Giandomenico Basso udržel za zády domácího Magalhaese a poprvé v letošní sezoně stanul na stupni nejvyšším v Intercontinental Rally Challenge.
Výsledky po RZ21:
Domácí matador Magalhaes v posledních čtyřech vložkách mohutně stahoval Bassův náskok. Zvítězil ve třech vložkách, přesto jeho snaha na vítězství nestačila a rozdíl v cíli soutěže byl mezi prvními dvěma jezdci jen 3,5 vteřiny. Třetí místo před atakujícím Vouilozem uhájil Camacho. Pátý byl lídr IRC Meeke, šestý Loix.
Po RZ 21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 3:09:55,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 3:09:58,9 +3,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 3:10:37,1 +41,7 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 3:10:44,8 +49,4 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 3:11:17,3 +1:21,9 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 3:11:23,8 +1:28,4 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 3:14:53,3 +4:57,9 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 3:15:46,0 +5:50,6 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 3:17:25,3 +7:29,9 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 3:20:17,8 +10:22,4
Výsledky po RZ17:
Po pomalejším rozjezdu se Giandomenico Basso znovu probudil, vyhrál poslední dvě vložky a je stále na čele. Další dvě místa stále patří dvěma domácím jezdcům Magalhaesovi a Camachovi. Za čtvrtého Vouiloze poskočil Meeke, kterému nahrála havárie druhého továrního jezdce Abarthu Rossetiho na šestnácté vložce. V současné době mají posádky před sebou poslední čtyři vložky soutěže. Vítěz by měl být znám pře šestou hodinou.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:32:38,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:32:55,8 +17,4 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:33:21,8 +43,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:33:36,9 +58,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:34:02,0 +1:23,6 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:34:06,9 +1:28,5 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:36:52,1 +4:13,7 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:37:35,8 +4:57,4 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:38:51,5 +6:13,1 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 2:41:07,3 +8:28,9
Výsledky po RZ15:
V dnešních dvou vložkách skončil vedoucí muž celkového pořadí jednou šestý, jednou druhý a i když se o pár sekund jeho náskok ztenčil, zůstává ve vedení. Druhý je stále Magalhaes a třetí Camacho. Na ostatních pozicích se pořadí také nemění, ale rozdíly jsou až do sedmého místa, které patří „Fast Fredymu“ minimální.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:10:34,6 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:10:50,1 +15,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:11:07,2 +32,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:11:24,8 +50,2 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:11:36,7 +1:02,1 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:11:45,1 +1:10,5 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:11:47,8 +1:13,2 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:14:03,6 +3:29,0 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:14:53,6 +4:19,0 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:16:04,3 +5:29,9
Výsledky po RZ 13:
Pořadí po první etapě vykrystalizovalo celkem jednoznačně. Basso si pohlídal vedení v soutěži. V poslední sekci první etapy byl nejrychlejší jen v jedné vložce, ale přesto si udržel vedení o šestnáct vteřin před dvojicí domácích jezdců. Čtvrté místo drží „biker“ Vouiloz před dvojkou Abarthu Rossetim a urputně bojující dvojicí s peugeoty z dílen Kronosu, Loixe a Meekeho, z nichž druhý začíná být rychlejší a belgičana o místo přeskočil.
Po RZ 13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:55:28,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:55:44,3 +16,0 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:55:57,7 +29,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:56:18,0 +49,7 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:56:31,9 +1:03,6 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:56:36,0 +1:07,7 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:56:40,1 +1:11,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:58:41,8 +3:13,5 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:59:29,7 +4:01,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:00:33,4 +5:05,1
Výsledky po RZ 9:
Dalo by se říci, že to je soutěž jednoho muže. V posledních čtyřek vložkách třetí sekce italský jezdec zvítězil ve třech, jen na osmé vložce přenechal první dnešní vítězství Magalhaesovi a v čele si udržuje náskok kolem dvaceti vteřin. Na ostatních místech se stále nic nemění, pořadí zůstává ustálené, jen ztráta většiny ostatních narůstá, což je překvapující zejména u jezdců Kronosu Loixe a Meekeho.
Po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:02,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:22:21,4 +19,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:22:27,2 +24,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:22:43,3 +41,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:56,2 +53,9 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:23:06,1 +1:00,3 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +1:03,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +2:16,8 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:25:04,7 +3:02,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:25:07,9 +3:05,6
Výsledky po RZ 5:
Italského asfaltového specialistu Bassa nedokázal nikdo porazit ani v druhé dnešní sekci rychlostních zkoušek a ten pomalu zvyšuje svůj náskok na čele soutěže. Ostatní pořadí zůstává nezměněno s výjimkou souboje Loix - Meeke, kdy britský jezdec přeskočil belgičana na místo šesté a Nunes se posunul před Solowowa na místo osmé. V soutěži již nepokračuje jediný český zástupce Antonín Tlusťák, kterého na třetí RZ zradila technika jeho Citroenu C2 S1600.
Po RZ 5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:11,5 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 48:28,3 +16,8 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 48:34,1 +22,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 48:39,5 +28,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:43,0 +31,5 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 48:52,9 +41,4 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 49:00,1 +48,6 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 49:50,8 +1:39,3 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 49:52,7 +1:41,2 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 50:06,8 +1:55,3
Výsledky po RZ 3:
Basso vyhrál obě RZ úvodní sekce a je ve vedení o 4,1s před domácím Bruno Magalhaesem. Třetí místo drží další domácí jezdec Alexandre Camacho a až za ním je první jezdec belgického Kronosu, Nicolas Vouiloz. Další dva jezdci, kteří disponují technikou od Kronosu, Fredy Loix a Kris Meeke figurují na šestém a sedmém místě a zdá se, že slova Meekeho před startem soutěže se naplňují. Meeke prohlásil, že na zdejších tratích pro něho bude úspěch třetí místo. Ale nechme se překvapit jak soutěž nakonec dopadne, je teprve na začátku.
Po RZ 3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 24:58,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 25:02,4 +4,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 25:08,9 +10,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 25:14,3 +16,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 25:17,0 +18,7 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 25:23,2 +24,9 7. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 25:24,6 +26,3 8. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 25:49,0 +50,7 9. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 25:51,0 +52,7 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 25:55,0 +56,7
Výsledky po RZ 1:
Soutěž, jak se zdá podle výsledných časů úvodní rychlostní zkoušky bude velmi vyrovnaná. První místo opět vybojoval lídr seriálu IRC Kris Meeke, kterému dýchal na záda domácí Bruno Magalhaes, který zaostal o devět desetin sekundy. O další sekundu navíc se na třetím místě objevil Corado Fontana před Nicolasem Vouloizem. Až za touto čtveřicí byl první jezdec na Fiatu, kterým byl Luca Rosseti, kterého těsně následoval týmový kolega Giandomenico Basso a oba alespoň trochu narušili hegemonii peugeotu. Český zástupce Antonín Tlusťák zakončil úvodní rychlostní zkoušku soutěže na třetím místě mezi dvoukolkami a druhém ve své třídě A6.
Po RZ 1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:32,9 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:33,8 +0,9 3. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:34,8 +1,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:34,9 +2,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,4 +2,5 = Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,7 +2,8 = Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:35,7 +2,8 8. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:35,8 +2,9 = Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6 = Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6
Shakedown
Shakedown Rally Vinho da Madeira se stal kořistí domácího Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000. Na druhém místě se umístil lídr Intercontinental Rally Challenge Kris Meeke, který zaostal za vítězem o pouhé dvě desetiny sekundy. O další dvě desetinky zaostal Giandomenico Basso, který narušil nadvládu peugeotů.
Tovární tým Škoda soutěž na Madeiře vynechává a tak má česká značka zastoupení v podobě startu Juliena Maurina s Fabií S2000, který však na špičku nestačil a obsadil až osmnácté místo. Z českých zástupců se na start postavil Antonín Tlusťák s osvědčeným Citroenem C2 S1600, který se prezentoval pátým časem mezi dvoukolkami.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:51,0 - - - 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:51,2 +0,2 3. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S20 1:51,4 +0,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:51,6 +0,6 5. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 1:51,7 +0,7 = Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:52,2 +1,2 = Loix F. - Miclotte. Peugeot 207 S2000 1:52,2 +1,2 8. Fontana C. - Cassina C Peugeot 207 S2000 1:53,2 +3,2 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:53,7 +3,7 10. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:54,1 +4,1Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.