a rozdíl v cíli soutěže byl mezi prvními dvěma jezdci jen 3,5 vteřiny. Třetí místo před atakujícím Vouilozem uhájil Camacho. Pátý byl lídr IRC Meeke, šestý Loix.
Po RZ 21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 3:09:55,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 3:09:58,9 +3,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 3:10:37,1 +41,7 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 3:10:44,8 +49,4 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 3:11:17,3 +1:21,9 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 3:11:23,8 +1:28,4 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 3:14:53,3 +4:57,9 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 3:15:46,0 +5:50,6 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 3:17:25,3 +7:29,9 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 3:20:17,8 +10:22,4
Výsledky po RZ17:
Po pomalejším rozjezdu se Giandomenico Basso znovu probudil, vyhrál poslední dvě vložky a je stále na čele. Další dvě místa stále patří dvěma domácím jezdcům Magalhaesovi a Camachovi. Za čtvrtého Vouiloze poskočil Meeke, kterému nahrála havárie druhého továrního jezdce Abarthu Rossetiho na šestnácté vložce. V současné době mají posádky před sebou poslední čtyři vložky soutěže. Vítěz by měl být znám pře šestou hodinou.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:32:38,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:32:55,8 +17,4 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:33:21,8 +43,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:33:36,9 +58,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:34:02,0 +1:23,6 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:34:06,9 +1:28,5 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:36:52,1 +4:13,7 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:37:35,8 +4:57,4 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:38:51,5 +6:13,1 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 2:41:07,3 +8:28,9
Výsledky po RZ15:
V dnešních dvou vložkách skončil vedoucí muž celkového pořadí jednou šestý, jednou druhý a i když se o pár sekund jeho náskok ztenčil, zůstává ve vedení. Druhý je stále Magalhaes a třetí Camacho. Na ostatních pozicích se pořadí také nemění, ale rozdíly jsou až do sedmého místa, které patří „Fast Fredymu“ minimální.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:10:34,6 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:10:50,1 +15,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:11:07,2 +32,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:11:24,8 +50,2 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:11:36,7 +1:02,1 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:11:45,1 +1:10,5 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:11:47,8 +1:13,2 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:14:03,6 +3:29,0 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:14:53,6 +4:19,0 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:16:04,3 +5:29,9
Výsledky po RZ 13:
Pořadí po první etapě vykrystalizovalo celkem jednoznačně. Basso si pohlídal vedení v soutěži. V poslední sekci první etapy byl nejrychlejší jen v jedné vložce, ale přesto si udržel vedení o šestnáct vteřin před dvojicí domácích jezdců. Čtvrté místo drží „biker“ Vouiloz před dvojkou Abarthu Rossetim a urputně bojující dvojicí s peugeoty z dílen Kronosu, Loixe a Meekeho, z nichž druhý začíná být rychlejší a belgičana o místo přeskočil.
Po RZ 13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:55:28,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:55:44,3 +16,0 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:55:57,7 +29,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:56:18,0 +49,7 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:56:31,9 +1:03,6 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:56:36,0 +1:07,7 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:56:40,1 +1:11,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:58:41,8 +3:13,5 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:59:29,7 +4:01,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:00:33,4 +5:05,1
Výsledky po RZ 9:
Dalo by se říci, že to je soutěž jednoho muže. V posledních čtyřek vložkách třetí sekce italský jezdec zvítězil ve třech, jen na osmé vložce přenechal první dnešní vítězství Magalhaesovi a v čele si udržuje náskok kolem dvaceti vteřin. Na ostatních místech se stále nic nemění, pořadí zůstává ustálené, jen ztráta většiny ostatních narůstá, což je překvapující zejména u jezdců Kronosu Loixe a Meekeho.
Po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:02,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:22:21,4 +19,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:22:27,2 +24,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:22:43,3 +41,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:56,2 +53,9 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:23:06,1 +1:00,3 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +1:03,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +2:16,8 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:25:04,7 +3:02,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:25:07,9 +3:05,6
Výsledky po RZ 5:
Italského asfaltového specialistu Bassa nedokázal nikdo porazit ani v druhé dnešní sekci rychlostních zkoušek a ten pomalu zvyšuje svůj náskok na čele soutěže. Ostatní pořadí zůstává nezměněno s výjimkou souboje Loix - Meeke, kdy britský jezdec přeskočil belgičana na místo šesté a Nunes se posunul před Solowowa na místo osmé. V soutěži již nepokračuje jediný český zástupce Antonín Tlusťák, kterého na třetí RZ zradila technika jeho Citroenu C2 S1600.
Po RZ 5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:11,5 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 48:28,3 +16,8 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 48:34,1 +22,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 48:39,5 +28,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:43,0 +31,5 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 48:52,9 +41,4 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 49:00,1 +48,6 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 49:50,8 +1:39,3 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 49:52,7 +1:41,2 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 50:06,8 +1:55,3
Výsledky po RZ 3:
Basso vyhrál obě RZ úvodní sekce a je ve vedení o 4,1s před domácím Bruno Magalhaesem. Třetí místo drží další domácí jezdec Alexandre Camacho a až za ním je první jezdec belgického Kronosu, Nicolas Vouiloz. Další dva jezdci, kteří disponují technikou od Kronosu, Fredy Loix a Kris Meeke figurují na šestém a sedmém místě a zdá se, že slova Meekeho před startem soutěže se naplňují. Meeke prohlásil, že na zdejších tratích pro něho bude úspěch třetí místo. Ale nechme se překvapit jak soutěž nakonec dopadne, je teprve na začátku.
Po RZ 3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 24:58,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 25:02,4 +4,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 25:08,9 +10,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 25:14,3 +16,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 25:17,0 +18,7 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 25:23,2 +24,9 7. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 25:24,6 +26,3 8. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 25:49,0 +50,7 9. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 25:51,0 +52,7 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 25:55,0 +56,7
Výsledky po RZ 1:
Soutěž, jak se zdá podle výsledných časů úvodní rychlostní zkoušky bude velmi vyrovnaná. První místo opět vybojoval lídr seriálu IRC Kris Meeke, kterému dýchal na záda domácí Bruno Magalhaes, který zaostal o devět desetin sekundy. O další sekundu navíc se na třetím místě objevil Corado Fontana před Nicolasem Vouloizem. Až za touto čtveřicí byl první jezdec na Fiatu, kterým byl Luca Rosseti, kterého těsně následoval týmový kolega Giandomenico Basso a oba alespoň trochu narušili hegemonii peugeotu. Český zástupce Antonín Tlusťák zakončil úvodní rychlostní zkoušku soutěže na třetím místě mezi dvoukolkami a druhém ve své třídě A6.
Po RZ 1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:32,9 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:33,8 +0,9 3. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:34,8 +1,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:34,9 +2,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,4 +2,5 = Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,7 +2,8 = Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:35,7 +2,8 8. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:35,8 +2,9 = Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6 = Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6
Shakedown
Shakedown Rally Vinho da Madeira se stal kořistí domácího Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000. Na druhém místě se umístil lídr Intercontinental Rally Challenge Kris Meeke, který zaostal za vítězem o pouhé dvě desetiny sekundy. O další dvě desetinky zaostal Giandomenico Basso, který narušil nadvládu peugeotů.
Tovární tým Škoda soutěž na Madeiře vynechává a tak má česká značka zastoupení v podobě startu Juliena Maurina s Fabií S2000, který však na špičku nestačil a obsadil až osmnácté místo. Z českých zástupců se na start postavil Antonín Tlusťák s osvědčeným Citroenem C2 S1600, který se prezentoval pátým časem mezi dvoukolkami.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:51,0 - - - 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:51,2 +0,2 3. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S20 1:51,4 +0,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:51,6 +0,6 5. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 1:51,7 +0,7 = Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:52,2 +1,2 = Loix F. - Miclotte. Peugeot 207 S2000 1:52,2 +1,2 8. Fontana C. - Cassina C Peugeot 207 S2000 1:53,2 +3,2 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:53,7 +3,7 10. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:54,1 +4,1Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?