Legendární Rally Monte Carlo zůstává i pro příští rok v kelendáři Intercontinental Rally Challenge a bude tento seriál zahajovat. I když byla pro pořadatele možnost vrátit se do MS, ti se rozhodli zůstat v IRC.
"Rally Monte Carlo zůstává v IRC, protože jsme zjistili, že v této sérii jsme našli vše, co je potřeba k návratu ke kořenům tohoto sportu," řekl René Isoart, šéf ACM, pořadatele soutěže. Jeden z ředitelů promotéra seriálu, televizní stanice Eurosport, Geraldine Filiol řekl: "Jsme velmi pyšní na to, že můžeme opět v IRC přivítat Rally Monte Carlo a můžeme pokračovat v naší plodné spolupráci z letošního roku. Stejně jako v roce letošním plánujeme rozsáhlé zpravodajství s mnoha živými přenosy,". 78. ročník Rally Monte Carlo by měl být vysílán živě až do 70 zemí na Eurosportu, Eurosportu 2 a Eurosportu Asia – Pacific.
Jan Kopecký - Petr Starý Škoda Fabia S2000 - Rally Monte Carlo 2009
O proti letošnímu ročníku nastanou výrazné změny v harmonogramu soutěže. Soutěž bude mít své centrum ve městě Valence, z kterého soutěžní posádky vyjedou již v sobotu a v neděli k seznamovacím jízdám. V pondělí bude na programu administrativní přejímka a v úterý odpoledne proběhne slavnostní start na Champ de Mars ve Valence.
Velkou změnou bude úterní devítikilometrová rychlostní zkouška, do které posádky odstartují ihned po slavnostním startu. Tato zkouška rozhodne netradičně o startovním pořadí do první středeční etapy. V té posádky absolvují dva průjezdy rychlostních zkoušek Burzet - Lachamp Raphael a St. Pierreville – Antraigues. V druhé čtvrteční etapě čekají na posádky rychlostní zkoušky Labatie d‘ Andaure – St. Pierre sur Doux, Lamastre – Alboussiere a slavná Saint Bonnet – Saint Bonnet, která se pojede dvakrát se zastávkou v servisu ve Valence.
Atraktivní vozy kategorie GT budou moci v dalším ročníku stát na startu
Příjemná změna zejména pro diváky bude ta, že se na start budou moci postavit kromě vozů skupiny A, S2000, N4, i vozy atraktivní kategorie GT. Další změnou, kterou si budou pochvalovat jednotlivé týmy je fakt, že nebudou omezeny ve volbě dodavatele pneumatik a benzínu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?