Španělská dvojice Xavi Pons, Dani Sola zvítězila v prvním ročníku Rally of Nations. Soutěže národních týmů, která se jela o uplynulém víkendu v Mexickém Leónu.
"Byla to výborná týmová práce" konstatoval Pons v cíli. "Udělali jsme několik chyb, ale skutečnost byla taková, že nám tyto chyby neuškodily. Jsem nesmírně šťastný, že jsem v Mexiku startoval,"doplnil Jezdec. "Jsme rádi za první místo v Rally of Nations," řekl spokojený Sola. "V této zemi se vždy cítíme velmi dobře a už se těšíme až se sem vrátíme," uzavřel Španěl.
Druhé místo za španělskou dvojicí obsadili dva nejrychlejší jezdci soutěže, Manfred Stohl a Andreas Aigner reprezentující Rakousko. "Vyhráli jsme individuální soutěž, ale jako tým jsme byli těsně druzí za Španělskem. Už se těšíme na další ročník," řekl Manfred Stohl, vůbec nejrychlejší jezdec soutěže.
Tyto dva týmy doplnila na stupních vítězů dvojice reprezentující Francii v čele s Didierem Auriolem, kterému sekundoval Brice Tirabassi. "Tuto rally jsem v minulosti miloval a byl jsem na ni připraven. Jsem rád, že jsem tady mohl startovat a doufám, že se sem ještě vrátím," řekla v cíli legenda Didier Auriol.
První ročník netradiční soutěže ukázal, že týmová soutěž může být atraktivní i v rally. Což dokazovalo vyjádření několika špičkových soutěžáků, kteří si novou formu soutěže pochvalovali.
Konečné výsledky Rally of Nations
1. Španělsko - Xavier PONS / Dani SOLA 2. Rakousko - Manfred STOHL / Andreas AIGNER 3. France - Brice TIRABASSI / Didier AURIOL 4. Německo - Hermann GASSNER JR. / Mark WALLENWEIN 5. Švédsko - Patrik SANDELL / Per-Gunnar ANDERSSON 6. Mexico 2 - Ricardo TRIVI?O / Rodrigo SALGADO 7. Finsko - Toni GARDEMEISTER / Harri ROVANPERÄ 8. USA 2 - Matthew JOHNSON / Kenny BARTRAM 9. Mexico 1 - Rodrigo ORDO?EZ / Jose CORTES 10. Peru - Humberto TIJERO / Sandro PESTANA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?