Další podnik MSR v rally se jel dnes v okolí Bratislavy. Z vítězství se raduje Pech.
Tato plzeňská posádka zvítězila v bratislavské rally.
Do soutěže odstartovalo 53 posádek. V první rychlostní zkoušce všem ukázal svou rychlost Jaromír Tomaštík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Druhému Pechovi v této RZ nadělil téměř minutu. Ve stopce RZ 1 však Tomaštík odevzdal jízdní výkaz - poškozený motor. Do vedení se tak dostal Pech a už jej nepustil.
Na druhé RZ opustil trať Josef Béreš. „Asi kilometer - dva po štarte, po prvom retardéri, som nedobrzdil a dostal som sa mimo trať. Na tom mieste bolo málo divákov. Snažili sa nám pomôcť ale nešlo to. Potom som vystúpil z auta a zháňal som ďalších ľudí. RS som dojazdil ale až so 6 minútovou stratou a preto v súťaži asi už nebudem pokračovať,“ povedal Béreš startující s Peugeotem 207 S2000.
Druhé místo v cíli patří domácí posádce Igor Drotár - Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC. Šest vteřin za nimi dojeli Trněný s Gondíkem, se stejným vozem. Až čtvrté místo patří polské posádce Grzyb - Mazur s Fiatem Punto S2000.
Do soutěže odstartovalo více českých posádek, ale ne všechny spatřily cíl. O Tomaštíkovi už byla řeč. Dalšími kdo odstoupili byl Landa s Bartončíkem, kterým přestalo fungovat jejich Mitsubishi Lancer. Zkušenosti sbírá Cvrček ml. s Těšínským. Těm se podařilo ve vracečce najet na obrubník a udělat kolostřešní kombinaci. Jejich Felicia Kit Car byla nepojízdná. Soutěž nedokončili ani Barvík s Gabrhelíkem.
V historických voze kraloval Tenk s BMW M3, ale pouze do RZ 7, když havaroval. Nedojel ani Béreš st. Do cíle se nedostal ani Lapdavský s dalším Peugeotem 207 S2000.
Třídu A6 opanoval Šlehofer se Soběhartem a Fiatem Punto S1600. Druhému Rzeznikovi se Suzuki Swift S1600 nadělili 40 vteřin.Třetí skončil Homola se Štefucou na Citroenu S1600. Třídu A7 vyhrál Hering se Civicem Type R3. Třídu N1 vyhrál Pavlinský s Felicií. Třídu N3 Besssenyey s Oplem Astra GTC. Celkově darazilo do cíle soutěže 32 posádek.
Výsledky v časech1. Pech Václav - Uhel Petr, Škoda Fabia WRC 2. Drotár Igor - Bánoci Vladimír, Škoda Octavia WRC +49,53. Trněný Karel - Gondík Dalibor, Škoda Octavia WRC +1:05,74. Grzyb Gregorz - Mazur , Fiat Grande Punto Abarth S2000 + 1:24,35. Hadik András - Juhász István, Subaru Impreza N4 +2:23,46. Ondrej Tomáš - Podobník Marek, Mitsubishi Lancer Evo VIII, A8 +3:14,07. Šlehofer Jan - Soběhart Zbyněk, Fiat Punto S1600, A6 +3:22,98. Rzeznik Maciej - Browinski Boguslaw, Suzuki Swift S1600 + 4:02,89. Csente Mário - Bacigál Igor, Subaru Impreza A8 + 4:10,610. Melichárek Jaroslav - Lasevič Richard, Mitsubishi Lancer Evo XI N4, 4:14,3
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.