Mikko Hirvonen poprvé v kariéře vyhrál domácí rally. Vyvaroval se chybám a v posledních zkouškách si vítězství udržel.
Po RZ23
Na RZ 22, tedy na předposlední zkoušce dne havaroval Rautenbach. Z toho těžili Al-Quassimi a pro nás bylo potěšující, že se díky tomu do první desítky posunul Juho Hänninen. Obě RZ opanoval Latvala, když byl jeho odstup na Sorda, respektive Ogiera minimální. Potvrdil tak sílu továrních Fordů na šotolině. Loeb si na obou zkouškách udržoval svoji pozici, když zajel třetí a čtvtý čas.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:50:40,9 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:51:06,0 +25,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:51:30,8 +49,9 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:51:47,0 +1:06,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:54:59,1 +4:18,2 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:54:59,4 +4:18,5 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:55:48,4 +5:07,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:57:14,5 +6:33,6 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 3:03:38,2 +12:57,3 10. Hänninen J. - Markulla K. Škoda Fabia S2000 3:04:54,6 +14:13,7
Po RZ21:Ve třetí etapě Finské rally čeká na jezdce čtveřice rychlostních zkoušek. Dvě z nich už mají jezdci v tuto dobu za sebou. Většina jezdců už jede na jistotu. Jen oba Sebastienové - Loeb a Ogier - se ještě snaží dohonit jezdce před sebou. Mikko Hirvonen dnes již jede na jistotu a důkazem jsou dva šesté časy na prvních RZ třetí etapy. Toho se snaží využít Sebastien Loeb a zkouší ještě stáhnout Hirvonenův náskok. O stejnou věc se pokouší i Sebastien Ogier. Ten má pár vteřinek před sebou Rantanena. Po první dnešní zkoušce vede i nadále Martin Prokop hodnocení juniorů. Ve třídě N4 si skvěle vede Juho Hanninen s Fabií S2000. I on svou třídu vede a jeho náskok je již více než dvě a půl minuty na druhého Alena. Po včerejší nehodě nepokračuje Kimi Raikkonen a kvůli technický problémům dnes nepokračuje ano Martin Semerád.
Po RZ21 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:40:32,2 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:40:58,3 +26,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:41:26,3 +54,1 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:41:38,4 +1:06,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:44:46,5 +4:14,3 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:44:51,1 +4:18,9 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:45:29,4 +4:57,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:46:45,6 +6:13,4 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:49:32,3 +9:00,1 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:52:46,3 +12:14,1 Po II.etapě
Po druhém dni stále vede Hirvonen. Loeb je ale s nepatrnou ztrátou druhý. Velký boj je od třetí místo mezi Latvalaou a Sordem. Nyní má k dobru 10 vteřin Latvala. Velmi pěkné páté místo drží Rantanen. Na RZ 14 havaroval Novikov. Na stejní RZ dodýchala Xsara Pettera Solberga.
Třídu N4 vede i nadále s přehledem Hänninen. Raikönnen šel na deváténácté rychlostní zkoušce přes střechu a v cíli se neobjevil.
Juniorskou kategorii vede stále Martin Prokop. Nebližším pronásledovatelem je Pinomäki třicet vteřin zpět. Na třetím místě jedoucí Kosciuzsko má více než tři minuty.
Zítra čekají na posádky ještě čtyři testy.
Po RZ19
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:27:35,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:28:07,8 +32,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:28:44,1 +1:08,3 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:28:54,6 +1:18,8 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:31:46,4 +4:10,6 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:32:03,9 +4:28,1 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:32:34,9 +4:59,1 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:33:37,5 +6:01,7 9. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:36:19,5 +8:43:,8 10. Al - Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 2:39:04,8 +11:29,0Po RZ16:
Vedoucí muž celkového pořadí vyhrál dvě ze tří RZ, jedno vítězství mu „sebral“ týmový kolega Latvala a upevnil si vedení v soutěži. Nahrál mu k tomu i defekt Loeba na pátnácté vložce. V šestnácté vložce úřadující mistr světa ztratil další vteřinky a v cíli konstatoval: "Je konec, nebudu riskovat, hlavní je dojet do cíle,". Velký boj svádějí mezi sebou Latvala a Sordo. Prvně jmenovaný Sorda po vyhrané poslední zkoušce přeskočil, ale rozdíl mezi nimi činí pouhých 1,4s.
JWRC stále kraluje náš Martin Prokop před Pinomäkim, kterého postihl další defekt v soutěži. Třetí je i nadále již s větší ztrátou Burkart.
Produkčním vozům kralují tři domácí jezdci. Hänninen vyhrává jednu vložku za druhou a před druhým Alénem má v čele již luxusní náskok více jak dvou minut. Třetí je formulový mistr světa Kimi Räikkönen. Po RZ16 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:01:29,8 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:01:57,8 +28,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:02:38,6 +1:08,8 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:02:40,0 +1:10,2 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 2:05:01,2 +3:31,4 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:05:42,8 +4:13,0 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 2:05:44,9 +4:15,1 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05:59,9 +4:30,1 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 2:06:42.2 +5:12,4 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 2:09:05,7 +7:35,9
Po RZ13:
Do druhé etapy odstartovali posádky do úplně jiných podmínek. Po nočním silném lijáku je trať dost podmáčená. To, jak se zdá lépe vyhovuje Hirvonenovi, který vyhrál úvodní tři vložky druhé etapy a zvýšil svůj náskok v čele soutěže na více jak deset vteřin přesto, že Loeb se snaží jet naplno a dost riskuje. Smůlu měl Henning Solberg, který v úvodní dnešní vložce poskočil na páté místo před Rantanena, ale hned na té následující zastavil.
Juniorům stále vládne Martin Prokop, před Pinomäkim a Burkartem. Hänninen vládne produkčním vozům před Alénem a Flodinem. Ze soutěže musel odstoupit Jane Tuohino (Porucha spojky).
Po RZ13 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:32:50,0 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:33:00,9 +10,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:33:42,8 +52,8 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:33:51,1 +1:01,1 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:35:22,9 +2:32,9 6. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:36:11,4 +3:21,4 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:36:25,2 +3:35,2 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:36:33,5 +3:43,5 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:36:46.9 +3:56,9 10. Rautenbach C. - Barrit D. Citroen C4 WRC 1:38:56,6 +6:06,6
Po RZ9: Skvělé souboje svádí jezdci během první etapy Finské rally. Ve vedení je po devíti testech Hirvonen, následován Loebem. O další dvě místa svádí boj tovární dvojky Fordu a Citröenu - Latvala a Sordo. Juho Hanninen si vybudoval v čele třídy N4 již velmi solidní náskok více než čtyřiceti vteřin. Skvěle jede i hvězda seriálu F1 Kimi Räikkönen. Po osmi rychlsotních zkouškách si drží průběžnou čtvrtou pozici v N4.Martin Prokop v kategorii JWRC také drží první příčku. Na čele si dokonce vytvořil drobný, čtrnácti vteřinový náskok. Přímí kouknurent Prokopa v boji o titul JWRC Kosciuszko je až šestý se ztrátou dvou minut na Prokopa. Na jezdce dnes už čeká jen speciálka Killeri. Ta startuje v 19:00 hodin našeho času.
Po RZ9 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:02:51,4 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:02:55,4 +4,0 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:03:11,7 +20,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:03:20,9 +29,5 5. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:04:04,1 +1:12,7 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:04:07,2 +1:15,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:04:27,0 +1:35,6 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:04:28,4 +1:37,0 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:05:04.6 +2:13,2 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 1:05:08,5 +2:17,1
Po RZ5:Souboj o vteřinky a vedení Hirvonena. Tak zatim vypadá Finská rally popěti orjetých zkouškách. Do první etapy skvěle vstupil Petter Solberg, ovšem na RZ4 dělal dvjitý defekt a ztratil spoustu času. O první čtyři příčky se perou tovární jezdci Fordu a Citroenu. Ostatní jezdci pomalu ztrácí.Mezi juniory si zatím skvěle vede Martin Prokop. Po RZ5 vede klasifikaci JWRC. Jeho náskok činí 6,6 vteřiny na druhého Pinomäkiho. Prokop si zatím výsledek i jízdu pochvaluje.V kategorii vozů N4, kam spadají i S2000 se rovněž svádí lítý boj. Ten mezi sebou vedou především čtyři domácí jezdci. Tři z nich - Hanninen, Alen a Tuohino jedou s vozy S2000, a čtvrtý - Nikara jede s Lancerem desáté evoluce. Z této čtveřice je na tom nejlépe po RZ4 Juho Hanninen s Fabií S2000. Rozestupy jsou ovšem minimální.
Po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 32:21,7 - - - 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 32:25,3 +3,6 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 32:33,3 +11,6 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 32:37,2 +15,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 33:00,4 +38,7 6. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 33:02,2 +40,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 33:05,1 +43,4 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 33:13,5 +51,8 9. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 33:18,0 +56,3 10. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 33:33,7 +1:12,0
RZ1 - speciálka Killeri:Loeb, Sordo a Hirvonen. To je složení "stupňů vítězů" po divácké speciálce na dostihovém závodišti Killeri. Rozestupy jsou minimální. Mezi auty kategorie N4 vyhrál Juho Hanninen s Fabií S2000. Martin semerád dojel sedmý v N4. V JWRC kraloval Martin Prokop.
RZ1 - SS Killeri Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 1:20,3 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 1:20,4 +0,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 1:21,2 +0,9 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 4. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 1:21,5 +1,2 6. Solberg P. - Mills P. Citroen Xsara WRC 1:21,7 +1,4 7. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 1:21,8 +1,5 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 1:21,8 +1,5 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 1:22,0 +1,7 10. Rantanen M. - Lukka M. Ford Focus RS WRC 08 1:22,2 +1,9
Shakedown:Testovací zkouška se jede v areálu skokanských můstků v Jyväskylä a svým charakterem příliš neodpovídá samotné soutěži. V úvodní části se jede od rally kempu do kopce s několik dlouhými zatáčkami až k vrcholu na kterém jsou skokanské můstky. Poté se jede lesem a klesá se zpět do rally kempu. Trať není příliš technická a postrádá i klascký finský horizont. Proto zde jezdci spíše zkouší funkčnost vozu, než aby zde závodili. Se závoděním se začne dnes v podvečer na speciálce Killeri.
Shakedown Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC A8 2:02,2 - - - 2. Solberg P. - Mills P. Citroën Xsara WRC A8 2:02,6 +0,4 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC A8 2:03,3 +1,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:03,4 +1,2 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,7 +1,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus WRC 08 A8 2:03,9 +1,7 8. Latvala J. M. - Antilla M. Petr Ford Focus WRC 08 A8 2:04,1 +1,9 9. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC 2:04,5 +2,3 10. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza WRC 2:05,2 +3,0
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.