Technický ředitel Fordu Christan Loriaux vyzývá FIA, aby nová technická pravidla, která mají vstoupit v platnost v roce 2011 při přechodu na přeplňované motory 1,6 litru, byla co nejjednodušší.
Jednou z klíčových oblastí bude velikost restriktoru pro přívod vzduchu do turba. "S restriktorem to je jednoduché, prostě tam ten restriktor je a je to," řekl Loriaux. "Pokud by se zavedly nějaké omezovače, musely by mít senzory a data by se musela nahrávat. Kdo by to ale neustále kontroloval? Když bychom překročili limit o dvě milisekundy, byli bychom vyloučeni? To by byl strašný bordel a pro všechny noční můra," dodal.Loriaux také prohlásil, že motory o obsahu 1,6 litru by velice snadno mohly mít stejný výkon jako motory stávající. "Již před několika lety jsme se zaobírali myšlenkou nasazením motoru o obsahu 1,8 litru. Vyšlo by to nastejno, motor byl by lehčí. Pokud bude povolen restriktor o jeden milimetr větší než je současných 34mm, dosáhneme stejného výkonu jako u současných vozů," uzavřel Loriaux. Vše je však na rozhodnutí FIA, které se dá očekávat v dalším průběhu letošní sezony.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.