Automobilky Ford i Citroen oznámili, že budou v kolotoči WRC pokračovat i v následujících dvou sezonách 2010 a 2011.
Automobilka Ford rozšířila spolupráci se společností M-Sport na další dvě sezony. Dále oznámila, že u týmu zůstávají i hlavní sponzoři BP a Abu Dhabi. Nic se nezmění ani na jezdeckém obsazení, jedničkou týmu bude i nadále posádka Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen, které bude krýt záda Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila.
"Jsem velmi rád, že naše spolupráce se společností Ford bude pokračovat i nadále," řekl Malcolm Wilson, šéf M-Sportu. "Máme mladé a dynamické jezdce, kteří neustále dozrávají a získávají nové zkušenosti. Focus RS neustále prokazuje svoji rychlost a spolehlivost. Na naší základně v Dovenby Hall máme infrastrukturu, kde se pracuje na vývoji Fiesty S2000, s níž bychom mohli v roce 2011 bojovat proti našim soupeřům," dodal Wilson. "Nejsme ve WRC jen pro zábavu. Vždy budeme dělat všechno pro vítězství," uzavřel Wilson.
Stejnou zprávu v Jyväskylä, centru Finské soutěže potvrdil i Citroen a zůstává ve WRC až do konce sezony 2011. "V současné těžké ekonomické situaci je důležité, neustále se prezentovat na poli motoristického sportu vítězstvím našeho týmu a našich výrobků," řekl Olivier Quesnel.
"Mistrovství světa, kde jsou náklady kontrolovány, je výborným prostředkem pro propagaci. Citroen Racing je pyšný na důvěru, kterou v něj vkládá představenstvo automobilky Citroen a PSA. V současnosti pracujeme na prodloužení smluv s našimi stávajícími jezdci a jsem přesvědčen, že Sebastien Loeb i Dani Sordo budou s námi pokračovat i nadále," uzavřel Quesnel.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?