Po třech výpadcích, kdy se ani jednou neobjevil na stupních vítězů, čeká na úřadujícího Světového šampióna další a velice náročná soutěž, kterou bude Neste Oil Rally Finland. Na ní bude muset fenomén posledních sezon útočit na dosud vedoucího muže šampionátu Mikko Hirvonena, na kterého ztrácí jeden jediný bod.
Přesto, že se v loňském roce podařilo Loebovi ve Finsku zvítězit, nebude to mít vůbec jednoduché. Hirvonen je v psychické výhodě a v neposlední řadě pojede doma na specifické a rychlé trati, proslulé mnoha horizonty. Loeb proto využil pauzu před startem soutěže k nabrání sil aktivním odpočinkem: "Jsme v těžké situaci, ale cítím se velmi uvolněně. Doma mě navštívili přátelé a strávili jsme nějaký čas v Alpách jízdou na raftu, kajaku a MTB. Čekají nás poslední čtyři podniky šampionátu a tak nám nezbývá nic jiného než jít do útoku. Při kontrolovaném riziku se nám může útok podařit," řekl Sebastien Loeb."V loňském roce jsme dokázali, že můžeme při Finské rally domácím jezdcům konkurovat. Poté nás čeká Austrálie, která bude pro všechny úplně nová. V Katalánsku bychom měli mít teoreticky navrch, ale víme, že Mikko udělal na asfaltu výrazný pokrok. Poslední soutěží bude Wales Rally GB, kde jsme loni triumfovali, ale víme také, že i tam se bude Mikko cítit jako doma. Jedno je ale jisté, ten kdo zvítězí ve Finsku, bude mít na své straně psychickou výhodu před posledními třemi soutěžemi," uzavřel Loeb.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?