Henning Solberg hodil rukavici svému šéfovi, Malsolmu Wilsonovi, když prohlásil, že on by mohl pomoci továrnímu týmu BP Ford Abu Dhabi WRT se ziskem titulu mezi týmy. Henning chce pouze opravdu tovární auto.
Henning Solberg sváděl po celou dobu soutěže v Polsku souboj se svým bratrem Petterem a Sebastienem Ogierem. Z tohoto souboje nakonec vítězně vzešel právě Henning Solberg. Konečné pódiové umístění získal Nor díky chybě, kterou na poslední speciálce vyrobil Jari-Matti Latvala.
Latvala již letos vyrobil chyb nespočet, ale tahle byla pro modrý ovál zvlášť tvrdá. Kdyby Latvala dokončil druhý, mohl Ford ztrácet na Citroën pouhých 6 bodů. „Kdybych měl ve Finsku opravdové tovární auto, tak bych mohl porazit Daniho a možná bych pomohl týmu získat titul mezi týmy. Věřím tomu!“ prohlašuje sebevědomě Henning.Staršího Solberga v Polsku trápilo nastavení jeho Fordu, to se ovšem během soutěže lepšilo, což vyústilo až v nejrychlejší časy na RZ15 a RZ16. Zisk šesti bodů ho vynesl v tabulce jezdců na čtvrté místo. Solberg má o dva body víc než Jari-Matti a před ním se nachází pouze tovární jezdci Citroënu a Mikko Hirvonen.
Henning chce tovární auto, pak Ford získá titul
„Ve čtvrtek jsem se po shakedownu necítil ve voze moc dobře, ale na konci soutěže to už bylo dobré. Na této soutěži jsem musel jet tak rychle, jak jen to šlo. Celou soutěž jsem bojoval s bratrem Petterem. Ty nejrychlejší časy z neděle jsou opravdu skvělé. Hodně jsme se toho naučili a tato rally má opravdu fantastické, i když těžké, zkoušky. Tohle je přesně výsledek, který jsme chtěli,“ zakončil Henning.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.