Další podnik MSR v rally se jel dnes v okolí Bratislavy. Z vítězství se raduje Pech.
Tato plzeňská posádka zvítězila v bratislavské rally.
Do soutěže odstartovalo 53 posádek. V první rychlostní zkoušce všem ukázal svou rychlost Jaromír Tomaštík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Druhému Pechovi v této RZ nadělil téměř minutu. Ve stopce RZ 1 však Tomaštík odevzdal jízdní výkaz - poškozený motor. Do vedení se tak dostal Pech a už jej nepustil.
Na druhé RZ opustil trať Josef Béreš. „Asi kilometer - dva po štarte, po prvom retardéri, som nedobrzdil a dostal som sa mimo trať. Na tom mieste bolo málo divákov. Snažili sa nám pomôcť ale nešlo to. Potom som vystúpil z auta a zháňal som ďalších ľudí. RS som dojazdil ale až so 6 minútovou stratou a preto v súťaži asi už nebudem pokračovať,“ povedal Béreš startující s Peugeotem 207 S2000.
Druhé místo v cíli patří domácí posádce Igor Drotár - Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC. Šest vteřin za nimi dojeli Trněný s Gondíkem, se stejným vozem. Až čtvrté místo patří polské posádce Grzyb - Mazur s Fiatem Punto S2000.
Do soutěže odstartovalo více českých posádek, ale ne všechny spatřily cíl. O Tomaštíkovi už byla řeč. Dalšími kdo odstoupili byl Landa s Bartončíkem, kterým přestalo fungovat jejich Mitsubishi Lancer. Zkušenosti sbírá Cvrček ml. s Těšínským. Těm se podařilo ve vracečce najet na obrubník a udělat kolostřešní kombinaci. Jejich Felicia Kit Car byla nepojízdná. Soutěž nedokončili ani Barvík s Gabrhelíkem.
V historických voze kraloval Tenk s BMW M3, ale pouze do RZ 7, když havaroval. Nedojel ani Béreš st. Do cíle se nedostal ani Lapdavský s dalším Peugeotem 207 S2000.
Třídu A6 opanoval Šlehofer se Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Druhému Rzeznikovi se Suzuki Swift S1600 nadělili 40 vteřin.Třetí skončil Homola se Štefucou na Citroenu S1600. Třídu A7 vyhrál Hering se Civicem Type R3. Třídu N1 vyhrál Pavlinský s Felicií. Třídu N3 Besssenyey s Oplem Astra GTC. Celkově darazilo do cíle soutěže 32 posádek.
Výsledky v časech1. Pech Václav - Uhel Petr, Škoda Fabia WRC 2. Drotár Igor - Bánoci Vladimír, Škoda Octavia WRC +49,53. Trněný Karel - Gondík Dalibor, Škoda Octavia WRC +1:05,74. Grzyb Gregorz - Mazur , Fiat Grande Punto Abarth S2000 + 1:24,35. Hadik András - Juhász István, Subaru Impreza N4 +2:23,46. Ondrej Tomáš - Podobník Marek, Mitsubishi Lancer Evo VIII, A8 +3:14,07. Šlehofer Jan - Soběhart Zbyněk, Fiat Punto S1600, A6 +3:22,98. Rzeznik Maciej - Browinski Boguslaw, Suzuki Swift S1600 + 4:02,89. Csente Mário - Bacigál Igor, Subaru Impreza A8 + 4:10,610. Melichárek Jaroslav - Lasevič Richard, Mitsubishi Lancer Evo XI N4, 4:14,3
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.