Další podnik MSR v rally se jel dnes v okolí Bratislavy. Z vítězství se raduje Pech.
Tato plzeňská posádka zvítězila v bratislavské rally.
Do soutěže odstartovalo 53 posádek. V první rychlostní zkoušce všem ukázal svou rychlost Jaromír Tomaštík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Druhému Pechovi v této RZ nadělil téměř minutu. Ve stopce RZ 1 však Tomaštík odevzdal jízdní výkaz - poškozený motor. Do vedení se tak dostal Pech a už jej nepustil.
Na druhé RZ opustil trať Josef Béreš. „Asi kilometer - dva po štarte, po prvom retardéri, som nedobrzdil a dostal som sa mimo trať. Na tom mieste bolo málo divákov. Snažili sa nám pomôcť ale nešlo to. Potom som vystúpil z auta a zháňal som ďalších ľudí. RS som dojazdil ale až so 6 minútovou stratou a preto v súťaži asi už nebudem pokračovať,“ povedal Béreš startující s Peugeotem 207 S2000.
Druhé místo v cíli patří domácí posádce Igor Drotár - Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC. Šest vteřin za nimi dojeli Trněný s Gondíkem, se stejným vozem. Až čtvrté místo patří polské posádce Grzyb - Mazur s Fiatem Punto S2000.
Do soutěže odstartovalo více českých posádek, ale ne všechny spatřily cíl. O Tomaštíkovi už byla řeč. Dalšími kdo odstoupili byl Landa s Bartončíkem, kterým přestalo fungovat jejich Mitsubishi Lancer. Zkušenosti sbírá Cvrček ml. s Těšínským. Těm se podařilo ve vracečce najet na obrubník a udělat kolostřešní kombinaci. Jejich Felicia Kit Car byla nepojízdná. Soutěž nedokončili ani Barvík s Gabrhelíkem.
V historických voze kraloval Tenk s BMW M3, ale pouze do RZ 7, když havaroval. Nedojel ani Béreš st. Do cíle se nedostal ani Lapdavský s dalším Peugeotem 207 S2000.
Třídu A6 opanoval Šlehofer se Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Druhému Rzeznikovi se Suzuki Swift S1600 nadělili 40 vteřin.Třetí skončil Homola se Štefucou na Citroenu S1600. Třídu A7 vyhrál Hering se Civicem Type R3. Třídu N1 vyhrál Pavlinský s Felicií. Třídu N3 Besssenyey s Oplem Astra GTC. Celkově darazilo do cíle soutěže 32 posádek.
Výsledky v časech1. Pech Václav - Uhel Petr, Škoda Fabia WRC 2. Drotár Igor - Bánoci Vladimír, Škoda Octavia WRC +49,53. Trněný Karel - Gondík Dalibor, Škoda Octavia WRC +1:05,74. Grzyb Gregorz - Mazur , Fiat Grande Punto Abarth S2000 + 1:24,35. Hadik András - Juhász István, Subaru Impreza N4 +2:23,46. Ondrej Tomáš - Podobník Marek, Mitsubishi Lancer Evo VIII, A8 +3:14,07. Šlehofer Jan - Soběhart Zbyněk, Fiat Punto S1600, A6 +3:22,98. Rzeznik Maciej - Browinski Boguslaw, Suzuki Swift S1600 + 4:02,89. Csente Mário - Bacigál Igor, Subaru Impreza A8 + 4:10,610. Melichárek Jaroslav - Lasevič Richard, Mitsubishi Lancer Evo XI N4, 4:14,3
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?