Mikko Hirvonen poprvé v kariéře vyhrál domácí rally. Vyvaroval se chybám a v posledních zkouškách si vítězství udržel.
Po RZ23
Na RZ 22, tedy na předposlední zkoušce dne havaroval Rautenbach. Z toho těžili Al-Quassimi a pro nás bylo potěšující, že se díky tomu do první desítky posunul Juho Hänninen. Obě RZ opanoval Latvala, když byl jeho odstup na Sorda, respektive Ogiera minimální. Potvrdil tak sílu továrních Fordů na šotolině. Loeb si na obou zkouškách udržoval svoji pozici, když zajel třetí a čtvtý čas.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:50:40,9 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:51:06,0 +25,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:51:30,8 +49,9 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:51:47,0 +1:06,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:54:59,1 +4:18,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:54:59,4 +4:18,5 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:55:48,4 +5:07,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:57:14,5 +6:33,6 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 3:03:38,2 +12:57,3 10. Hänninen J. - Markulla K. Škoda Fabia S2000 3:04:54,6 +14:13,7
Po RZ21:Ve třetí etapě Finské rally čeká na jezdce čtveřice rychlostních zkoušek. Dvě z nich už mají jezdci v tuto dobu za sebou. Většina jezdců už jede na jistotu. Jen oba Sebastienové - Loeb a Ogier - se ještě snaží dohonit jezdce před sebou. Mikko Hirvonen dnes již jede na jistotu a důkazem jsou dva šesté časy na prvních RZ třetí etapy. Toho se snaží využít Sebastien Loeb a zkouší ještě stáhnout Hirvonenův náskok. O stejnou věc se pokouší i Sebastien Ogier. Ten má pár vteřinek před sebou Rantanena. Po první dnešní zkoušce vede i nadále Martin Prokop hodnocení juniorů. Ve třídě N4 si skvěle vede Juho Hanninen s Fabií S2000. I on svou třídu vede a jeho náskok je již více než dvě a půl minuty na druhého Alena. Po včerejší nehodě nepokračuje Kimi Raikkonen a kvůli technický problémům dnes nepokračuje ano Martin Semerád.
Po RZ21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:40:32,2 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:40:58,3 +26,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:41:26,3 +54,1 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:41:38,4 +1:06,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:44:46,5 +4:14,3 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:44:51,1 +4:18,9 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:45:29,4 +4:57,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:46:45,6 +6:13,4 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:49:32,3 +9:00,1 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:52:46,3 +12:14,1 Po II.etapě
Po druhém dni stále vede Hirvonen. Loeb je ale s nepatrnou ztrátou druhý. Velký boj je od třetí místo mezi Latvalaou a Sordem. Nyní má k dobru 10 vteřin Latvala. Velmi pěkné páté místo drží Rantanen. Na RZ 14 havaroval Novikov. Na stejní RZ dodýchala Xsara Pettera Solberga.
Třídu N4 vede i nadále s přehledem Hänninen. Raikönnen šel na deváténácté rychlostní zkoušce přes střechu a v cíli se neobjevil.
Juniorskou kategorii vede stále Martin Prokop. Nebližším pronásledovatelem je Pinomäki třicet vteřin zpět. Na třetím místě jedoucí Kosciuzsko má více než tři minuty.
Zítra čekají na posádky ještě čtyři testy.
Po RZ19
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:27:35,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:28:07,8 +32,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:28:44,1 +1:08,3 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:28:54,6 +1:18,8 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:31:46,4 +4:10,6 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:32:03,9 +4:28,1 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:32:34,9 +4:59,1 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:33:37,5 +6:01,7 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:36:19,5 +8:43:,8 10. Al - Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:39:04,8 +11:29,0Po RZ16:
Vedoucí muž celkového pořadí vyhrál dvě ze tří RZ, jedno vítězství mu „sebral“ týmový kolega Latvala a upevnil si vedení v soutěži. Nahrál mu k tomu i defekt Loeba na pátnácté vložce. V šestnácté vložce úřadující mistr světa ztratil další vteřinky a v cíli konstatoval: "Je konec, nebudu riskovat, hlavní je dojet do cíle,". Velký boj svádějí mezi sebou Latvala a Sordo. Prvně jmenovaný Sorda po vyhrané poslední zkoušce přeskočil, ale rozdíl mezi nimi činí pouhých 1,4s.
JWRC stále kraluje náš Martin Prokop před Pinomäkim, kterého postihl další defekt v soutěži. Třetí je i nadále již s větší ztrátou Burkart.
Produkčním vozům kralují tři domácí jezdci. Hänninen vyhrává jednu vložku za druhou a před druhým Alénem má v čele již luxusní náskok více jak dvou minut. Třetí je formulový mistr světa Kimi Räikkönen. Po RZ16 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:01:29,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:01:57,8 +28,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:02:38,6 +1:08,8 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:02:40,0 +1:10,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:05:01,2 +3:31,4 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:05:42,8 +4:13,0 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:05:44,9 +4:15,1 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05:59,9 +4:30,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:06:42.2 +5:12,4 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:09:05,7 +7:35,9
Po RZ13:
Do druhé etapy odstartovali posádky do úplně jiných podmínek. Po nočním silném lijáku je trať dost podmáčená. To, jak se zdá lépe vyhovuje Hirvonenovi, který vyhrál úvodní tři vložky druhé etapy a zvýšil svůj náskok v čele soutěže na více jak deset vteřin přesto, že Loeb se snaží jet naplno a dost riskuje. Smůlu měl Henning Solberg, který v úvodní dnešní vložce poskočil na páté místo před Rantanena, ale hned na té následující zastavil.
Juniorům stále vládne Martin Prokop, před Pinomäkim a Burkartem. Hänninen vládne produkčním vozům před Alénem a Flodinem. Ze soutěže musel odstoupit Jane Tuohino (Porucha spojky).
Po RZ13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:32:50,0 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:33:00,9 +10,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:33:42,8 +52,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:33:51,1 +1:01,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:35:22,9 +2:32,9 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:36:11,4 +3:21,4 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:36:25,2 +3:35,2 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:36:33,5 +3:43,5 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:36:46.9 +3:56,9 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 1:38:56,6 +6:06,6
Po RZ9: Skvělé souboje svádí jezdci během první etapy Finské rally. Ve vedení je po devíti testech Hirvonen, následován Loebem. O další dvě místa svádí boj tovární dvojky Fordu a Citröenu - Latvala a Sordo. Juho Hanninen si vybudoval v čele třídy N4 již velmi solidní náskok více než čtyřiceti vteřin. Skvěle jede i hvězda seriálu F1 Kimi Räikkönen. Po osmi rychlsotních zkouškách si drží průběžnou čtvrtou pozici v N4.Martin Prokop v kategorii JWRC také drží první příčku. Na čele si dokonce vytvořil drobný, čtrnácti vteřinový náskok. Přímí kouknurent Prokopa v boji o titul JWRC Kosciuszko je až šestý se ztrátou dvou minut na Prokopa. Na jezdce dnes už čeká jen speciálka Killeri. Ta startuje v 19:00 hodin našeho času.
Po RZ9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:02:51,4 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:02:55,4 +4,0 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:03:11,7 +20,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:03:20,9 +29,5 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:04:04,1 +1:12,7 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:04:07,2 +1:15,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:04:27,0 +1:35,6 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:04:28,4 +1:37,0 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:05:04.6 +2:13,2 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:05:08,5 +2:17,1
Po RZ5:Souboj o vteřinky a vedení Hirvonena. Tak zatim vypadá Finská rally popěti orjetých zkouškách. Do první etapy skvěle vstupil Petter Solberg, ovšem na RZ4 dělal dvjitý defekt a ztratil spoustu času. O první čtyři příčky se perou tovární jezdci Fordu a Citroenu. Ostatní jezdci pomalu ztrácí.Mezi juniory si zatím skvěle vede Martin Prokop. Po RZ5 vede klasifikaci JWRC. Jeho náskok činí 6,6 vteřiny na druhého Pinomäkiho. Prokop si zatím výsledek i jízdu pochvaluje.V kategorii vozů N4, kam spadají i S2000 se rovněž svádí lítý boj. Ten mezi sebou vedou především čtyři domácí jezdci. Tři z nich - Hanninen, Alen a Tuohino jedou s vozy S2000, a čtvrtý - Nikara jede s Lancerem desáté evoluce. Z této čtveřice je na tom nejlépe po RZ4 Juho Hanninen s Fabií S2000. Rozestupy jsou ovšem minimální.
Po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 32:21,7 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 32:25,3 +3,6 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 32:33,3 +11,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 32:37,2 +15,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 33:00,4 +38,7 6. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 33:02,2 +40,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 33:05,1 +43,4 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 33:13,5 +51,8 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 33:18,0 +56,3 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 33:33,7 +1:12,0
RZ1 - speciálka Killeri:Loeb, Sordo a Hirvonen. To je složení "stupňů vítězů" po divácké speciálce na dostihovém závodišti Killeri. Rozestupy jsou minimální. Mezi auty kategorie N4 vyhrál Juho Hanninen s Fabií S2000. Martin semerád dojel sedmý v N4. V JWRC kraloval Martin Prokop.
RZ1 - SS Killeri Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:20,3 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:20,4 +0,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:21,2 +0,9 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 4. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 6. Solberg P. - Mills P. Citroen Xsara WRC 1:21,7 +1,4 7. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:21,8 +1,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:21,8 +1,5 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:22,0 +1,7 10. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:22,2 +1,9
Shakedown:Testovací zkouška se jede v areálu skokanských můstků v Jyväskylä a svým charakterem příliš neodpovídá samotné soutěži. V úvodní části se jede od rally kempu do kopce s několik dlouhými zatáčkami až k vrcholu na kterém jsou skokanské můstky. Poté se jede lesem a klesá se zpět do rally kempu. Trať není příliš technická a postrádá i klascký finský horizont. Proto zde jezdci spíše zkouší funkčnost vozu, než aby zde závodili. Se závoděním se začne dnes v podvečer na speciálce Killeri.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:02,2 - - - 2. Solberg P. - Mills P. Citroën Xsara WRC A8 2:02,6 +0,4 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:03,3 +1,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:03,4 +1,2 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,9 +1,7 8. Latvala J. M. - Antilla M. Petr Ford Focus WRC 08 A8 2:04,1 +1,9 9. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 2:04,5 +2,3 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05,2 +3,0
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.