Giandomenico Basso udržel za zády domácího Magalhaese a poprvé v letošní sezoně stanul na stupni nejvyšším v Intercontinental Rally Challenge.
Výsledky po RZ21:
Domácí matador Magalhaes v posledních čtyřech vložkách mohutně stahoval Bassův náskok. Zvítězil ve třech vložkách, přesto jeho snaha na vítězství nestačila a rozdíl v cíli soutěže byl mezi prvními dvěma jezdci jen 3,5 vteřiny. Třetí místo před atakujícím Vouilozem uhájil Camacho. Pátý byl lídr IRC Meeke, šestý Loix.
Po RZ 21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 3:09:55,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 3:09:58,9 +3,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 3:10:37,1 +41,7 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 3:10:44,8 +49,4 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 3:11:17,3 +1:21,9 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 3:11:23,8 +1:28,4 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 3:14:53,3 +4:57,9 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 3:15:46,0 +5:50,6 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 3:17:25,3 +7:29,9 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 3:20:17,8 +10:22,4
Výsledky po RZ17:
Po pomalejším rozjezdu se Giandomenico Basso znovu probudil, vyhrál poslední dvě vložky a je stále na čele. Další dvě místa stále patří dvěma domácím jezdcům Magalhaesovi a Camachovi. Za čtvrtého Vouiloze poskočil Meeke, kterému nahrála havárie druhého továrního jezdce Abarthu Rossetiho na šestnácté vložce. V současné době mají posádky před sebou poslední čtyři vložky soutěže. Vítěz by měl být znám pře šestou hodinou.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:32:38,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:32:55,8 +17,4 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:33:21,8 +43,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:33:36,9 +58,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:34:02,0 +1:23,6 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:34:06,9 +1:28,5 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:36:52,1 +4:13,7 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:37:35,8 +4:57,4 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:38:51,5 +6:13,1 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 2:41:07,3 +8:28,9
Výsledky po RZ15:
V dnešních dvou vložkách skončil vedoucí muž celkového pořadí jednou šestý, jednou druhý a i když se o pár sekund jeho náskok ztenčil, zůstává ve vedení. Druhý je stále Magalhaes a třetí Camacho. Na ostatních pozicích se pořadí také nemění, ale rozdíly jsou až do sedmého místa, které patří „Fast Fredymu“ minimální.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:10:34,6 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:10:50,1 +15,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:11:07,2 +32,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:11:24,8 +50,2 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:11:36,7 +1:02,1 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:11:45,1 +1:10,5 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:11:47,8 +1:13,2 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:14:03,6 +3:29,0 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:14:53,6 +4:19,0 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:16:04,3 +5:29,9
Výsledky po RZ 13:
Pořadí po první etapě vykrystalizovalo celkem jednoznačně. Basso si pohlídal vedení v soutěži. V poslední sekci první etapy byl nejrychlejší jen v jedné vložce, ale přesto si udržel vedení o šestnáct vteřin před dvojicí domácích jezdců. Čtvrté místo drží „biker“ Vouiloz před dvojkou Abarthu Rossetim a urputně bojující dvojicí s peugeoty z dílen Kronosu, Loixe a Meekeho, z nichž druhý začíná být rychlejší a belgičana o místo přeskočil.
Po RZ 13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:55:28,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:55:44,3 +16,0 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:55:57,7 +29,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:56:18,0 +49,7 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:56:31,9 +1:03,6 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:56:36,0 +1:07,7 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:56:40,1 +1:11,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:58:41,8 +3:13,5 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:59:29,7 +4:01,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:00:33,4 +5:05,1
Výsledky po RZ 9:
Dalo by se říci, že to je soutěž jednoho muže. V posledních čtyřek vložkách třetí sekce italský jezdec zvítězil ve třech, jen na osmé vložce přenechal první dnešní vítězství Magalhaesovi a v čele si udržuje náskok kolem dvaceti vteřin. Na ostatních místech se stále nic nemění, pořadí zůstává ustálené, jen ztráta většiny ostatních narůstá, což je překvapující zejména u jezdců Kronosu Loixe a Meekeho.
Po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:02,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:22:21,4 +19,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:22:27,2 +24,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:22:43,3 +41,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:56,2 +53,9 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:23:06,1 +1:00,3 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +1:03,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +2:16,8 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:25:04,7 +3:02,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:25:07,9 +3:05,6
Výsledky po RZ 5:
Italského asfaltového specialistu Bassa nedokázal nikdo porazit ani v druhé dnešní sekci rychlostních zkoušek a ten pomalu zvyšuje svůj náskok na čele soutěže. Ostatní pořadí zůstává nezměněno s výjimkou souboje Loix - Meeke, kdy britský jezdec přeskočil belgičana na místo šesté a Nunes se posunul před Solowowa na místo osmé. V soutěži již nepokračuje jediný český zástupce Antonín Tlusťák, kterého na třetí RZ zradila technika jeho Citroenu C2 S1600.
Po RZ 5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:11,5 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 48:28,3 +16,8 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 48:34,1 +22,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 48:39,5 +28,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:43,0 +31,5 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 48:52,9 +41,4 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 49:00,1 +48,6 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 49:50,8 +1:39,3 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 49:52,7 +1:41,2 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 50:06,8 +1:55,3
Výsledky po RZ 3:
Basso vyhrál obě RZ úvodní sekce a je ve vedení o 4,1s před domácím Bruno Magalhaesem. Třetí místo drží další domácí jezdec Alexandre Camacho a až za ním je první jezdec belgického Kronosu, Nicolas Vouiloz. Další dva jezdci, kteří disponují technikou od Kronosu, Fredy Loix a Kris Meeke figurují na šestém a sedmém místě a zdá se, že slova Meekeho před startem soutěže se naplňují. Meeke prohlásil, že na zdejších tratích pro něho bude úspěch třetí místo. Ale nechme se překvapit jak soutěž nakonec dopadne, je teprve na začátku.
Po RZ 3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 24:58,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 25:02,4 +4,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 25:08,9 +10,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 25:14,3 +16,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 25:17,0 +18,7 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 25:23,2 +24,9 7. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 25:24,6 +26,3 8. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 25:49,0 +50,7 9. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 25:51,0 +52,7 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 25:55,0 +56,7
Výsledky po RZ 1:
Soutěž, jak se zdá podle výsledných časů úvodní rychlostní zkoušky bude velmi vyrovnaná. První místo opět vybojoval lídr seriálu IRC Kris Meeke, kterému dýchal na záda domácí Bruno Magalhaes, který zaostal o devět desetin sekundy. O další sekundu navíc se na třetím místě objevil Corado Fontana před Nicolasem Vouloizem. Až za touto čtveřicí byl první jezdec na Fiatu, kterým byl Luca Rosseti, kterého těsně následoval týmový kolega Giandomenico Basso a oba alespoň trochu narušili hegemonii peugeotu. Český zástupce Antonín Tlusťák zakončil úvodní rychlostní zkoušku soutěže na třetím místě mezi dvoukolkami a druhém ve své třídě A6.
Po RZ 1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:32,9 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:33,8 +0,9 3. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:34,8 +1,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:34,9 +2,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,4 +2,5 = Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,7 +2,8 = Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:35,7 +2,8 8. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:35,8 +2,9 = Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6 = Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6
Shakedown
Shakedown Rally Vinho da Madeira se stal kořistí domácího Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000. Na druhém místě se umístil lídr Intercontinental Rally Challenge Kris Meeke, který zaostal za vítězem o pouhé dvě desetiny sekundy. O další dvě desetinky zaostal Giandomenico Basso, který narušil nadvládu peugeotů.
Tovární tým Škoda soutěž na Madeiře vynechává a tak má česká značka zastoupení v podobě startu Juliena Maurina s Fabií S2000, který však na špičku nestačil a obsadil až osmnácté místo. Z českých zástupců se na start postavil Antonín Tlusťák s osvědčeným Citroenem C2 S1600, který se prezentoval pátým časem mezi dvoukolkami.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:51,0 - - - 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:51,2 +0,2 3. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S20 1:51,4 +0,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:51,6 +0,6 5. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 1:51,7 +0,7 = Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:52,2 +1,2 = Loix F. - Miclotte. Peugeot 207 S2000 1:52,2 +1,2 8. Fontana C. - Cassina C Peugeot 207 S2000 1:53,2 +3,2 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:53,7 +3,7 10. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:54,1 +4,1Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.