Giandomenico Basso udržel za zády domácího Magalhaese a poprvé v letošní sezoně stanul na stupni nejvyšším v Intercontinental Rally Challenge.
Výsledky po RZ21:
Domácí matador Magalhaes v posledních čtyřech vložkách mohutně stahoval Bassův náskok. Zvítězil ve třech vložkách, přesto jeho snaha na vítězství nestačila a rozdíl v cíli soutěže byl mezi prvními dvěma jezdci jen 3,5 vteřiny. Třetí místo před atakujícím Vouilozem uhájil Camacho. Pátý byl lídr IRC Meeke, šestý Loix.
Po RZ 21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 3:09:55,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 3:09:58,9 +3,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 3:10:37,1 +41,7 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 3:10:44,8 +49,4 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 3:11:17,3 +1:21,9 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 3:11:23,8 +1:28,4 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 3:14:53,3 +4:57,9 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 3:15:46,0 +5:50,6 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 3:17:25,3 +7:29,9 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 3:20:17,8 +10:22,4
Výsledky po RZ17:
Po pomalejším rozjezdu se Giandomenico Basso znovu probudil, vyhrál poslední dvě vložky a je stále na čele. Další dvě místa stále patří dvěma domácím jezdcům Magalhaesovi a Camachovi. Za čtvrtého Vouiloze poskočil Meeke, kterému nahrála havárie druhého továrního jezdce Abarthu Rossetiho na šestnácté vložce. V současné době mají posádky před sebou poslední čtyři vložky soutěže. Vítěz by měl být znám pře šestou hodinou.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:32:38,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:32:55,8 +17,4 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:33:21,8 +43,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:33:36,9 +58,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:34:02,0 +1:23,6 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:34:06,9 +1:28,5 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:36:52,1 +4:13,7 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:37:35,8 +4:57,4 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:38:51,5 +6:13,1 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 2:41:07,3 +8:28,9
Výsledky po RZ15:
V dnešních dvou vložkách skončil vedoucí muž celkového pořadí jednou šestý, jednou druhý a i když se o pár sekund jeho náskok ztenčil, zůstává ve vedení. Druhý je stále Magalhaes a třetí Camacho. Na ostatních pozicích se pořadí také nemění, ale rozdíly jsou až do sedmého místa, které patří „Fast Fredymu“ minimální.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:10:34,6 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:10:50,1 +15,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:11:07,2 +32,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:11:24,8 +50,2 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:11:36,7 +1:02,1 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:11:45,1 +1:10,5 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:11:47,8 +1:13,2 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:14:03,6 +3:29,0 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:14:53,6 +4:19,0 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:16:04,3 +5:29,9
Výsledky po RZ 13:
Pořadí po první etapě vykrystalizovalo celkem jednoznačně. Basso si pohlídal vedení v soutěži. V poslední sekci první etapy byl nejrychlejší jen v jedné vložce, ale přesto si udržel vedení o šestnáct vteřin před dvojicí domácích jezdců. Čtvrté místo drží „biker“ Vouiloz před dvojkou Abarthu Rossetim a urputně bojující dvojicí s peugeoty z dílen Kronosu, Loixe a Meekeho, z nichž druhý začíná být rychlejší a belgičana o místo přeskočil.
Po RZ 13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:55:28,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:55:44,3 +16,0 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:55:57,7 +29,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:56:18,0 +49,7 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:56:31,9 +1:03,6 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:56:36,0 +1:07,7 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:56:40,1 +1:11,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:58:41,8 +3:13,5 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:59:29,7 +4:01,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:00:33,4 +5:05,1
Výsledky po RZ 9:
Dalo by se říci, že to je soutěž jednoho muže. V posledních čtyřek vložkách třetí sekce italský jezdec zvítězil ve třech, jen na osmé vložce přenechal první dnešní vítězství Magalhaesovi a v čele si udržuje náskok kolem dvaceti vteřin. Na ostatních místech se stále nic nemění, pořadí zůstává ustálené, jen ztráta většiny ostatních narůstá, což je překvapující zejména u jezdců Kronosu Loixe a Meekeho.
Po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:02,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:22:21,4 +19,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:22:27,2 +24,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:22:43,3 +41,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:56,2 +53,9 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:23:06,1 +1:00,3 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +1:03,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +2:16,8 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:25:04,7 +3:02,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:25:07,9 +3:05,6
Výsledky po RZ 5:
Italského asfaltového specialistu Bassa nedokázal nikdo porazit ani v druhé dnešní sekci rychlostních zkoušek a ten pomalu zvyšuje svůj náskok na čele soutěže. Ostatní pořadí zůstává nezměněno s výjimkou souboje Loix - Meeke, kdy britský jezdec přeskočil belgičana na místo šesté a Nunes se posunul před Solowowa na místo osmé. V soutěži již nepokračuje jediný český zástupce Antonín Tlusťák, kterého na třetí RZ zradila technika jeho Citroenu C2 S1600.
Po RZ 5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:11,5 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 48:28,3 +16,8 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 48:34,1 +22,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 48:39,5 +28,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:43,0 +31,5 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 48:52,9 +41,4 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 49:00,1 +48,6 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 49:50,8 +1:39,3 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 49:52,7 +1:41,2 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 50:06,8 +1:55,3
Výsledky po RZ 3:
Basso vyhrál obě RZ úvodní sekce a je ve vedení o 4,1s před domácím Bruno Magalhaesem. Třetí místo drží další domácí jezdec Alexandre Camacho a až za ním je první jezdec belgického Kronosu, Nicolas Vouiloz. Další dva jezdci, kteří disponují technikou od Kronosu, Fredy Loix a Kris Meeke figurují na šestém a sedmém místě a zdá se, že slova Meekeho před startem soutěže se naplňují. Meeke prohlásil, že na zdejších tratích pro něho bude úspěch třetí místo. Ale nechme se překvapit jak soutěž nakonec dopadne, je teprve na začátku.
Po RZ 3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 24:58,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 25:02,4 +4,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 25:08,9 +10,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 25:14,3 +16,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 25:17,0 +18,7 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 25:23,2 +24,9 7. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 25:24,6 +26,3 8. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 25:49,0 +50,7 9. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 25:51,0 +52,7 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 25:55,0 +56,7
Výsledky po RZ 1:
Soutěž, jak se zdá podle výsledných časů úvodní rychlostní zkoušky bude velmi vyrovnaná. První místo opět vybojoval lídr seriálu IRC Kris Meeke, kterému dýchal na záda domácí Bruno Magalhaes, který zaostal o devět desetin sekundy. O další sekundu navíc se na třetím místě objevil Corado Fontana před Nicolasem Vouloizem. Až za touto čtveřicí byl první jezdec na Fiatu, kterým byl Luca Rosseti, kterého těsně následoval týmový kolega Giandomenico Basso a oba alespoň trochu narušili hegemonii peugeotu. Český zástupce Antonín Tlusťák zakončil úvodní rychlostní zkoušku soutěže na třetím místě mezi dvoukolkami a druhém ve své třídě A6.
Po RZ 1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:32,9 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:33,8 +0,9 3. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:34,8 +1,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:34,9 +2,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,4 +2,5 = Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,7 +2,8 = Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:35,7 +2,8 8. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:35,8 +2,9 = Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6 = Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6
Shakedown
Shakedown Rally Vinho da Madeira se stal kořistí domácího Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000. Na druhém místě se umístil lídr Intercontinental Rally Challenge Kris Meeke, který zaostal za vítězem o pouhé dvě desetiny sekundy. O další dvě desetinky zaostal Giandomenico Basso, který narušil nadvládu peugeotů.
Tovární tým Škoda soutěž na Madeiře vynechává a tak má česká značka zastoupení v podobě startu Juliena Maurina s Fabií S2000, který však na špičku nestačil a obsadil až osmnácté místo. Z českých zástupců se na start postavil Antonín Tlusťák s osvědčeným Citroenem C2 S1600, který se prezentoval pátým časem mezi dvoukolkami.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:51,0 - - - 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:51,2 +0,2 3. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S20 1:51,4 +0,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:51,6 +0,6 5. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 1:51,7 +0,7 = Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:52,2 +1,2 = Loix F. - Miclotte. Peugeot 207 S2000 1:52,2 +1,2 8. Fontana C. - Cassina C Peugeot 207 S2000 1:53,2 +3,2 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:53,7 +3,7 10. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:54,1 +4,1Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.