V letošním roce nebyla Mexická Corona Rally zařazena do kalendáře MS a proto se pořadatelé rozhodli letošní ročník zatraktivnit o soutěž národů.
Soutěž ve své podstatě nedozná mnoho změn, bude to klasická třídenní soutěž, jejíž vítěz bude zapsán vedle dosavadních vítězů, jako obhájce titulu Sebastien Loeb. Jedinou změnou je zmíněné zatraktivnění v podobě vyhlášení soutěže národů pod názvem Rally of Nations, ve které se dvě posádky z jednotlivých zemí utkají o finanční prémie.
Celková suma, kterou si jezdci mezi sebou rozdělí, činí 75,000 USD. Vítězná posádka v jednotlivé etapě obdrží 500 USD, vítězný tým 5,000 USD a vítězný tým v celkovém pořadí 50,000 USD.
A kdo že se vlastně o tučné prémie utká? Pořadatelům se podařilo přilákat celkem sedmnáct národních týmů. K hlavním favoritům se určitě zařadí severská dvojice Patrik Sandell a P.G. Andersson, kteří budou reprezentovat Švédsko. "Jedeme vyhrát. S Patrikem budeme silný tým," řekl P.G. Andersson. Velké konkurenty však budou mít v další severské dvojici, kterou budou Finové Harri Rovenpära a Toni Gardemeister nebo Španělé Dani Sola a Xavi Pons. "Jsem nadšený, že můžu reprezentovat Španělsko," řekl Dani Sola. "Startoval jsem na této soutěži třikrát, mám spoustu zkušeností a soutěž patří mezi mé oblíbené. Cítím se v dobré formě a doufám, že uděláme dobrý výsledek. Chtěl bych poděkovat pořadatelům, Rally of Nations je výborný nápad," doplnil Xavi Pons.
Víčet favoritů těmito třemi týmy nekončí. Určitě se musí počítat s dvojicí reprezentující Anglii, kterou tvoří lídr IRC Kris Meeke a Niall McShea nebo legenda soutěžního sportu Didier Auriole, který společně s Bricem Tirabassim bude reprezentovat Franci. Mezi favority se musí připočítat i dvě naše sousední země, Rakousko a Německo. Prvně jmenovanou zemi budou reprezentovat Manfred Stohl s Andreasem Aignerem a druhou Hermann Gassner jun. a Mark Wallenwein.
Corona Rally Mexico jejíž součástí bude Rally of Nations se odehraje v Leónu od 10 – 12 července.
Seznam přihlášených týmů Rally of Nations 2009
Rakousko: Manfred Stohl, Andreas AignerKostarika: Andres Montalto, Jose MontaltoEkuador: Juan Pablo Villota, Juan Pablo VintimilleFinsko: Harri Rovenperä, Toni Gard MeisterFrancie: Didier Auriol, Brice TirabassiNěmecko: Hermann Gassner Jr., Mark WallenweinItalie: Mario Isola, Stefano MarriniMexiko 1: Ricardo Tivino, Rodrigo SalgadoMexiko 2: Francisco Name, Rafael BoyPeru: Susan Bradley, Sandro PestanaSpanělsko: Dani Sola, Xavier PonsUruguay: Felipe Guelfi, Diego ElolaUSA: Matey Johnsson, Kenny BartramKanada: Patrick Richard, Antonie LéstageAnglie: Kris Meek, Niall McSheaMexiko 3: Benito Guerra, Rodrigo OrdonezŠvédsko: P-G Andersson, Patrik Sandell
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?