Na Ruské rally se stalo to, co mnozí očekávali již od začátku sezóny - Škoda poprvé vyhrála podnik IRC. Jak tým toto vítězství hodnotí? Co bude dál? O tom promluvil šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek.
Juho Hänninen se ukázal před rallyovými diváky již v lednu na Rallye Monte Carlo. Zajížděl výborné časy, ale nakonec vůz do cíle nedovezl. Podobné to bylo i na dalších podnicích. Mezi tím druhý jezdec Škody Jan Kopecký nenápadně sbíral body a nyní se dotáhl na vedoucího Meekea na pouhý jeden bod. Jak své jezdce hodnotí šéf týmu?
"Smekám před oběma našimi posádkami. Bylo správné rozhodnutí, angažovat právě je," nechal se slyšet Hrabánek. "S Janem Kopeckým se známe již dlouhou dobu. Podává vyrovnané výsledky a stále se zlepšuje. Juho Hänninen již na začátku v Monte Carlu, že dokáže být velmi rychlý. Jsem zkutečně rád, že nám to již tehdy ukázal. Odvedli jsme skvělou práci při propagaci značky Škoda a pevně věřím, že výsledek v Rusku nebude posldním našim úspěchem."
"Toto vítězství je pro nás velkým impulzem do budoucna a my samozřejmě nesmíme usnout na vavřínech," pokračuje Hrabánek. "Věřím, že tento milník jen posílí celý tento projekt a přitáhne další potenciální zájemce o naši Fabii S2000."
Škoda vynechává podnik na Madeiře a vrátí se až doma ve Zlíně. "Teď nás čeká domácí Barum Rally, kde budeme před domácím publikem více pod tlakem. Ale těšíme se na to!"
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.