Mikko Hirvonen poprvé v kariéře vyhrál domácí rally. Vyvaroval se chybám a v posledních zkouškách si vítězství udržel.
Po RZ23
Na RZ 22, tedy na předposlední zkoušce dne havaroval Rautenbach. Z toho těžili Al-Quassimi a pro nás bylo potěšující, že se díky tomu do první desítky posunul Juho Hänninen. Obě RZ opanoval Latvala, když byl jeho odstup na Sorda, respektive Ogiera minimální. Potvrdil tak sílu továrních Fordů na šotolině. Loeb si na obou zkouškách udržoval svoji pozici, když zajel třetí a čtvtý čas.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:50:40,9 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:51:06,0 +25,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:51:30,8 +49,9 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:51:47,0 +1:06,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:54:59,1 +4:18,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:54:59,4 +4:18,5 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:55:48,4 +5:07,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:57:14,5 +6:33,6 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 3:03:38,2 +12:57,3 10. Hänninen J. - Markulla K. Škoda Fabia S2000 3:04:54,6 +14:13,7
Po RZ21:Ve třetí etapě Finské rally čeká na jezdce čtveřice rychlostních zkoušek. Dvě z nich už mají jezdci v tuto dobu za sebou. Většina jezdců už jede na jistotu. Jen oba Sebastienové - Loeb a Ogier - se ještě snaží dohonit jezdce před sebou. Mikko Hirvonen dnes již jede na jistotu a důkazem jsou dva šesté časy na prvních RZ třetí etapy. Toho se snaží využít Sebastien Loeb a zkouší ještě stáhnout Hirvonenův náskok. O stejnou věc se pokouší i Sebastien Ogier. Ten má pár vteřinek před sebou Rantanena. Po první dnešní zkoušce vede i nadále Martin Prokop hodnocení juniorů. Ve třídě N4 si skvěle vede Juho Hanninen s Fabií S2000. I on svou třídu vede a jeho náskok je již více než dvě a půl minuty na druhého Alena. Po včerejší nehodě nepokračuje Kimi Raikkonen a kvůli technický problémům dnes nepokračuje ano Martin Semerád.
Po RZ21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:40:32,2 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:40:58,3 +26,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:41:26,3 +54,1 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:41:38,4 +1:06,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:44:46,5 +4:14,3 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:44:51,1 +4:18,9 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:45:29,4 +4:57,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:46:45,6 +6:13,4 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:49:32,3 +9:00,1 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:52:46,3 +12:14,1 Po II.etapě
Po druhém dni stále vede Hirvonen. Loeb je ale s nepatrnou ztrátou druhý. Velký boj je od třetí místo mezi Latvalaou a Sordem. Nyní má k dobru 10 vteřin Latvala. Velmi pěkné páté místo drží Rantanen. Na RZ 14 havaroval Novikov. Na stejní RZ dodýchala Xsara Pettera Solberga.
Třídu N4 vede i nadále s přehledem Hänninen. Raikönnen šel na deváténácté rychlostní zkoušce přes střechu a v cíli se neobjevil.
Juniorskou kategorii vede stále Martin Prokop. Nebližším pronásledovatelem je Pinomäki třicet vteřin zpět. Na třetím místě jedoucí Kosciuzsko má více než tři minuty.
Zítra čekají na posádky ještě čtyři testy.
Po RZ19
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:27:35,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:28:07,8 +32,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:28:44,1 +1:08,3 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:28:54,6 +1:18,8 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:31:46,4 +4:10,6 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:32:03,9 +4:28,1 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:32:34,9 +4:59,1 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:33:37,5 +6:01,7 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:36:19,5 +8:43:,8 10. Al - Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:39:04,8 +11:29,0Po RZ16:
Vedoucí muž celkového pořadí vyhrál dvě ze tří RZ, jedno vítězství mu „sebral“ týmový kolega Latvala a upevnil si vedení v soutěži. Nahrál mu k tomu i defekt Loeba na pátnácté vložce. V šestnácté vložce úřadující mistr světa ztratil další vteřinky a v cíli konstatoval: "Je konec, nebudu riskovat, hlavní je dojet do cíle,". Velký boj svádějí mezi sebou Latvala a Sordo. Prvně jmenovaný Sorda po vyhrané poslední zkoušce přeskočil, ale rozdíl mezi nimi činí pouhých 1,4s.
JWRC stále kraluje náš Martin Prokop před Pinomäkim, kterého postihl další defekt v soutěži. Třetí je i nadále již s větší ztrátou Burkart.
Produkčním vozům kralují tři domácí jezdci. Hänninen vyhrává jednu vložku za druhou a před druhým Alénem má v čele již luxusní náskok více jak dvou minut. Třetí je formulový mistr světa Kimi Räikkönen. Po RZ16 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:01:29,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:01:57,8 +28,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:02:38,6 +1:08,8 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:02:40,0 +1:10,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:05:01,2 +3:31,4 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:05:42,8 +4:13,0 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:05:44,9 +4:15,1 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05:59,9 +4:30,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:06:42.2 +5:12,4 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:09:05,7 +7:35,9
Po RZ13:
Do druhé etapy odstartovali posádky do úplně jiných podmínek. Po nočním silném lijáku je trať dost podmáčená. To, jak se zdá lépe vyhovuje Hirvonenovi, který vyhrál úvodní tři vložky druhé etapy a zvýšil svůj náskok v čele soutěže na více jak deset vteřin přesto, že Loeb se snaží jet naplno a dost riskuje. Smůlu měl Henning Solberg, který v úvodní dnešní vložce poskočil na páté místo před Rantanena, ale hned na té následující zastavil.
Juniorům stále vládne Martin Prokop, před Pinomäkim a Burkartem. Hänninen vládne produkčním vozům před Alénem a Flodinem. Ze soutěže musel odstoupit Jane Tuohino (Porucha spojky).
Po RZ13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:32:50,0 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:33:00,9 +10,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:33:42,8 +52,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:33:51,1 +1:01,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:35:22,9 +2:32,9 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:36:11,4 +3:21,4 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:36:25,2 +3:35,2 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:36:33,5 +3:43,5 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:36:46.9 +3:56,9 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 1:38:56,6 +6:06,6
Po RZ9: Skvělé souboje svádí jezdci během první etapy Finské rally. Ve vedení je po devíti testech Hirvonen, následován Loebem. O další dvě místa svádí boj tovární dvojky Fordu a Citröenu - Latvala a Sordo. Juho Hanninen si vybudoval v čele třídy N4 již velmi solidní náskok více než čtyřiceti vteřin. Skvěle jede i hvězda seriálu F1 Kimi Räikkönen. Po osmi rychlsotních zkouškách si drží průběžnou čtvrtou pozici v N4.Martin Prokop v kategorii JWRC také drží první příčku. Na čele si dokonce vytvořil drobný, čtrnácti vteřinový náskok. Přímí kouknurent Prokopa v boji o titul JWRC Kosciuszko je až šestý se ztrátou dvou minut na Prokopa. Na jezdce dnes už čeká jen speciálka Killeri. Ta startuje v 19:00 hodin našeho času.
Po RZ9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:02:51,4 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:02:55,4 +4,0 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:03:11,7 +20,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:03:20,9 +29,5 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:04:04,1 +1:12,7 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:04:07,2 +1:15,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:04:27,0 +1:35,6 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:04:28,4 +1:37,0 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:05:04.6 +2:13,2 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:05:08,5 +2:17,1
Po RZ5:Souboj o vteřinky a vedení Hirvonena. Tak zatim vypadá Finská rally popěti orjetých zkouškách. Do první etapy skvěle vstupil Petter Solberg, ovšem na RZ4 dělal dvjitý defekt a ztratil spoustu času. O první čtyři příčky se perou tovární jezdci Fordu a Citroenu. Ostatní jezdci pomalu ztrácí.Mezi juniory si zatím skvěle vede Martin Prokop. Po RZ5 vede klasifikaci JWRC. Jeho náskok činí 6,6 vteřiny na druhého Pinomäkiho. Prokop si zatím výsledek i jízdu pochvaluje.V kategorii vozů N4, kam spadají i S2000 se rovněž svádí lítý boj. Ten mezi sebou vedou především čtyři domácí jezdci. Tři z nich - Hanninen, Alen a Tuohino jedou s vozy S2000, a čtvrtý - Nikara jede s Lancerem desáté evoluce. Z této čtveřice je na tom nejlépe po RZ4 Juho Hanninen s Fabií S2000. Rozestupy jsou ovšem minimální.
Po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 32:21,7 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 32:25,3 +3,6 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 32:33,3 +11,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 32:37,2 +15,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 33:00,4 +38,7 6. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 33:02,2 +40,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 33:05,1 +43,4 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 33:13,5 +51,8 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 33:18,0 +56,3 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 33:33,7 +1:12,0
RZ1 - speciálka Killeri:Loeb, Sordo a Hirvonen. To je složení "stupňů vítězů" po divácké speciálce na dostihovém závodišti Killeri. Rozestupy jsou minimální. Mezi auty kategorie N4 vyhrál Juho Hanninen s Fabií S2000. Martin semerád dojel sedmý v N4. V JWRC kraloval Martin Prokop.
RZ1 - SS Killeri Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:20,3 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:20,4 +0,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:21,2 +0,9 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 4. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 6. Solberg P. - Mills P. Citroen Xsara WRC 1:21,7 +1,4 7. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:21,8 +1,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:21,8 +1,5 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:22,0 +1,7 10. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:22,2 +1,9
Shakedown:Testovací zkouška se jede v areálu skokanských můstků v Jyväskylä a svým charakterem příliš neodpovídá samotné soutěži. V úvodní části se jede od rally kempu do kopce s několik dlouhými zatáčkami až k vrcholu na kterém jsou skokanské můstky. Poté se jede lesem a klesá se zpět do rally kempu. Trať není příliš technická a postrádá i klascký finský horizont. Proto zde jezdci spíše zkouší funkčnost vozu, než aby zde závodili. Se závoděním se začne dnes v podvečer na speciálce Killeri.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:02,2 - - - 2. Solberg P. - Mills P. Citroën Xsara WRC A8 2:02,6 +0,4 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:03,3 +1,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:03,4 +1,2 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,9 +1,7 8. Latvala J. M. - Antilla M. Petr Ford Focus WRC 08 A8 2:04,1 +1,9 9. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 2:04,5 +2,3 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05,2 +3,0
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.