Giandomenico Basso udržel za zády domácího Magalhaese a poprvé v letošní sezoně stanul na stupni nejvyšším v Intercontinental Rally Challenge.
Výsledky po RZ21:
Domácí matador Magalhaes v posledních čtyřech vložkách mohutně stahoval Bassův náskok. Zvítězil ve třech vložkách, přesto jeho snaha na vítězství nestačila a rozdíl v cíli soutěže byl mezi prvními dvěma jezdci jen 3,5 vteřiny. Třetí místo před atakujícím Vouilozem uhájil Camacho. Pátý byl lídr IRC Meeke, šestý Loix.
Po RZ 21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 3:09:55,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 3:09:58,9 +3,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 3:10:37,1 +41,7 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 3:10:44,8 +49,4 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 3:11:17,3 +1:21,9 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 3:11:23,8 +1:28,4 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 3:14:53,3 +4:57,9 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 3:15:46,0 +5:50,6 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 3:17:25,3 +7:29,9 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 3:20:17,8 +10:22,4
Výsledky po RZ17:
Po pomalejším rozjezdu se Giandomenico Basso znovu probudil, vyhrál poslední dvě vložky a je stále na čele. Další dvě místa stále patří dvěma domácím jezdcům Magalhaesovi a Camachovi. Za čtvrtého Vouiloze poskočil Meeke, kterému nahrála havárie druhého továrního jezdce Abarthu Rossetiho na šestnácté vložce. V současné době mají posádky před sebou poslední čtyři vložky soutěže. Vítěz by měl být znám pře šestou hodinou.
Po RZ 17 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:32:38,4 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:32:55,8 +17,4 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:33:21,8 +43,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:33:36,9 +58,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:34:02,0 +1:23,6 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:34:06,9 +1:28,5 7. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:36:52,1 +4:13,7 8. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:37:35,8 +4:57,4 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:38:51,5 +6:13,1 10. Freitas F. - Figueiroa D. Renault Clio S1600 2:41:07,3 +8:28,9
Výsledky po RZ15:
V dnešních dvou vložkách skončil vedoucí muž celkového pořadí jednou šestý, jednou druhý a i když se o pár sekund jeho náskok ztenčil, zůstává ve vedení. Druhý je stále Magalhaes a třetí Camacho. Na ostatních pozicích se pořadí také nemění, ale rozdíly jsou až do sedmého místa, které patří „Fast Fredymu“ minimální.
Po RZ 15 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:10:34,6 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 2:10:50,1 +15,5 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 2:11:07,2 +32,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 2:11:24,8 +50,2 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 2:11:36,7 +1:02,1 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:11:45,1 +1:10,5 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 2:11:47,8 +1:13,2 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 2:14:03,6 +3:29,0 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 2:14:53,6 +4:19,0 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:16:04,3 +5:29,9
Výsledky po RZ 13:
Pořadí po první etapě vykrystalizovalo celkem jednoznačně. Basso si pohlídal vedení v soutěži. V poslední sekci první etapy byl nejrychlejší jen v jedné vložce, ale přesto si udržel vedení o šestnáct vteřin před dvojicí domácích jezdců. Čtvrté místo drží „biker“ Vouiloz před dvojkou Abarthu Rossetim a urputně bojující dvojicí s peugeoty z dílen Kronosu, Loixe a Meekeho, z nichž druhý začíná být rychlejší a belgičana o místo přeskočil.
Po RZ 13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:55:28,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:55:44,3 +16,0 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:55:57,7 +29,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:56:18,0 +49,7 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:56:31,9 +1:03,6 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:56:36,0 +1:07,7 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:56:40,1 +1:11,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:58:41,8 +3:13,5 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:59:29,7 +4:01,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 2:00:33,4 +5:05,1
Výsledky po RZ 9:
Dalo by se říci, že to je soutěž jednoho muže. V posledních čtyřek vložkách třetí sekce italský jezdec zvítězil ve třech, jen na osmé vložce přenechal první dnešní vítězství Magalhaesovi a v čele si udržuje náskok kolem dvaceti vteřin. Na ostatních místech se stále nic nemění, pořadí zůstává ustálené, jen ztráta většiny ostatních narůstá, což je překvapující zejména u jezdců Kronosu Loixe a Meekeho.
Po RZ 9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:02,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:22:21,4 +19,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:22:27,2 +24,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:22:43,3 +41,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:22:56,2 +53,9 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:23:06,1 +1:00,3 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +1:03,8 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:24:19,1 +2:16,8 9. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:25:04,7 +3:02,4 10. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:25:07,9 +3:05,6
Výsledky po RZ 5:
Italského asfaltového specialistu Bassa nedokázal nikdo porazit ani v druhé dnešní sekci rychlostních zkoušek a ten pomalu zvyšuje svůj náskok na čele soutěže. Ostatní pořadí zůstává nezměněno s výjimkou souboje Loix - Meeke, kdy britský jezdec přeskočil belgičana na místo šesté a Nunes se posunul před Solowowa na místo osmé. V soutěži již nepokračuje jediný český zástupce Antonín Tlusťák, kterého na třetí RZ zradila technika jeho Citroenu C2 S1600.
Po RZ 5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:11,5 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 48:28,3 +16,8 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 48:34,1 +22,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 48:39,5 +28,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 48:43,0 +31,5 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 48:52,9 +41,4 7. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 49:00,1 +48,6 8. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 49:50,8 +1:39,3 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 49:52,7 +1:41,2 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 50:06,8 +1:55,3
Výsledky po RZ 3:
Basso vyhrál obě RZ úvodní sekce a je ve vedení o 4,1s před domácím Bruno Magalhaesem. Třetí místo drží další domácí jezdec Alexandre Camacho a až za ním je první jezdec belgického Kronosu, Nicolas Vouiloz. Další dva jezdci, kteří disponují technikou od Kronosu, Fredy Loix a Kris Meeke figurují na šestém a sedmém místě a zdá se, že slova Meekeho před startem soutěže se naplňují. Meeke prohlásil, že na zdejších tratích pro něho bude úspěch třetí místo. Ale nechme se překvapit jak soutěž nakonec dopadne, je teprve na začátku.
Po RZ 3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 24:58,3 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 25:02,4 +4,1 3. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 25:08,9 +10,6 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 25:14,3 +16,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 25:17,0 +18,7 6. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 25:23,2 +24,9 7. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 25:24,6 +26,3 8. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 25:49,0 +50,7 9. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 25:51,0 +52,7 10. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 25:55,0 +56,7
Výsledky po RZ 1:
Soutěž, jak se zdá podle výsledných časů úvodní rychlostní zkoušky bude velmi vyrovnaná. První místo opět vybojoval lídr seriálu IRC Kris Meeke, kterému dýchal na záda domácí Bruno Magalhaes, který zaostal o devět desetin sekundy. O další sekundu navíc se na třetím místě objevil Corado Fontana před Nicolasem Vouloizem. Až za touto čtveřicí byl první jezdec na Fiatu, kterým byl Luca Rosseti, kterého těsně následoval týmový kolega Giandomenico Basso a oba alespoň trochu narušili hegemonii peugeotu. Český zástupce Antonín Tlusťák zakončil úvodní rychlostní zkoušku soutěže na třetím místě mezi dvoukolkami a druhém ve své třídě A6.
Po RZ 1 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:32,9 - - - 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:33,8 +0,9 3. Fontana C. - Cassina C. Peugeot 207 S2000 1:34,8 +1,9 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:34,9 +2,0 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,4 +2,5 = Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:35,7 +2,8 = Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:35,7 +2,8 8. Loix F. - Miclotte F. Peugeot 207 S2000 1:35,8 +2,9 = Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6 = Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 1:37,5 +4,6
Shakedown
Shakedown Rally Vinho da Madeira se stal kořistí domácího Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000. Na druhém místě se umístil lídr Intercontinental Rally Challenge Kris Meeke, který zaostal za vítězem o pouhé dvě desetiny sekundy. O další dvě desetinky zaostal Giandomenico Basso, který narušil nadvládu peugeotů.
Tovární tým Škoda soutěž na Madeiře vynechává a tak má česká značka zastoupení v podobě startu Juliena Maurina s Fabií S2000, který však na špičku nestačil a obsadil až osmnácté místo. Z českých zástupců se na start postavil Antonín Tlusťák s osvědčeným Citroenem C2 S1600, který se prezentoval pátým časem mezi dvoukolkami.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 1:51,0 - - - 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:51,2 +0,2 3. Basso G. - Dotta M. Fiat Grande Punto Abarth S20 1:51,4 +0,4 4. Vouiloz N. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 1:51,6 +0,6 5. Pascoal V. - Castro M. Peugeot 207 S2000 1:51,7 +0,7 = Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Grande Punto Abarth S2000 1:52,2 +1,2 = Loix F. - Miclotte. Peugeot 207 S2000 1:52,2 +1,2 8. Fontana C. - Cassina C Peugeot 207 S2000 1:53,2 +3,2 9. Solowow M. - Baran M. Peugeot 207 S2000 1:53,7 +3,7 10. Camacho A. - Calado P. Peugeot 207 S2000 1:54,1 +4,1V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.