RZ15,CÍL: Jezdci týmu Škoda si dokázali i v poslední epatě pohlídat své pozice a získali tak pro český tým historicky první double v IRC. Zvítězil Juho Hänninen, druhý byl Jan Kopecký.
FOTOGALERIE RALLY RUSSIA
Výsledky po RZ15 Perevoznoe 2:
Dnešní etapa přinesla jasné vítězství značky Škoda. Její jezdec, Juho Hänninen, získal jasné vítězství. Po roce tak opět tento Fin vyhrál Ruskou rally. Jeho triumf podtrhl druhým místem v cíli Jan Kopecký, který na svého týmového kolegu ztratil 1:20s. Obě Škodovky podali naprosto dominantní výkon a zásluhou Hänninena vyhráli až na jednu zkoušku všechny měřené testy. Ve zhruba polovině testů navíc česká značka slavila dvojité vítězství.
Jediným, kdo dokázal Hänninena na trati RZ porazit (11.RZ), byl další Fin Anton Alén. Ten dovezl svůj Abarth do cíle na 6. místě. Alén dnes využil systému super rally, když ve včerejší poslední RZ havaroval. Dnes tento finský soutěžák zajížděl opravdu skvělé časy. Jeho týmový kolega, Basso, získal pro italskou značku poslední stupínek na pódiu. Basso podával v průběhu soutěže vyrovnaný výkon a po chybě Aléna se stal rychlejším z obou jezdců italského značky.
Krásné čtvrté místo získal s produkčním Subaru Impreza N14 Švéd Flodin. Nebýt zhruba minutové ztráty, kterou nabral v první etapě, mohl by dokonce s Bassem bojovat o třetí místo. Pátou příčku získal Brit Wilks s Protonem. I jeho zdržely problémy s defekty. Na 12.RZ havaroval Rus Zheludov, který jako jediný použil v Rusku techniku Peugeot 207 S2000.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 1:45:15,2s2. J.Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 + 1:20,93. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +4:06,04. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +5:09,95. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +6:33,06. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +7:30,87. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +9:07,18. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +15:53,99. A. Katkov - A. Chaykovskiy Subaru Impreza WRX STi +19:51,210. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +20:04,9
Výsledky po RZ10 Topolki 2:
Zrušení poslední RZ potvrzeno. Již podruhé v dnešní etapě promluvila do harmonogramu soutěže havárie předjezdce, tentokrát byla desátá RZ zrušena kvůli vylomenému kolu jednoho z předjezdců, který nedorazil na start RZ (další zřejmě nebyli kdyspozici) a posádky absolvovali závěrečnou zkoušku druhé etapy volně. Ve vedení tak po deseti RZ suverénně zústavá Juho Hänninen, kterému kryje záda Jan Kopecký. Oba jezdci mají již velký náskok před pronásledovateli a na zítřejších 50km RZ by o double museli přijít jen vinou technického problému. Kromě toho, jestli jezdci Škody získají double, bude v zítřejší etapě nejzajímavější souboj o páté místo mezi Zheludovem a Wilksem.
Zítřejší etapa startuje v 9:06h středoevropského času.
Aktuality:
Poslední a zároveň nejdelší rychlostní zkouška byla podle posledních zpráv zrušena po havárii předjezdce a posádky absolvují RZ volným průjezdem.
Výsledky po RZ9 Losevo 2:
Na deváté rychlostní zkoušce opět triumfovali jezdci na vozech Škoda Fabia S2000 a upevnili si tak své vedení. Tato zkouška se stala pohromou pro tovární Fiat, Anton Alén nedorazil kvůli uraženému kolu do cíle RZ a přepustil třetí pozici týmovému kolegovi Bassovi. Velký souboj se začíná rozehrávat mezi Zheludovem a Wilksem, kteří bojují o páté místo a zdá se, že mírně navrch začíná mít Wilks, který by mohl na následující nejdelší RZ soutěže domácího jezdce přeskočit.1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 1:11:55,6 2. J.Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +59,8 3. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2:47,44. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +4:30,05. A.Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +5:03,76. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +5:10,27. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +6:35,18. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +10:51,09. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +11:09,910. G. Kulaev – A. Veprintcev Subaru Impreza WRXSti +18:05,4
Výsledky po RZ8 Druzhnoselie 2:
Juho Hänninen je neporazitelný, ani v osmé RZ nedokázal být nikdo lepší než „létající“ Fin a ten nadále navyšuje náskok v čele soutěže. Jan Kopecký kreje Juhovi záda a i když tentokrát skončil „až“ na třetím místě v RZ drží jezdci Škody stále první dvě místa. Za nimi figurují oba jezdci továrních Fiatů Alén a Basso a pátý skvěle jedoucí Flodin.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 1:00:27,7 2. J.Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +56,43. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:59,2 4. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2:27.85. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +19,36. A.Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +4:14,97. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +4:28,38. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +5:38,09. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +9:06,410. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +9:45,1
Výsledky po RZ7 - Topolki 1:
Juho Hänninen stále zajíždí nepřekonatelné časy a jeho náskok na nejbližšího pronásledovatele, Jana Kopeckého, je téměř 50s! Problémy na RZ 7 potkali do té doby skvěle jedoucího Guye Wilkse s Protonem Satria Neo S2000. Ztratil tři a třičtvrtě minuty a propadl se na celkové sedmé místo. Wilks dostal na trati rychlostní zkoušky defekt.
Na třetí místo se tak posunul zástupce italského Abarthu, Anton Alén, který se dokázal posunout před týmového kolegu Bassa. Na jeho obranu musíme dodat, že také ho potkal defekt, když už včera měl problémy s defektem. Alén byl jediný, kdo dokázal na RZ7 držet krok s bezkonkurenčními Škodovkami. Jeho ztráta činila 11s. Zbytek světa ztratil na téměř 30 kilometrové ryhclostní zkoušce více než 40 vteřin! To činí ztrátu 1,33s na kilometr!
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 56:11,92. J. Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +49,93. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:53,64. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2:19,65. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +4:08,26. A. Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +4:15,47. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +4:43,48. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +5:10,39. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +8:16,810. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +9:18,4
Výsledky po RZ6 - Losevo 1:
Na RZ6 Juho Hänninen opět nenalezl přemožitele, když o 12,5s porazil Guye Wilkse s Protonem. Třetí čas zajel Kopecký. V pořadí na špici se ovšem nic nemění. Patrik Flodin se se svým Subaru Impreza Sti N14 posunul ze sedmého na šesté místo na úkor domácího Aleksandra Zheludova se soukromým Peugeotem S2000.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 39:59,5 2. J. Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +40,63. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +59,04. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:37,35. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:42,06. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +2:28,57. A. Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +2:51,18. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +3:41,39. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +5:03,010. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +6:00,3
Výsledky po RZ5 - Druzhnoselie 1:
Dnešní první ranní RZ byla zrušena z důvodu havárie předjezdce. Rozhodně se nejednalo o malou nehodu. Některé zdroje dokonce hovoří o tom, že byla posádka odvezena do nemocnice.
Aktuality:
Podle informací z místa konání je start první ranní RZ opožděn. Důvody nejsou zcela známy, bohužel dostat se k informacím z místa konání (Rusko) je velmi složité...
Aktuality:
"Auto funguje bez problémů. Snažíme se jet spíše uprostřed cesty, abychom na kraji netrefili nějaký kámen" řekl v cíli první etapy Juho Hänninen.
Výsledky po RZ4 - Kutuzovo II:
V poslední rychlostní zkoušce opět dominoval Hänninen a bezpečně vévodí celkovému pořadí. Jan Kopecký je na druhém místě o necelou půl minutu a v poslední zkoušce se mu také podařilo navýšit náskok před Wilksem na devatenáct vteřin. Tato zkouška také rozhodla o posunu obou jezdců Fiatu, protože Patrik Flodin ztratil více jak minutu a propadl se na místo sedmé, až za domácího Zheludova s jediným peugeotem ve startovním poli.Zítřejší druhá etapa odstartuje v 8:56 středoevropského času a na posádky čeká přetěžkých 122,56km měřených úseků, což je více jak polovina s celé délky soutěže.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 28:28,5 2. J. Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +27,53. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +46,5 4. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:21.15. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:25,06. A. Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +2:03,97. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +2:13,68. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +2:35,09. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +3:52,710. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +4:37,6
Výsledky po RZ3 - Yashino II:
Třetí rychlostní zkoušku s přehledem vyhrál, Juho Hänninen a má již luxusní náskok 24,7s před Janem Kopeckým. S oběma jezdci Škody drží krok překvapivě jen Guy Wilks s Protonem. 4tvrté místo patří rychlému seveřanovi Flodinovi, který zastiňuje oba tovární jezdce Fiatu, Bassa i Aléna, kteří začínají ztrácet.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 22:56,5 2. J.Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +24,73. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +36,9 4. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +1:01.75. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:09,96. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +1:16,07. A.Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +1:49,68. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +2:02,19. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +3:14,0 10. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +3:46,6
Výsledky po RZ2 - Kutuzovo I:
Hänninen triumfoval i v druhé rychlostní zkoušce a upevnil si vedení v soutěži. Na druhé místo poskočil jeho týmový kolega Kopecký. Velmi dobře do soutěže odstartoval Patrik Flodin, který neboduje do IRC, zajel čtvrtý a třetí čas a drží čtvrté místo za továrním jezdcem Fiatu Bassem. Velmi dobře jede Wilks s Protonem, zatím velkým překvapením je nevýrazný výkon Antona Aléna, jednoho z aspirantů na vítězství.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 14:19,5 2. J.Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +10,03. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +14,2 4. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +14.55. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +19,36. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +21,67. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +1:02,88. A.Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +1:20,49. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +1:20,5 +2:06,410. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +2:11,3
Výsledky po RZ1 - Yashino I:
První rychlostní zkoušku vyhrál největší favorit, Juho Hänninen. Druhý skončil celkem překvapivě asfaltový specialista Basso a hned za ním Jan Kopecký z druhou fabií.
1. J. Hänninen – M. Markkula Škoda Fabia S2000 8:42,12. G. Basso – M. Dotta Fiat Abarth Grande Punto S2000 +7,73. J. Kopecký – P. Starý Škoda Fabia S2000 +8,94. P. Flodin – M. Andersson Subaru Impreza Sti N14 +9.45. G. Wilks – P. Pugh Proton Satria Neo S2000 +11,26. A. Alén – T. Alanne Fiat Abarth Grande Punto S2000 +11,57. F. Wittman jun. – B. Ettel Mitsubishi Lancer Evo IX +39,68. A.Zheludov – I. Kolomeytzeva Peugeot 207 S2000 +41,29. B. Zimin – Y. Zhivoglazov Mitsubishi Lancer Evo IX +1:16,110. K. Koitla – K. Shvetsov Lada Kalina 1119 +1:20,5
Jezdec českého továrního týmu Škoda, Juho Hänninen, zajel na trati shakedownu nejrychlejší čas. Na druhém místě ho doplnil týmový kolega Kopecký. Na pomyslnou bednu se ještě dostal jezdec Abarthu Anton Alén.
Rozdíl mezi oběma Škodovkami činil 1,5s, Hänninen tak hned od začátku potvrzuje roli favorita. Alén se sice snažil, ale na rychlé Fabie to nestačilo. Fin ve službách italského výrobce skončil třetí se ztrátou 2,7s.
Na krásném čtvrtém místě se ve výsledkové listině nachází jezdec Protonu Guy Wilks. Jeho výsledek je, když vezmeme v potaz, že se jedná o teprve druhý start Protonu v IRC, opravdu povzbuzující. Nejrychlejší pětku uzavírá druhý jezdec týmu Abarth, Giandomenico Basso.
Trať shakedownu byla totožná s tou loňskou. Hänninen po svém vítězství řekl: „Zatím všechno vypadá, jako by to bylo minulý rok.“
Rally Russia Shakedown:
1. J. Hanninen (Skoda), 1.08.22. J. Kopecky (Skoda), 1.09.73. A. Alen (Abarth), 1.10.94. G. Wilks (Proton), 1.11.95. G. Basso (Abarth), 1.12.35. A. Zheludov (Peugeot), 1.12.37. A. Zhigunov (Mitsubishi), 1.13.08. F. Wittmann (Mitsubishi), 1.13.3
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).