Henning Solberg doufá, že se mu v letošním roce konečně podaří ve Finsku dosáhnout umístění na stupních vítězů. Což ostatně prohlašoval již v cíli loňského ročníku Neste Oil Rally Finland, na které skončil na pátém místě.
V dosavadním průběhu šampionátu se seveřan umístil nejlépe na třetím místě a to hned dvakrát. V Argentině vytěžil s odstoupení svého bratra Pettera Solberga, který odstoupil čtyři RZ před koncem soutěže a přenechal umístění mezi třemi nejlepšími Henningovi. Druhé pódium získal na poslední soutěži WRC, Polské rally, na které svého bratra porazil v přímém souboji, ale třetí místo mu opět víceméně spadlo do klína, po fatální chybě Jari-Matti Latvali v poslední divácké superspeciálce.
"Umístění na pódiu v Polsku mě povzbudilo, i když jsem si na tamní tratě musel chvíli zvykat. Doufám, že ve Finsku začnu rychleji. Protože tato soutěž je velice důležitá pro mého sponzora (Expert), který má mnoho aktivit na finském trhu a proto chci dosáhnout co nejlepší výsledek. V loňském roce jsem byl třetí po první etapě. Doufám, že letos pojedu stejným tempem. Druhé pódium v řadě by bylo perfektní," řekl Henning Solberg před startem soutěže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.